Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Bawa Balik Abu Chin Peng, Hina Bendera Agenda Komunisme - Tuan Ibrahim

27-11-2019 11:18 AM Komen: 59
Komunis bukan hanya mahu menyebarkan ideologi sahaja, tetapi mahu merampas kedaulatan dan kepimpinan negara."

PAS mendakwa ada pihak sengaja mengangkat pemimpin komunis sebagai pejuang kemerdekaan dengan mengubah sejarah, membawa pulang abu Chin Peng yang kemudian ditabur di Lumut serta menghina Jalur Gemilang.


Kredit foto: The Star Online/Malaysia Gazette

Timbalan Presidennya, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man percaya pihak terbabit sengaja mencetuskan perkara tersebut. Dakwanya, pihak terbabit tidak akan berhenti bagi memastikan agenda komunisme menjadi dominan di Malaysia.

Berikutan itu, Tuan Ibrahim memberi peringatan agar tidak sekali-kali mengganggu-gugat keharmonian negara ini dengan ancaman komunisme.

Komunis melakukan pemberontakan bersenjata di Malaysia sehingga mengorbankan ribuan nyawa termasuk perajurit negara. Luka lama akan berdarah kembali.

Kita serahkan kepada pihak berkuasa untuk mematahkan agenda bahaya komunisme di negara ini, katanya dipetik dari Malaysia Gazette.

MalaysiaKini sebelum ini melaporkan, abu mayat Chin Peng, atau nama sebenarnya Ong Boon Hua dibawa pulang dari Thailand dua bulan lalu.

Abu mendiang bekas Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya (PKM) yang meninggal dunia pada 2013 itu ditaburkan di laut berhampiran Lumut di Perak dan kawasan hutan banjaran Titiwangsa, tanpa sebarang tugu atau jirat. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
1
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 59
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote orgsepang 4-12-2019 05:23 PM
Begitulah rancangan mereka dan mereka hampir berjaya. Dah kena begini pun masih ramai yang tidak sedar malah pemimpin2 yang diharapkan lebih pentingkan diri sendiri.
Sedih memikirkan nasib anak2 kecil yang masa depan mereka dikhianati oleh bangsanya sendiri.

Lain-lain Komen

Quote Nokiaman 28-11-2019 05:56 AM
Da jadi abu Tuan Haji..
Sudah sudahlaa tu....
Da jadi abu , agenda apa pulak lagi....

Akai tu simpan sikit
Quote dino 28-11-2019 06:26 AM
Nokiaman replied at 28-11-2019 05:56 AM
Da jadi abu Tuan Haji..
Sudah sudahlaa tu....
Da jadi abu , agenda apa pulak lagi....

sptutnya kamu yg guna akal.. ideologi n pengaruh die tu still ade.. pengikut n dap still ade.. please paham. jgn ckp main hembus acah2 berakal
Quote Nokiaman 28-11-2019 06:30 AM
dino replied at 28-11-2019 06:26 AM
sptutnya kamu yg guna akal.. ideologi n pengaruh die tu still ade.. pengikut n dap still ade.. ple ...

Ideologi Komunisme ada dimana mana..
Kerajaan kan pantau mende nie semua..
Asal abu pon nak sentap..
Benda da berlaku..
Boleh lepas kastam diraja...
Apa nak cakap lagi..
Yang buat keje pon tak betul
nak membebel sekarang apa kejadahnya....
Quote Nokiaman 28-11-2019 06:31 AM
Korang nie..
Tengok abu sentap
Tengok berhala sentap
tengok babi sentap..
Apa lanjiaw pon sentap...
Quote dino 28-11-2019 06:45 AM
Nokiaman replied at 28-11-2019 06:30 AM
Ideologi Komunisme ada dimana mana..
Kerajaan kan pantau mende nie semua..
Asal abu pon nak sent ...

tu la ko tgk dr perspektif sempit..
doktrin komunis tu kekal.. bagaimana abu bleh masuk menteri tak tahu.. tgn2 ajaib mana tu? tu blum cerita bendara msia tak cukup bucu.. tak cukup jalur...

maybe bg ko isu bendera pun no hal.. isu remeh bg ko. isu kedaulatan negara pun remeh.  semangat cintakan negara tu zero.

apa perasaan mangsa kekejaman komunis ko tak fikir. msia nak jd negara komunis ko tak fikir. maybe ko apart of it.. sbb tak kisah. ujung2 tuduh melayu sentap kehulu kehilir. sempitnya akal.. sorry la klau ckp jujur. dah mmg jelas pun
Quote harizs 28-11-2019 06:49 AM
Kenapa sayang benar mrk ni termasuk mat sabu & tommy thomas dgn chin peng?
Quote dino 28-11-2019 06:55 AM
harizs replied at 28-11-2019 06:49 AM
Kenapa sayang benar mrk ni termasuk mat sabu & tommy thomas dgn chin peng?

