Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Dituduh Mencabul Staf Pula Kali Ini, Anwar Sekali Lagi Terpalit Isu Gangguan S*ksual

Pink Lily|6-12-2019 09:48 AM Komen: 65
Muhammad Yusoff Rawther (kiri) dan Dato Seri Anwar Ibrahim (kanan).
Presiden PKR, Dato Seri Anwar Ibrahim dituduh melakukan gangguan seksual oleh bekas kakitangannya, yang juga merupakan cucu lelaki kepada bekas aktivis persatuan pengguna, SM Mohamed Idris. 

Muhammed Yusoff Rawther, 26, yang pernah tular awal tahun 2018 disebabkan penulisannya yang pro-Israel, menyatakan telah dijemput secara peribadi oleh Anwar untuk bekerja dengannya sewaktu menziarahi datuk Yusoff, Mohamed Idris, di Pulau Pinang pada 2 September 2018. 

Namun, Yusoff seterusnya mendakwa telah dicabul oleh Anwar pada bulan Oktober, dalam sidang akhbar yang diadakan semalam di lokasi yang tidak diketahui memetik loaporan dari blog aktivis politik bebas, Raggie Jessy.

Kredit foto: Free Malaysia Today
Tuduhan oleh bekas penyelidik Anwar itu juga disertakan dengan akuan bersumpah bertarikh 19 November 2019, hanya 6 bulan selepas parti itu digegarkan dengan skandal video seks yang mengaitkan timbalannya, Mohamed Azmin Ali. 

Akuan bersumpah itu dipercayai dikeluarkan kelmarin, iaitu sebelum Kongres Nasional PKR di Melaka yang diadakan pada semalam.

Menurut akuan itu, Yusoff mendakwa telah berjumpa Anwar di kediamannya selepas diarahkan oleh setiausaha Anwar, Sukri Saad, sebelum diperlakukan secara tidak senonoh.

Merekodkan semula insiden itu, Yusoff menyatakan yang pada ketika itu dia berasa teragak-agak, tapi kemudiannya akur untuk mengekori Anwar ke suatu ruang yang kelihatan seperti perpustakaan untuk berbincang tentang teks ucapan yang disediakannya. 

Dakwa Yusoff lagi, Anwar kemudian cuba mencium dan menjilat lehernya, menyebabkan penyelidik itu terkejut, panik dan takut. Anwar seterusnya membisik kepada Yusoff, "Give me a blowj*b", disusuli dengan perbuatan menunjukkan alat sulitnya serta cuba membuka zip seluar Yusoff.

Anwar juga didakwa menjadi agresif apabila Yusoff menolak dan akhirnya melepaskan Yusoff dalam keadaan marah. 

Akuan bersumpah daripada Muhammed Yusoff Rawther bertarikh 19 September 2019. Kredit foto: twitter/Raggie Jessy
Setiausaha politik Anwar, Farhash Wafa Salvador Rizal Mubarak dalam maklum balasnya bagaimanapun mendakwa akuan bersumpah yang dibuat Yusoff itu didalangi oleh Badrul Hisham Saharin yang lebih dikenali sebagai Chegubard, bekas anggota Majlis Pimpinan Pusat (MPP) PKR dalam satu usaha lemah 'untuk mencemarkan imej parti oleh seorang bekas ahli yang meroyan kerana tidak diendahkan'.

Terdahulu, Yusoff telah memfailkan saman terhadap Farhash pada 19 September 2019 atas dakwaan menumbuk beliau berulang kali tanpa sebab, di pejabat Anwar di Bukit Gasing. 

Menurut laporan surat khabar Singapura, Straits Times, dalam sidang akhbar itu juga Yusoff mendedahkan puncanya ditumbuk adalah disebabkan 'tidak memberi kerjasama dengan DSAI' pada insiden di kediaman Presiden PKR itu yang berlaku pada Oktober tahun lepas.

Mohideen Abdul Kadir. Kredit foto: Malaysians Must Know The Truth
Sementara itu, The New Straits Times melaporkan bapa saudara Yusoff, Mohideen Abdul Kadir, mempersoalkan kredibiliti laporan salah laku seks yang dibuat oleh anak saudaranya itu. Dalam kenyataannya, Mohideen percaya bahawa Yusof telah dimanipulasi oleh segelintir pihak untuk kepentingan peribadi. - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
2
Terkejut
2
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
5
Komen: 65
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote beautifulorchid 9-12-2019 11:27 AM
I MMG TAK SUKE SI SEMBURIT NI DARI DULU..MAHADIR TU TERPAKSA JE BEKERJE SAMA DGN NUAR..SEBAB NAK SELAMATKAN MALAYSIA....

