Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

'Pelacur Atau Persis Dua Lipa?' - Wanita Dikecam Kerana Kongsi Gambar Glow-Up Cabut Tudung

27-11-2019 11:37 AM|Sang_Pencinta| Komen: 46

Berikutan trend artis Barat menayangkan gambar glow-up atau perubahan paras wajah selepas sekian tahun yang kini menjadi ikutan, ramai remaja tempatan kini turut meniru perbuatan itu.

Bagaimanapun, tindakan seorang wanita Shahzreen Iman,20, berkongsi perbezaan gambarnya yang diambil pada tahun 2013 dan 2019 mendapat pelbagai reaksi netizen.

Kredit foto: Twitter


Ini kerana gambar tahun 2013 mennunjukkan beliau kelihatan polos tanpa mekap danmemakai pakaian yang menutup hampir semua anggota badan termasuk bertudung tetapi imej tahun 2019 sangat berbeza dengan pakaian serba singkat mendedahkan perut dan mekap yang melampau.

Beliau menerima ribuan kecaman kerana kini sudah tidak bertudung.

'Dulu terlebih kain, sekarang terkurang, habis dijilat api ke?' sindir seorang netizen.

'Kenapa maju ke zaman jahiliah balik?' tanya seorang lagi.

Kredit foto: Twitter

Memberitahu MStar, Shahzreen berkata beliau sudah menjangkakan bakal menerima kecaman ramai.

'Gambar tu sekadar jenaka untuk ikut trend glow-up masa kini, terkejut dengan respon ramai tetapi saya tidak ambil hati' katanya.

'Saya dah jangka akan dikecam mengikut perspektif agama, jadi saya ambil sebagai motivasi diri sahaja' luahnya.

Kredit foto: Twitter


Menurut Shahzreen lagi, beliau menganggap kebanyakan yang menegurnya dengan kata-kata kesat hanya mahukan perhatian.

'Saya terbuka terima kritikan secara peribadi termasuk direct message (DM)' tambahnya.



Kredit foto: Twitter
Kredit foto: Twitter



Menurut pelajar Komunikasi Massa di sebuah kolej swasta ini, beliau sering diberi pelbagai gelaran termasuk prostitute (pelacur) sejak berubah imej dan dikelilingi lelaki sehingga suatu ketika dahulu memberikannya tekanan tetapi kini sudah lali dengan cemuhan.

Tetapi tidak semua komen yang diberikan berunsur negatif, malahan ramai juga yang memujinya sehingga menyamakannya dengan artis antarabangsa Dua Lipa dan Ruby Rose.

'Wow! Tahun 2019 dah jadi supermodel material'

'Ini sumpah cantik' kata beberapa netizen.

Kredit foto: Twitter


Sememangnya hak individu untuk memilih pakaian yang mengikut citarasa sendiri, tetapi jika  berkongsi sesuatu di media massa, maka bersedialah untuk menerima pelbagai kecaman. - CARI 


Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
3
Terkejut
2
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
4
Komen: 46
Komen

Previous : Kerjasama Pereka Fesyen- Artis Malaysia, Siapa Yang Paling 'Menjadi' Dan 'Ngam'?

Next       : Wanita Dicadangkan Kencing Berdiri Untuk Kurangkan Kesesakan Di Tandas Awam, Setuju?

Komen Terbaru

Quote Dilalah3385 10-12-2019 07:47 PM
Aiyooo...kesian ko dik...

Lain-lain Komen

Quote manehnya 27-11-2019 11:44 AM
attention seeker!
Quote tokchik 27-11-2019 11:45 AM
Gambar baju hitam berkacamata tu
Mukanya Mirip instafamous ieiaki yng mulut Besar tu
Lupa namanya

Memula ingatkn mamat tu
Quote lil_honey 27-11-2019 11:50 AM
tokchik replied at 27-11-2019 03:45 PM
Gambar baju hitam berkacamata tu
Mukanya Mirip instafamous ieiaki yng mulut Besar tu
Lupa namanya
...

bretman ke
Quote bobo_beck 27-11-2019 12:13 PM
Aku xleh nk hadap tajuk thread n isi kandungan thread ni.. pe kaitan??
Quote AmandaRollins 27-11-2019 12:20 PM
tokchik replied at 27-11-2019 11:45 AM
Gambar baju hitam berkacamata tu
Mukanya Mirip instafamous ieiaki yng mulut Besar tu
Lupa namanya
...

Faiz roslan kot
Quote niena90 27-11-2019 12:22 PM
tokchik replied at 27-11-2019 11:45 AM
Gambar baju hitam berkacamata tu
Mukanya Mirip instafamous ieiaki yng mulut Besar tu
Lupa namanya
...

Si Faiz Roslan tu ke? Haha
Quote Themilo 27-11-2019 12:29 PM
lucu la korang.. dari wanita sejati terus dilabel pondan hauk faiz roslan
Quote Artemesiaa 27-11-2019 12:41 PM
Gila perhatian dan gila pujian share seuatu tampa berfikir akibatnya
Quote cikatilia 27-11-2019 12:43 PM
kain dijilat api gituh
Quote DAPee 27-11-2019 12:47 PM
why does your boob is still the same

Quote whoda5566 27-11-2019 01:01 PM
hahahaha aku pon ingat itu faiz roslan!
Quote Sangkar_Emas7 27-11-2019 01:07 PM
Dr dua lipa...masok kat Cari, tron dongrade jd faiz roslan
Quote LuvAurora 27-11-2019 01:17 PM
Tang mana yg lawa pun xtaw.. Lebih baik yg dulu nmpk suci jew
Quote Kurex 27-11-2019 01:18 PM
muka pondan
Quote cahaya_almas 27-11-2019 01:30 PM
Bertudung tu zaman sek kot...ramai je time sek bertudung...abis sek..tkde lg ustazah ajar kan..tudung terus tkde
Quote MsKathryn 27-11-2019 01:31 PM
Gambar jarak jauh nmpk comel... sekali close up mcm faiz roslan plak
Quote aijinmisaki 27-11-2019 01:46 PM
lil_honey: bretman ke

Bretman hidunh besar
Quote Rainrein 27-11-2019 02:26 PM
Perasan ruby rose dua lipa bagai, masuk porom dot com faiz roslan korang bagi. Terjun tiruk budak tu nanti.
Quote chicozinn 27-11-2019 02:32 PM
muka cam faiz roslan takpun ex makwe si babypian yg bermuka cm kembar faiz roslan..dua lipa???hell no!!!

Lihat semua komen(46)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

10 Terpanas
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
2.368632s Gzip On
To Top