Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Bagi Zakat Kepada LGBT Yang Nak Dipulihkan - Mujahid

28-11-2019 04:14 PM Komen: 69
Datuk Seri Dr Mujahid Yusuf hari ini mencadangkan supaya zakat diberikan kepada golongan lesbian, gay, biseksual dan transgender (LGBT) yang ingin dipulihkan.

Harian Metro melaporkan, Menteri di Jabatan Perdana Menteri itu mencadangkan pihak berkuasa agama Islam negeri mengeluarkan fatwa bagi membenarkan zakat diberikan kepada golongan terbabit.


Kredit foto: FB/Selangorkini

Ramai orang silap faham, dia ingat kita bagi zakat dan mereka (LGBT) beratur panjang (ambil zakat). Kalau kata saya LGBT, saya boleh dapat zakat, bukan itu maksud dia.

Maksud kita, mesti ada usaha untuk bebaskan dia (golongan LGBT) daripada kita kata mereka menjadi hamba nafsu songsang ini, katanya menjawab soalan Nor Azrina Surip (PH-Merbok).

Tegasnya, zakat itu hanya disalurkan kepada badan bukan kerajaan (NGO) yang terbabit dengan program pemulihan.

Fatwa di Selangor sudah menyatakan bahawa salah satu daripada (penerima zakat) asnaf, (adalah) mereka yang menjadi hamba iaitu hamba kepada nafsu songsang mereka.

Justeru, melalui NGO, apa saja program pemulihan bagi membebaskan mereka ini daripada menjadi nafsu songsang ini, (maka boleh) diberikan bantuan melalui (bantuan) asnaf, katanya. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 69
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote elzy 3-12-2019 11:17 AM
Banyak laaahh categori penerima Zakat sekarang walaupun masih ramai rakyat miskin tak terbela ..

Lain-lain Komen

Quote Kurex 28-11-2019 04:29 PM
entahlahhhhhhh
Quote kentel 28-11-2019 04:32 PM

bagi yang betul nak berubah, eloklah dipermudahkan....kdg2 kantoi dgn family kena buang keluarga, kena buang kerja...
Quote adila39 28-11-2019 04:37 PM
pakcik ni xde mende lain ke? ceteknya idea awak ni... so lame and bodek x abis
Quote KIM.K 28-11-2019 04:59 PM
Cacat nafsu ke nak asnaf sangat
Quote HannahMontana 28-11-2019 05:02 PM
asnaf ke-9  LGBT pre love insaf.

mujahid ni concentration camp China yg seksa umat Uighur dikatanya bagus.

KO KO SEMUA FIKIRLAH SENDIRI,NILAIKAN MCM MANA Mujahid ni pada pandangan ko semua.
Quote putericahaya999 28-11-2019 05:27 PM
Asal buka mulut
Quote buapakperut 28-11-2019 05:32 PM
agak2 la nak bidaah pun,
Quote rayriff 28-11-2019 05:42 PM
{:cryrun tak mampu nak komennn...
Quote helicornia 28-11-2019 06:17 PM
iols ok je.tapi dorang kena komited la nak berubah.contohnya kena ikut kelas ke, kem ke
Quote LuvAurora 28-11-2019 06:25 PM
Deni xhabis2 nak jaga kebajikan lgbtq erk..
Quote MenteriWanita 28-11-2019 06:40 PM
Nak bagi dorang duit untuk apa, bukan dorang tak bekerja, bukan dorang OKU, tak habis2 nak nak dilabur duit ke arah yang ntah apa2, kalau betul nak bantu, duit tu guna buat kem kesedaran, bukan bagi kat individu, apooooo bodoooooo laaaaaaah

Yang bakal2 mualaf yang patut diutamakan, biasa dorang akan datang penjabat minta bimbingan dari ustaz untuk belajar lebih dalam pasal islam, belajar mengaji, belajar solat, bagi lah duit buat mereka beli kelengkapan ibadah dan bayar guru mengaji, beli kitab, hadith dan buku panduan,

Kau ada nampak LGBT masuk ofis ka nak me dalami islam kaedahnya macam bakal2 mualaf, non hado, kalau tak ustaz Ebit yang mengejar dorang sampai semput2 nak interview dan bagi ceramai bagai siap masuk tv,

Tak cukup ustaz mengejar, zakat pun nak mengejar dorang pulak, esok2 baitulmal mengejar, apoooooo

Quote sayawifenikmie 28-11-2019 07:44 PM

.. aku panggggg kang dia ni ...
Quote ekmal_sorrow 28-11-2019 08:19 PM
wakanda vakanda vokunda vokuro verkurak
Quote najib888 28-11-2019 08:25 PM
bodoh..kecik2 taknak mampus.. sudah besar menyusahkan orang..
Quote orgsepang 28-11-2019 08:37 PM
Kalau disalurkan ke pusat pemulihan tu eloklah, kalau individu melampau sangat tu.
Quote qumbu 28-11-2019 08:42 PM
kebanyakannya..tak semua la....golongan lbgt ni hidup dalam keadaan yang agak senang dari segi kewangan..kerja..rumah..kereta dan lain2 ada...
Quote jazaa100 28-11-2019 08:44 PM
Edited by jazaa100 at 28-11-2019 08:45 PM
orgsepang replied at 28-11-2019 08:37 PM
Kalau disalurkan ke pusat pemulihan tu eloklah, kalau individu melampau sangat tu.


Masalahnya yg jd LGBT tu golongan kaya ...jemin...bang non...kak Lina...tu semua harta mkn 7keturunan tak hbis....

Jarang jumpa gay yg pprt kecuali sorang dok kat S.Benam....

Kan @Buritan kannnn.....
Quote Buritan 28-11-2019 08:53 PM
jazaa100 replied at 28-11-2019 08:44 PM
Masalahnya yg jd LGBT tu golongan kaya ...jemin...bang non...kak Lina...tu semua harta mkn 7ketu ...

Kang ditulisnyaa mulayu babi sial celaka
..hihihi.. menulis diatas tikar getah warna merah
Quote sarah82 28-11-2019 09:03 PM
Entah.. Pening betul Menteri agama ni.

Bagi la zakat pada golongan yg betul2 layak terima zakat..

Lihat semua komen(69)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.092325s Gzip On
To Top