Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Cleopatra Gesa Kerajaan Turun Cukai Kereta Mewah Sebab Nak Beli Kereta Idaman?

2-1-2020 05:13 PM Komen: 45
Sejak tular dikaitkan dengan Menteri Belia dan Sukan Syed Saddiq Syed Abdul Rahman, Cleopatra atau nama sebenarnya Nur Fathiah Syazwana Shahruddin sekali lagi mencetuskan kontroversi.


Kredit foto: Twitter

Menerusi Twitter, Cleo mendakwa kadar cukai tinggi di Malaysia adalah punca harga kereta tinggi.

"Penurunan cukai kereta import pada masa sama akan menurunkan harga jualan kereta nasional," tulisnya.


Kredit foto: Twitter

Tambahnya, tidak adil bagi ibu bapa yang memiliki anak ramai terutama yang perlu menyediakan kerusi keselamatan untuk anak kecil.


Kredit foto: Twitter

Ciapannya itu menerima respons negatif ramai pengguna yang menyifatkan Cleo seolah-olah 'ada udang di sebalik batu'.

Dakwa pengguna Twitter, berkemungkinan besar saranan itu tidak dibuat bagi pihak rakyat marhaen.


Kredit foto: Twitter

"Dia guna sentimen rakyat marhaen untuk kerajaan kurangkan harga kereta idaman dia," komen warganet yang kemudian dibidas Cleopatra.


Kredit foto: Twitter

Bagaimanapun, ada yang bersetuju dengan cadangan Cleo memandangkan tindakan itu mungkin akan mencetuskan perang harga seperti yang berlaku kepada jualan telefon pintar masa kini.


Kredit foto: Twitter

Sekali gus, ia mungkin dapat menurunkan harga jualan kereta. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
2
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
2
Komen: 45
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote card_reader 6-1-2020 04:42 PM
sembang2 orang baru kaya.....

Lain-lain Komen

Quote JohnnySins 2-1-2020 05:23 PM
barang mewah..selayaknya la kena cukai....cukai tu kan untuk rakyat...wakakakakakakakakakaka
Quote JohnnySins 2-1-2020 05:23 PM
tanya sikit....memang dalam PeePeeBM ramai bowdow ka lagu mana ni? wakakakakakkaakakaka
Quote sarah82 2-1-2020 05:36 PM
Bimbo la minah ni.. Apa yg perlu adalah pengangkutan awam dibaik pulih perkhidmatan utk keselesaan rakyat.
Quote Carcosa 2-1-2020 05:37 PM
Bodohnya betina alien ni.
Quote harizs 2-1-2020 05:38 PM
penyokong  ppbm semua mesti bodo kot
Quote adm7 2-1-2020 05:39 PM
Wartawan2 cari ni memang tak pernah pandai ke?
Quote buapakperut 2-1-2020 06:07 PM
kepala hotak kau kancil.
Quote baghal_bortuqal 2-1-2020 06:23 PM
"beli kereta kecil spt kancil????"


so freaking aloof. kancil ???


woi minah. itu kereta sudeh stop production sablas tawun lepas lar deyyy....



(aventador reti la pulak buat perbandingan rege )
Quote tungkai 2-1-2020 06:28 PM
Ko sape sundels...
Quote ngek 2-1-2020 06:30 PM
kesian dia. muka fake. otak pun takde
Quote baghal_bortuqal 2-1-2020 06:30 PM
ngek replied at 2-1-2020 06:30 PM
kesian dia. muka fake. otak pun takde

ngoklah kau nih ngek
Quote paz 2-1-2020 06:32 PM
Pelik gila cara dia merangkum benda.
Quote Boomibulat 2-1-2020 06:33 PM
Sokong cleo..semoga kete lambo dan ferari turun harga..klu boleh biar harga lg rendah dari viva sekehen..
Quote Atata 2-1-2020 06:34 PM
Point tu ada tp penyampaian tu bimbo
Quote tagas 2-1-2020 06:46 PM
nafsu gajah punye betina

nak lambo aje
Quote najib888 2-1-2020 06:51 PM
Dia ni baru sedaq ka apa? Selama ni hidup tak amik tau kot? baru kenai2 syed soddoq baru terbuka akai ka apa...
Quote stania83 2-1-2020 06:55 PM
Turunkan cukai kereta import ramai tak setuju. Ini betul betul Malaysia baru.
Quote Jennyrol 2-1-2020 08:04 PM
Die ni sape.. Acah2 mcm bagus tp mcm bimbo je
Quote mikasa 2-1-2020 08:31 PM
Kalau mampu beli keta mahal..takan tak mampu bayar cukai

Lihat semua komen(45)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.171576s Gzip On
To Top