mat sabu kan talibarut komunis
siap ckp komunis penentang penjajah bagai... celaka badut tu
Quote dino 28-11-2019 07:31 AM
pokaibanktokyo replied at 28-11-2019 07:19 AM
Setakat bangkai sekor pondan tali barut Soviet buat habuk di malaysia pun mau heran ka?

dah mat sabu bodoh..
memteri pertahanan tp layak jaga lembu je
Quote lostfaith 28-11-2019 07:35 AM
Sila tangkap yg mana bawa balik abu chin peng n dakwa as pengkhianat negara
Quote dino 28-11-2019 07:39 AM
lostfaith replied at 28-11-2019 07:35 AM
Sila tangkap yg mana bawa balik abu chin peng n dakwa as pengkhianat negara

klau dah geng dap nak tangkap kot celah mana? melayu ty proksi je...

tgk mazlee tu bkn main cina dap backup tu... yela yg berkuasa timbalan die haha
Quote Nokiaman 28-11-2019 07:49 AM
dino replied at 28-11-2019 06:45 AM
tu la ko tgk dr perspektif sempit..
doktrin komunis tu kekal.. bagaimana abu bleh masuk menteri t ...

Ye laa tu
Awak tu berfikiran luasssss sangat
Rajin tak curibtulang
Semua bagui
Teruskan hidopmu nakk
Quote dino 28-11-2019 07:52 AM
Nokiaman replied at 28-11-2019 07:49 AM
Ye laa tu
Awak tu berfikiran luasssss sangat
Rajin tak curibtulang

tetiba sembang curi tulang plak
pkir dulu perasaan mangsa kekejaman komunis.. paham sejarah. jgn main hembus
Quote brownstone 28-11-2019 07:53 AM
Komunis = rampas semua harta2 orang kaya, hakmiliknegarakan semuanya dan tanah2 diagih kepada rakyat secara sama rata untuk diusahakan.

DAP, cina = kaya, ultra capitalist

Orang melayu / Pas = iri hati dengan kejayaan orang cina, menyokong usaha mengagihkan kekayaan negara dan kek ekonomi  bawah DEB (komunis versi soft version)...tuduh org cina komunis???

Hairan bin ajaib.
Quote dino 28-11-2019 07:57 AM
brownstone replied at 28-11-2019 07:53 AM
Komunis = rampas semua harta2 orang kaya, hakmiliknegarakan semuanya dan tanah2 diagih kepada rakyat ...

apa ideologi komunis tu bab harta benda je ke?

Quote Nokiaman 28-11-2019 07:58 AM
Padan muka la korang
Dulu suro undi BN
Gigih nk meludah jibon
Rasuhlaa 1mdbla penyamunlaa
Sekarang rasakanlaaaa
Menggelupor tak cukop tanah ler tu

Quote Nokiaman 28-11-2019 08:01 AM
dino replied at 28-11-2019 07:52 AM
tetiba sembang curi tulang plak
pkir dulu perasaan mangsa kekejaman komunis.. paham sejarah. jgn  ...

Yg patut buat kerja
Tak buat kerja
Gi salahkan depa nun
Dahlaa nama dino
Padanlaa pikiaq mcm dinosor
Quote brownstone 28-11-2019 08:01 AM
dino replied at 28-11-2019 06:45 AM
tu la ko tgk dr perspektif sempit..
doktrin komunis tu kekal.. bagaimana abu bleh masuk menteri t ...

Pernah gi sempadan tak? Ko tahu kan kalau bawa kereta ada red lane ada green lane?

Diorang boleh je bawa kereta lalu green lane, x perlu isytihar apa2...anjing pun dilatih kesan dadah bukan abu..

Checkpoint hanya check dokumen, full inspection pun kalau ada suspicion sahaja...

Itu kalau apek2 ni naik bas, abu tu contohnya boleh juga letak dalam tupperware susu tepung utk cucu dia ke...byk cara kot nak sorok abu..macam sorok dadah...

Yg nak salahkan kerajaan sangat apa pasal? Teringin nak jadi barua Pas sangat dah ke?...buang otak semata nak kejar syurga?

Ko nak suruh pak menteri tu terpacak kat sempadan...? Nak scan sapa? Kenal ke sapa yg niat nak bawa balik abu tu? Kot2 diorang upah org lain ka? Cakap kemain senang...
Quote dino 28-11-2019 08:02 AM
Nokiaman replied at 28-11-2019 08:01 AM
Yg patut buat kerja
Tak buat kerja
Gi salahkan depa nun

menda ko merapu
sendiri tak faham sendiri tuduh org la apa
Quote pokaibanktokyo 28-11-2019 08:02 AM
brownstone replied at 27-11-2019 11:53 PM
Komunis = rampas semua harta2 orang kaya, hakmiliknegarakan semuanya dan tanah2 diagih kepada rakyat ...

Hihihih. Cina miskin hina la. Dulu jadi pencacai di kampung melayu. Angkat tong taik. Sekarang panjat pokok nyok melayu

Lihat semua komen(59)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.302740s Gzip On
To Top