Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Lovebite Tu Mekap Saja, Kami Hanya Ikut Skrip" - Instafamous Dikecam Lakon Iklan Produk Kuat

20-11-2019 11:09 AM Komen: 109
Pelbagai kaedah pemasaran dibuat oleh sesetengah peniaga produk tempatan untuk menarik perhatian pembeli dan melariskan produk mereka termasuklah membuat iklan kurang sopan atau lucah.

Terbaru, viral di Facebook iklan sejenis produk ubat kuat lelaki yang turut menyelitkan unsur-unsur sedemikian yang mengundang kecaman netizen.


Dalam iklan itu, terdapat dua orang pelakon lelaki dan wanita berbincang mengenai alat sulit lelaki yang dikatakan bersaiz kecil jika seseorang itu merupakan ahli bina badan di samping memperkenalkan satu produk untuk lelaki.

Usai kontroversi iklan tersebut, pelakon lelaki dan wanita tersebut yang merupakan instafamous tampil memberi penjelasan bahawa kedua mereka hanya menjalankan tugas yang dipertanggungjawabkan oleh pengusaha produk.


Mereka turut mengakui menerima bayaran sangat lumayan untuk video yang berdurasi 1 minit itu. Malah segala adegan yang dilakonkan adalah mengikut skrip yang diberikan.


Pelakon-pelakon tersebut turut memohon netizen tidak menilai mereka melalui media sosial sebelum mengenali hati budi mereka yang sebenar. 

Penjelasan ini mengundang pelbagai reaksi dari netizen terutamanya pengikut kedua instafamous ini sejak sekian lama.


Kredit foto: Instagram Andikaputeraa




Kredit foto: Instagram Nadiraisaac

Tidak semestinya produk sebegini wajib diiklankan menggunakan kaedah lucah, seks dan kurang sopan. Sebenarnya banyak lagi strategi pemasaran lain yang lebih molek boleh digunakan.

Matlamat tak menghalalkan cara. - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
5
Lawak
3
Bosan
5
Komen: 109
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote sijeliter 3-12-2019 01:27 AM
Speechless ahkak dik..
{:spec

Lain-lain Komen

Quote Boomibulat 20-11-2019 11:27 AM
Yahudi pun ada budaya mcm ni gak ye..
Quote najib888 20-11-2019 11:29 AM
Wutoh la.. minta netizen jgn menilai.. dah hangpa bodo letak diri dlm fitnah..
duit punya pasal
Quote pinksarah 20-11-2019 11:31 AM
Wow..

Berhijab dan buat mcm gini..

Pose pon mmg mengundang tu..hihi
Quote palmolive 20-11-2019 11:35 AM
asal dapat duit..harung jek
Quote fliphair8 20-11-2019 11:36 AM
hmmm...hakak lebih tertarik kepada outfit dia....ape-ape je lah dek...
Quote prettyuglybabe 20-11-2019 11:37 AM
pompuan tu mesti rambut serupa penyapu kan..
kalau tak mesti dia tak tutup rambut
Quote Pearlapple 20-11-2019 11:41 AM
Macam mana lori sampah boleh tecicir budak berdua ni. Baju hitam tu ngam sangat dah serupa dengan plastik sampah.
Quote Kurex 20-11-2019 11:43 AM
apa perasaan dikarina ni badan sado tapi pondesen tebal? jijikkkk
Quote per706 20-11-2019 11:44 AM
Hanatttt nye sissssss
Quote gummiebear 20-11-2019 11:44 AM
Yang lelaki tu dah macam hulk
Quote BoLapciOus 20-11-2019 11:52 AM
Totally rubbish!!rubbish lg klu ad org yg beli
Quote Biabetik 20-11-2019 11:54 AM
Jijik betul cara org melayu ni meniaga
Quote bawangkecik 20-11-2019 12:01 PM
dah duduk tertonggek tonggek macam tu letih dah hati ni nak husnuzon
Quote zuuu 20-11-2019 12:03 PM
Wth???jadah apa yg aq tngok ni???cringe nk mampus video tu,ko dh baca skrip gitu dh kenapa nk teruskn gak sah2 la akan dikecam netizen...
Quote natrahn 20-11-2019 12:09 PM
gummiebear replied at 20-11-2019 11:44 AM
Yang lelaki tu dah macam hulk

macam lain je struktur body dia..selalu tengok orang body builder lain kan..
Quote kucingitam 20-11-2019 12:15 PM
sorry la..aku ni kalau bayaran lumayan pun tak hadap nak buat iklan luc camtu..

Quote shark_eow7 20-11-2019 12:16 PM
tengok kat mana ntah.. ada sorang netizen komen.. "nak air byk2 buat apa. buat sirap kee.".. lagi sorang cakap " mentang la bodoh tu free... habis semua dikaut kat dia".. tergelak aku tengok komen diaorg.
Quote natrahn 20-11-2019 12:20 PM
shark_eow7 replied at 20-11-2019 12:16 PM
tengok kat mana ntah.. ada sorang netizen komen.. "nak air byk2 buat apa. buat sirap kee.".. lagi so ...

ada yang backup dorang...ada yang kecam... kakak dika tu mintak maaf jugak sebab adik dia pi amik job iklan macam tu hmmm
Quote gummiebear 20-11-2019 12:22 PM
natrahn replied at 20-11-2019 12:09 PM
macam lain je struktur body dia..selalu tengok orang body builder lain kan..

Terlebih steroid mungkin. Dengan vein timbul2 pastu baju tu cam nak pecah dah iols tengok. Badan hulk tapi muka jambu. Apooo

Lihat semua komen(109)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.154890s Gzip On
To Top