Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Pengasas Produk Mahu Tukar Imej, Dikecam Selepas Masuk Hero Remaja 2020

1-1-2020 09:55 AM Komen: 75
Kredit foto: Instagram Andika Putra

Mohd Andika Putra pernah viral sebelum ini gara-gara iklan keterlaluan sebuah produk di median sosial. Terbaru beliau mencuba nasib dalam pertandingan Hero Remaja 2020.

Selepas terpilih, peserta Hero Remaja itu mendakwa perniagaan atas taliannya terkesan selepas dikecam warga maya ekoran penampilannya.


"Aku sayang keluargaku. Harap kamu semua faham. Korban aku makan sehari sekali hendak kecilkan badan.

" Aku korbankan hobi aku, minat aku untuk tidak ke gimnasium supaya badan aku jadi macam aku dulu-dulu yang kamu semua lebih suka dan tak kecam.

"Seksa aku tahan semua tu tak pernah nampak. Yang nampak, keburukan sahaja. 

"Takkanlah aku hendak riak cakap apa kebaikan aku buat dekat media sosial," coret Muhamad Andika Putera di Instagramnya.

"Ya aku ada salah, aku akan berubah yang mana salah. Aku akan tukar imej aku.

" Betul cakap orang, nak jadi hero remaja mestilah kena ikut apa remaja suka," kata Andika lagi yang dipetik dari laporan Projekmm.com.


Dalam pada itu, rata-rata warga maya memberi sokongan kepada Andika agar tidak terkesan akibat cemuhan segelintir pihak.


Kredit foto: Instagram Andika Putra

Pelbagai kecaman diterima Andika termasuklah dihina sebagai transgender, badan hodoh, pendek dan katik yang mana sedikit sebanyak meruntuhkan motivasi dirinya.

Kredit foto: Saluran Youtube Majalah Remaja

Ledakan teknologi maklumat kini menjadi platform kepada masyarakat untuk berkomunikasi tanpa sempadan termasuklah penggunaan bahasa tempelak, sindiran, ejekan, dan herdikan yang mengandungi ungkapan bahasa yang kasar jelas ketara dalam ruangan komen isu yang sohor kini.

Bertabahlah Andika. - CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
1
Lawak
0
Bosan
0
0
0
Komen: 75
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote palmolive 7-1-2020 04:22 PM
hero remaja kena pakai mekap ker?
bertambah la belanja

Lain-lain Komen

Quote anony-mous 1-1-2020 09:58 AM
Mcm ni hero remaja??? Baik bg adk sapiq kyle jah. 2020 ni HR dah jd tmpt gay2 keluar closet ke??? Geli betul. Berdeting2 gaydar iols
Quote Kurex 1-1-2020 10:04 AM
ponennnnnnnnnn
Quote rukia2 1-1-2020 10:05 AM
Gambar2 atas ok jugak.. Sekali scroll bawah terus rasa euwwww...
Quote nazzse 1-1-2020 10:16 AM
Apahal makin macam perempuan/ummah lemari??
Whoreayus sangat lah budak ni
Quote MissLana 1-1-2020 10:30 AM
Juri Hero Remaja takyah laa kasi jantan muka taktau malu kaki selpie ni berempan je lebih. Kang tak lama jd retis, kuar bideo burung terbang la, semburit laa. Yucksssssssss
Quote q@2a 1-1-2020 10:47 AM
Ayoyo...hero remaja ke 'heroin' remaja ni...mmg skrg ni set2 hero remaja ni jenis mcm ni ye...
Quote Cyempaka 1-1-2020 10:49 AM
Ewwwww yerkk..
Pondesyen macam pakai topeng dah. Tolong laa...
Quote RatuDunia94 1-1-2020 10:58 AM
Harap kamu semua faham. Korban aku makan sehari sekali hendak kecilkan badan.

" Aku korbankan hobi aku, minat aku untuk tidak ke gimnasium supaya badan aku jadi macam aku dulu-dulu yang kamu semua lebih suka dan tak kecam.

"Seksa aku tahan semua tu tak pernah nampak. Yang nampak, keburukan sahaja.



The fuckkkk pengorbanan ko besar gitu je dikkk?? Tahan makan utk dpt body cantik ko anggap pengorbanan besar???? Xde sape pakse ko tahan makan pon.. belum ape2 dh bimbo..x payah keluar mesin gaydar mmg terserlah keponenan.nya..
Quote sue_liah 1-1-2020 11:12 AM
tolong la di mana kah lelaki2 sejati semua pergi..dh tk wujud ke
Quote sehirkedi 1-1-2020 11:16 AM
Hahahahaaha ketawe je iols baca komen kat sini.. Semua kelakarr..
Quote beloomberk 1-1-2020 11:23 AM
Knp aku sakit mata btol tgk mamat ni.. Jantan skit boleh?  Pkai foundation sekati kat mula..
Quote gorjeous 1-1-2020 11:26 AM
emmm who're you...
Quote Kejora927 1-1-2020 11:52 AM
Iols tercari2 nilai kejantanan pdnya.. xjumpa2
Quote Catpaw 1-1-2020 11:54 AM
Strategi lettew ambik dia nak pancing orang tgk hero remaja
Quote imransulaiman 1-1-2020 12:08 PM
Aku macam setuju pula dengan komen wujudkan Pondan Remaja tu. Semua yang nak masuk bertanding pun memang nampak janTINA {:thief
Quote sheqim 1-1-2020 12:20 PM
Pelik ye badan dia.. dia ni pendek je kan pastu bile sado makin nampak katik..
Quote blusher 1-1-2020 12:23 PM
Euwwww. Apa ni???
Quote cicicumel 1-1-2020 12:41 PM
heols ni budak pandai PMR dan SPM. add math/fizik/kimia/bio pon dpt A1. kelass. nape x smbung blaja elok2
Quote chicozinn 1-1-2020 12:57 PM
sakit plak mata aku tengok ramai bebenor ummah lemari skang ni..jantan sejati mana weyhh???

Lihat semua komen(75)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.225859s Gzip On
To Top