Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara

"Cerai Guna Voice Note" - Peguam Dedah Da'i Farhan Kini Sah Bercerai Dengan Isteri Pertama

4-12-2019 10:04 AM|intan| Komen: 31

Sebelum ini kecoh apabila Da'i Farhan telah bertindak menikahi seorang ibu tunggal anak lapan sebagai isteri keduanya tanpa pengetahuan isteri pertama. Isteri pertama penceramah bebas tersebut mengakui telah redha dalam hiba kerana terpaksa menerima pernikahan kedua suaminya itu.

Namun, semalam kecoh di media sosial apabila seorang peguam terkenal, Asiah Abd Jalil mendedahkan kepada umum di Facebook bahawa Da'i Farhan telah melakukan sesuatu di luar jangkaan akal normal.

Menurut peguam tersebut, isteri pertama Da'i Farhan telah selamat diceraikan melalui voice note menerusi aplikasi Whatsapp. Memberi alasan Fatin telah nusyuz dan memfitnah suami. Menurutnya lagi, Da'i Farhan kini sedang berada di China bersama isteri keduanya.

Malah, satu laporan polis juga telah dibuat oleh keluarga Fatin sendiri yang mendakwa Farhan telah memukul bekas isteri dan juga mengurungnya.

Walau bagaimanapun, hasil tinjauan di laman sosial kedua-duanya tidak memuat naik sebarang perkembangan terbaru mengenai status perkahwinan masing-masing.


Untuk rekod, Farhan yang sebelum ini mengakui telah dilamar oleh 18 orang wanita namun terpaksa menolak sebelum memilih untuk menikahi wanita ke - 19 (isterinya kini) kerana auranya yang begitu 'masya-allah', telah dikritik hebat oleh netizen.

Semoga permasalahan ini dapat diselesaikan dengan baik oleh kedua-dua pihak. - CARI 


Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
13
Terkejut
3
Sedih
1
Lawak
4
Bosan
3
0
0
Komen: 31
Komen

Previous : "Tolonglah Ganti Dengan Jihan, Dia Paling Havoc" - Ramai Macam Happy Je Meletop Dapat Host Baru?

Next       : "Awak Perli Saya Ke?" - Betul Ke Da'i Farhan Sentap Dengan Aeril Zafrel?

Komen Terbaru

Quote ANTUGIGI 9-12-2019 01:54 PM
b_n_c replied at 8-12-2019 03:44 AM
laaa yang ko nak puji dia mula2 kuar citer tu kenapa beb?

sebab memula kan kata janda anak 8. pastu isteri 1st izinkan. memulaaaaaaa sgt cerita tu keluar. tunjuk plak g,bar anak janda tu kecik2. tak sangka plak ler rupanyaaa.. adoii..

Lain-lain Komen

Quote azman124 4-12-2019 10:12 AM
Muka mintak penumbuk je dia ni. Meluat lah tgk muka kau!
Quote Megikari 4-12-2019 10:13 AM
Vocab cercaan aku tak cukup keji untuk bash setan ni... Aku pass baton kat org lain la
Quote pertai 4-12-2019 10:20 AM
Dah kuagak akan lepaskan isteri pertama dan anak.
Quote Boomibulat 4-12-2019 10:26 AM
Bagus ustaz farhan..pandai memanfaatkan teknologi terkini..
Quote manehnya 4-12-2019 10:33 AM
Muka mcm Ni pun pempuan kejor? Klu sapik Kyle ka ok jugak nak

Gigi pun terabor, badan leading {:question
Quote msbegawan 4-12-2019 10:46 AM
wow terhortmat, educated sangat cara dia lepaskan isteri first
semoga berbahagia dengan isteri Kaabah yg ber-aura masyaAllah itu
Quote top5complete 4-12-2019 10:54 AM
geng2 pencetus ummah ni hahaha
Quote ahyue 4-12-2019 11:06 AM
apa ni kejam betul masyaallah
Quote ANTUGIGI 4-12-2019 11:09 AM
mula2 keluar cerita ni hampir nak puji jugak la. siap cerita dgn mak, sebab mak minat sgt si farhan ni. pagi tu puji la dia. tghri tu baca plak pesbuk kawan baik bini dia tu. trus memaki hamun plak rasanya. skang ni baca pasal dia ni. rasa panas ati. tapi nak maki hamun.. takpe la bagi la org lain. sebab rasa panas sgtttttt cerita ni.. mmg celaka laa..eyh. termaki plak. tak payah tunggu kali ke 19.. kali pertama baca pun terus da maki hamun dia.

ok done mencarut
Quote Lentera 4-12-2019 11:24 AM
Kalau ada la kawan si fatin yg terbaca ni, ckp kt dia, jgn sedih, be strong & bersyukur la terlepas dari laki yg dh pandai naik tangan bila dah ada bini baharu. Skrg baru tau kan bakat terpendam laki tu yg selama ni selindung sebalik nama. And of course fatin, ko jaaaaauh lg bagus dr yg no2 tu. Move on pls {:childlike
Quote gummiebear 4-12-2019 11:47 AM
Berapa lama heols kenal isteri Kaabah sebelum deols kawen? Isteri tengah sarat kot. Kejam!
Quote HujanBatuTiga 4-12-2019 11:51 AM
Itu lah dia bila isteri dianggap housemate aje. sesenang itu diceraikan bila dah ada yang baru.. setat pa'an.
Quote lilylululala 4-12-2019 12:16 PM
Ape nak jadi la dgn penunggang agama ni??? Dh boleh stop la rancangan2 dai PU ni bagai.. org lain pun belajar agama gak, tp xde la bangang mcm ni..

To dai paan..
Ulit la bini baru tu smpi lembik.. pastu mintak duit bini baru tu g betulkan gg ko yg serabut tu.. haissshhh mcm2 nk tulis ni..
Quote IronPanas 4-12-2019 12:56 PM
Ada isteri cntik disia2kan jgn smp nyesal kendian hari..
Quote IronPanas 4-12-2019 12:57 PM
manehnya: Muka mcm Ni pun pempuan kejor? Klu sapik Kyle ka ok jugak nakGigi pun terabor, badan leading {:question

Selalu muka cmni yg x sedar dri
Quote zie_indah 4-12-2019 02:17 PM
Allah... Moga allah lindungi bekas isteri dan ank2 daie farhan ni xtau nak komen pa lg.. Mudah nya lafazkn cerai.. Ustaz 2 muda2 la ni mudah ja label diri ustaz tp perangai... Smua atas kehendak Allah dan ujian pada mereka jdkan iktibar...
Quote Mfzg89 4-12-2019 03:10 PM
belajar agama nak jadi Dai,
tapi perangai serupa Tahi.

Orang2 agama skrang pe masalah eh, perangai x mencerminkan diri..
Quote manjalara_01 4-12-2019 03:18 PM
IronPanas replied at 4-12-2019 12:56 PM
Ada isteri cntik disia2kan jgn smp nyesal kendian hari..

alangkan Brad Pitt pun setia dgn Jolie...
Quote aza 4-12-2019 05:00 PM
bagus sangat  laaa dia ni...  jandakan isteri kerana nak kahwen dengan janda.......hm.... bagus.. bagus......

Lihat semua komen(31)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.116539s Gzip On
To Top