Lain-lain Komen

Quote firdAwAni 6-12-2019 09:59 AM
Astaghfirullahhalazim.. Brita cmni lg.. Klu betoi, fight le sesungguh sungguhnya.. Klu x betoi cite ni, bersedia la utk hri akhirat, sedara..
Quote ninja9 6-12-2019 10:18 AM
hahahha apalah nak jadi dgn pemimpin2 ni semua . nak jadi pemimpin tapi terpalit dengan kisah2 sex, perebutan kuasa, agenda sendiri... berterusan plak tu. popcorn mana popcorn
Quote saviour_09 6-12-2019 10:22 AM
rakyot ntah ke mana
gila kuasa & masalah seksual korang tak habis2
babi
Quote tripleid 6-12-2019 10:25 AM
Edited by tripleid at 6-12-2019 01:27 PM

muka cam gelandangan jah ,ada hati nak kat bang non..bang non pn x hinginnak geli2 ngan ko
Quote syadq 6-12-2019 10:32 AM
Ingatkan jambu
Quote MisXoXo 6-12-2019 10:39 AM
Muka xcomel..btl ke taste abg non ni
Quote MadameOnion 6-12-2019 10:41 AM
kawan i kata mmg sekarang ni vottom muka2 camni..yang jambu sebenarnya top
Quote brego 6-12-2019 11:02 AM
kagum aku dengan semburit.
di kala umur sudah senja, 72 tahun tu,
libido masih tinggi, koneck masih mudah tegang.

apa petua yang dia ni pakai agak nya?
adakah main bontot punca adik sihat dan awet muda?
Quote jebatmaspunyer 6-12-2019 11:14 AM
terlalu terperinci.. x leh masuk madia social.. nnti budak2 baca
Quote LostStar 6-12-2019 11:31 AM
perghhhh ini kali habis la beliau.. rasa anak dia undur diri sebab segan dah kot dengan kes semburit beliau ni..
Quote chicozinn 6-12-2019 11:31 AM
jebatmaspunyer replied at 6-12-2019 11:14 AM
terlalu terperinci.. x leh masuk madia social.. nnti budak2 baca

tau xpe..patutnye bab2 tu kena blurkan sikit..babi la bakal2 PM sume geng semburit..herlok lagi bosskur walaupun kepit tapi str8 kekdahnya

Quote ninjago 6-12-2019 11:43 AM
iblis gay mana ntah yg rasuk bangnon nie tak habis2 dengan cite2 gay & sex dia
Quote blekkep 6-12-2019 11:43 AM
brego replied at 6-12-2019 11:02 AM
kagum aku dengan semburit.
di kala umur sudah senja, 72 tahun tu,
libido masih tinggi, koneck masi ...

aiols pon dok pikir bnde same....khasiat kunyit agaknyer...
Quote ninjago 6-12-2019 11:47 AM
lagi satu i doubt betul ngan kepercayaan bangnon nie. dia suruh budak tu sediakan teks ucapan tuk 'mengenang Mahatma Gandhi'?? why nak kenang tokoh2 agama lain? just why? takkan la sbb nak raih sokongan kaum yg satu tu semata?? beriya sgt nak satukan kepercayaan & agama kt malaysia nie apsal? apsal???
Quote orgsepang 6-12-2019 11:48 AM
Tak habis2 isu begini. Betul ke tidak hanya Allah dan mereka yang terlibat sahaja tahu. Tak takut ke pada balasan Allah kerana mendustai kebenaran?
Quote lipans 6-12-2019 11:51 AM
Nampaknya, malaysia akan dapat PM & TPM geng semburit. Satu top, satu bottom.

Jangan ada perutusan raya ataupun perutusan hari merdeka sambil melakukan aksi iteww...
Quote nora_balqis 6-12-2019 11:52 AM
soal macam nie, hanya penuduh, tertuduh dan Allah SWT jer yg tau yang mane btl kan..nak komen lbh2 pun xleh
Quote indestructibleR 6-12-2019 12:24 PM
semburit versi ke berapa ni?
Quote harisbee 6-12-2019 12:50 PM
Kalu ada bukti video lg bagus

Lihat semua komen(65)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.232911s Gzip On
To Top