Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Kongsi Gambar Masjid Di Israel, Ramai Tak Sangka Ada 2 Juta Umat Islam Di Sana

2-12-2019 05:24 PM Komen: 96
Boleh jadi ramai yang tidak mengetahui Israel juga didiami ramai penganut Islam, bukan sahaja di kalangan orang Yahudi. 

Bahkan, terdapat dua juta umat Islam di 'negara' tersebut.

Menariknya lagi, terdapat banyak masjid di situ dengan ukiran seni bina yang sangat cantik. Hal tersebut dikongsikan oleh pengacara terkenal Ahamd Fedtri yahya menerusi Twitter miliknya.

Kredit foto: Twitter

Fedtri yang mengunjungi Israel berkata, 

"Antara masjid yang terdapat di Tel Aviv. Ada dua juta orang Islam warganegara Israel," katanya. 

Ramai yang berasa terpegun dengan perkongsian itu dan turut mengucapkan terima kasih kerana menyebarkan maklumat berharga itu. 

Menerusi gambar yang dimuat naik, masjid yang terbina di sana nyata begitu indah dan juga unik sekali.


"Betul, memang ada orang Islam warganegara Israel," komen seorang warganet. 

Mereka turut menyifatkan Fedtri bertuah kerana dapat merasai sendiri keindahan masjid di sana. - CARI 


Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 96
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote dewimalam78 6-12-2019 06:01 PM
Kalau ikut al quran bani israel ni allah dah sumpah tak bertanah. Maka terpaksa lah mengambil tanah pelestin selain nak bina mahligai al messiah mereka.

Lain-lain Komen

Quote Atata 2-12-2019 05:32 PM
So? Ada masjid maka halal ke nak curi negara org
Quote MenteriWanita 2-12-2019 05:47 PM
Bebal betul gigih nak stay dengan isreal, dia tak tau kalau jadi apa2, dia jua bakal dikambinghitamkan.
Quote arnauld 2-12-2019 06:35 PM
MMg la ramai dah asalnya palestin nak pindah gi mana...
Quote thetimes 2-12-2019 06:40 PM
Baru tau...huhu
Quote Perawankota 2-12-2019 06:47 PM
Harap umat Islam disitu sentiasa dilindungiNya
Quote haifawehbe 2-12-2019 07:44 PM
mcm mana dia lepas masuk israel?
Quote sekngucing 2-12-2019 08:04 PM
malah ada wakil di parlimen israel

yg baca quran dlm parlimen israel masa yahudi nak ban azan tu... org islam lah tu
..
Quote meow_tompok 2-12-2019 08:15 PM
sekngucing replied at 2-12-2019 08:04 PM
malah ada wakil di parlimen israel

yg baca quran dlm parlimen israel masa yahudi nak ban azan tu ...

wow... baru tahu. thanks for info
Quote Asdan 2-12-2019 08:36 PM

mana lebih best negara palestin atau  negara israel ?
Quote JohnnySins 2-12-2019 08:39 PM
Asdan replied at 2-12-2019 08:36 PM
mana lebih best negara palestin atau  negara israel ?

hang langkawi pun tak perenah jejak banyak ceghita..pi pakai sluaq tu arsedone...wakakakaakakkaka
Quote JohnnySins 2-12-2019 08:41 PM
sekngucing replied at 2-12-2019 08:04 PM
malah ada wakil di parlimen israel

yg baca quran dlm parlimen israel masa yahudi nak ban azan tu ...

tapi adakah deklarasi kemerdekaan Israel tu merupakan dokumen yang sah dan mempunai nilai politik di sisi undang2...sedangkan kemerdekaan Persekutuan Tanah Melayu telah melalui prosiding undang2 parlimen di Britain?? tanya sikit...wakakakakakakakakakakaka
Quote JohnnySins 2-12-2019 08:41 PM
haifawehbe replied at 2-12-2019 07:44 PM
mcm mana dia lepas masuk israel?

hang lagu mana lepaih masuk sini...wakakakakakkakaaka
Quote JohnnySins 2-12-2019 08:42 PM
arnauld replied at 2-12-2019 06:35 PM
MMg la ramai dah asalnya palestin nak pindah gi mana...

nak hidup...macam yang lompat parti tu la..its not about perjuangan bina negara semburit duboq pa semua...tu semua NAK HIDUP...wakakakakakakakakaka
Quote JohnnySins 2-12-2019 08:43 PM
Atata replied at 2-12-2019 05:32 PM
So? Ada masjid maka halal ke nak curi negara org

hang jangan..nanti mai la penduboq2 etis lgbt mengaku yahudi dengan modai kepala botak ataih konon dah ada DNA yahudi la trait pala botak tu mai sini sembang pasai sejarah...depa ja yang betui..oghang lain tak betui...wakakakakakakakakaka
Quote EJALTI 2-12-2019 08:44 PM
Dah lama tahu dan ramai orang dah tahu
Quote sekngucing 2-12-2019 08:50 PM
JohnnySins replied at 2-12-2019 08:41 PM
tapi adakah deklarasi kemerdekaan Israel tu merupakan dokumen yang sah dan mempunai nilai politik  ...

depa beli tanah dgn palestin kot
Quote Asdan 2-12-2019 09:03 PM

tanya sikit, kenapa israel tiada tempur saudara macam palestin ada tempur fatah-hamas ?
Quote dua_chzy 2-12-2019 10:20 PM
Edited by dua_chzy at 2-12-2019 10:21 PM
Perawankota replied at 2-12-2019 06:47 PM
Harap umat Islam disitu sentiasa dilindungiNya


Aman damai ja umat Islam Israel keturunan Palestin hidop, meniaga di Old Jerusalem sana.



Akak yaqin di Malaysia ni lagik ramai umat Islam miskin merempat berbanding di Israel sana.
Quote dua_chzy 2-12-2019 10:23 PM
MenteriWanita replied at 2-12-2019 05:47 PM
Bebal betul gigih nak stay dengan isreal, dia tak tau kalau jadi apa2, dia jua bakal dikambinghitamk ...

Sedangkan forumer Cari keturunan Melayu Yahudi pon rela hidop di Israel berbanding Malaysia.

Lihat semua komen(96)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.117405s Gzip On
To Top