Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

Roy Reda Tersingkir GV6, Akan Kembali Busking Untuk Menyara Hidup

2-12-2019 04:53 PM|Shimmer Shine| Komen: 233




"Saya reda dengan apa jua keputusan, mungkin inilah yang terbaik. Saya tak kisah menyanyi busking sebab memang dah niat lepas keluar GV."

Itulah komen matang daripada peserta Gegar Vaganza 6, Roy yang menerima hakikat apabila diumumkan sebagai bintang kelima yang tersingkir.
 
Roy berada di tangga terendah apabila menerima markah 55 peratus selepas membuat persembahan lagu Seniman Menangis nyanyian asal Datuk Jamal Abdillah. 

Ig
 
Menurut Roy, dia sudah menjangkakan perjuangan dalam GV2019 hanya bertahan setakat minggu kelapan sahaja.
 
"Saya dah agak sebab tahu lagu-lagu saya bukan lagu konsert. Lagu-lagu saya lebih kepada lounge dan tiada cabaran," katanya kepada Astro Gempak. 

 

Bagi penyanyi bersuara jantan ini, dia sepatutnya mennyanyi dengan lebih baik daripada Datuk Jamal tapi ada masalah kesihatan, jadi terpaksa berjaga-jaga supaya suara tidak pecah.
 
"TEPI JALAN PUN TEPI JALAN LAH" 
 
Mengakui akan kembali membuat persembahan secara busking selepas ini, Roy akui peluang untuk membuat persembahan semakin kurang kerana ramai yang mencari penyanyi yang berpakej lengkap. 
 
Ig

"Saya hanya ada patriotik sahaja. Ada juga tawaran tapi tak banyak. Sekarang orang nak yang hensem, vokal nombor dua pun tak apa. Saya ni buncit, siapa nak panggil."

Sama-samalah kita mengharapkan agar Roy mendapat lebih banyak tawaran persembahan selepas ini, kerana bakatnya begitu besar dan sayang jika dibiarkan begitu sahaja. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
2
Lawak
0
Bosan
2
Komen: 233
Komen

Previous : "Tak Perlu Viral" - Isu Panggilan Kakak, Elfira Loy Belum Biasa Dipanggil Mama

Next       : "Ikutkan Nak Pilih 13 Lagu Final Tapi.." - Azmeer, Ketua Juri Semi Final Muzik Muzik 34

Komen Terbaru

Quote hayrin86 12-12-2019 09:04 AM

Betul.. Lagu syok sendiri macam Sayangi Malaysiaku daripada Bunkface dan Negaraku daripada Faizal Tahir hanya sesuai diperdengarkan semasa sambutan Hari Raya, Tahun Baru Cina, Deepavali dan Krismas sahaja, tidak pada Hari Merdeka dan Hari Malaysia

Lain-lain Komen

Quote balakkampung 2-12-2019 05:01 PM
dont worry abg roy..pasni banyak la job tu..insyaallah
Quote sunnylicious 2-12-2019 05:03 PM
semoga rezeki abang roy melimpah ruah lepas ni ye
good luck and all the best abg roy
Quote Boomibulat 2-12-2019 05:08 PM
Busking kat aeon big blk ke..
Quote nynanasir 2-12-2019 05:10 PM
alaaa suka suara roy ni
Quote Ritacomels 2-12-2019 05:10 PM
Betul la, lagu2 yg dia dpt dlm gv semua x mencabar.. Mcm sama je xde perubahan, ni astro la ni yg slh x bg dia lagu konsert
Quote blue^panther 2-12-2019 05:11 PM
Sedih pulak aku baca...
Quote Acikgomen 2-12-2019 05:12 PM
Bukan heshe keja lecturer ke kat cyberjaya tuari

Anyway gambo tt tuh mengundang hokeyyyy
Terpancar tawwwww canakkan puting boss susu
Quote matchstick 2-12-2019 05:20 PM
Saya ni buncit, siapa nak panggil


ameng pun buncit, ada je org panggil dia nyanyi..cuma pakcik roy ni x byk lagu hits kot, tu yg kurang jemputan menyanyi. diorg risau pakcik roy nyanyi lagu patriotik kt majlis kawen
Quote taji2906 2-12-2019 05:24 PM
kesian dia.. padahal dia nyanyi lg sedap dari peserta lain..
semoga rezki abam roy dimurahkan lepas ni
Quote msdummy.2018 2-12-2019 05:26 PM
jgn sedih pak cik roy.....i slalu tunggu pak cik nyanyi kat aeon...hehehhehe
Quote Adm89 2-12-2019 05:27 PM
Kesiannya tok roy.
Quote cik_Sally 2-12-2019 05:28 PM
Its not the end of the world.

Pasti ada rezeki lain yang menanti tokroy selepas ni.
Quote kucingitam 2-12-2019 05:33 PM
Acikgomen replied at 2-12-2019 05:12 PM
Bukan heshe keja lecturer ke kat cyberjaya tuari

Anyway gambo tt tuh mengundang hokeyyyy

terpaksa la scroll balik
Quote cutepiekiss 2-12-2019 05:34 PM
Sedih la pulak..
Quote kucingitam 2-12-2019 05:34 PM
tah2 next week bos susu guna kuasa imunity bagi pakcik roy masuk balik.. ke vida je yang ada kuasa imunity tu?
Quote Sekaisilver 2-12-2019 05:38 PM
Hopefully pasni byk dpt job nyanyian. Especially lagu2 patriotik kat stesen2 tv.  
Quote peachnfamous 2-12-2019 06:14 PM
masa Roy terkeluar smlm ktorg rasa terkejut sht, sbb rasa ada org lain lebih patut keluar.
Quote Msblackpepper 2-12-2019 06:23 PM
Suka dengar abam roy nyanyi. Very manly
Quote Gam.Gajah 2-12-2019 06:36 PM
kucingitam replied at 2-12-2019 05:33 PM
terpaksa la scroll balik

Sama . Gigih scroll balik

Lihat semua komen(233)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.085707s Gzip On
To Top