Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Boleh Tak Gantikan Janda Dengan Ibu Tunggal" - Cleopatra Tegur Pihak Media Guna Bahasa Lembut

SakuraJo|6-12-2019 04:18 PM Komen: 68
Sebelum ini namanya menjadi panas seketika selepas wanita yang dikenali dengan nama Cleopatra ini dikaitkan dengan YB Syed Saddiq dai dituduh seorang maknyah.

Malah, kisah perkahwinannya dengan bekas suami juga dicanang selepas dia dikatakan menjadi mangsa keganasan rumah tangga tiga tahun lalu. 

Foto: IG
Senyap seketika kisah wanita ini, namun baru-baru ini Cleopatra meluahkan sesuatu di laman Instagram miliknya.

sambil meletakkan screenshot berita tentang dirinya sedang menjadi pengasuh, wanita ini mahu orang ramai terutamanya rakan media agar sentiasa memilih perkataan yang indah dan lembut dalam laporan.

Dia nampaknya kurang senang dengan gelaran 'janda' yang digunakan oleh wartawan berkenaan dan meminta ia ditukar kepada ibu tunggal.

"Di kesempatan ini juga saya dengan rendah hati menyeru agar semua rakan media yang dihormati sentiasa menjaga etika penulisan atau Writer Etiquette dan mengutamakan bahasa yang indah dan lemah lembut untuk kesejahteraan bersama.


"Id appreciate if Janda to be replaced with ibu tunggal. Semoga semua usaha kita diberkati dan dalam rahmatnya," katanya.


Ramai yang bersetuju dengan kenyataan Cleopatra dan menganggap ada sesetengah media sengaja menggunakan perkatan 'janda'.

"Sengaja betul pakai perkataan yang tak sesuai. Bodoh2 media ni."

"Setuju macam jamban dengan tandas. Maksudnya sama. Menyebutnya dan mendengarnya, berbeza."

Kredit foto: IG

Apa pula pendapat anda? - CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
3
Komen: 68
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote i_is_kennot 12-12-2019 04:55 PM
Mintak2 family, adik beradik tak pelik2 mcm nih..

Lain-lain Komen

Quote Kurex 6-12-2019 04:18 PM
dia mekap memang muka pondan
Quote saviour_09 6-12-2019 04:19 PM
jantan nya muka
Quote Melorqe 6-12-2019 04:22 PM
demandnya
berapa ribu mak encik nak bayar gaji dgn requirement begitu?
tapi muka mak encik seram la, mcm ponti.
Quote kaseh80 6-12-2019 04:25 PM
Mekap dua mcm kartun jepun anime
Quote Rogue98 6-12-2019 04:26 PM
Habis tu yg cerai xde anak tu nak panggil apa pulak....si tunggal?
Quote jazaa100 6-12-2019 04:35 PM
Rogue98 replied at 6-12-2019 04:26 PM
Habis tu yg cerai xde anak tu nak panggil apa pulak....si tunggal?

Bekas isteri...
Quote LadyCarefree 6-12-2019 04:36 PM
Dia je kot yng bersangka buruk dngan perkataan dan title janda.
Quote Boomibulat 6-12-2019 04:39 PM
kejap mencari pengasuh kejap menjadi pengasuh..mana satu betul
Quote Victorioussss 6-12-2019 04:54 PM
Iols cadangkan ubah nama dara terpakai. At least ade perkataan dara tu which is nice
Quote nolya 6-12-2019 05:04 PM
Janda yg tak ade anak, tang mane ibu tunggalnya...
Quote helicornia 6-12-2019 05:13 PM
mak aih. tekejut tengok gambo pakai crown tu. kalau malam2 terjengul depan pintu ke depan tingkap mau pengsan aku
Quote adila39 6-12-2019 05:27 PM
media malaysia ni mmg hauk.. still make up dia too much. kalo x make up sgt sure lawa
Quote l0g0ut 6-12-2019 05:31 PM
aku selalu pikirkan

kalau bercerai = janda...
suami meninggal = balu ....
Quote AbukRokok 6-12-2019 05:42 PM
tukar ku tunggu jandamu kepada ku tunggu ibu tunggal mu?  
panjang sgt
Quote AbukRokok 6-12-2019 05:43 PM
nolya replied at 6-12-2019 05:04 PM
Janda yg tak ade anak, tang mane ibu tunggalnya...

abis yg ckap janda anak 2 la janda anak 3 la tu apa?

Quote tipuware 6-12-2019 05:44 PM
Aku setuju dgn cdngan dia
Quote chicozinn 6-12-2019 06:12 PM
nolya: Janda yg tak ade anak, tang mane ibu tunggalnya...


Lorh..takde anak ke?so JANDA BERHIAS la ni?
Quote Artemesiaa 6-12-2019 06:14 PM
Terlebih makeup nampak plastik
Quote ninja boy 6-12-2019 06:23 PM
Panggil
Ladang tinggal

Lihat semua komen(68)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.146437s Gzip On
To Top