Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Tak Pakai Seluar Dalam, Kena Saman RM600

14-11-2019 05:41 PM Komen: 24
"Tak pakai seluar dalam, kompaun RM600."

Begitulah kesalahan yang ditulis dalam saman yang didapati oleh lelaki daripada JPJ di Seremban Ahad lalu.

Namun, rupanya ia merupakan kesalahan yang direka sendiri oleh pemandu lori itu. Dalam masa yang sama, saman itu tular di laman sosial sejak semalam.

Foto: Sinar Harian
Memetik Harian Metro, rupanya notis larangan penggunaan kenderaan (PG1) itu sudah diubah suai. 

Notis itu mengarahkan pemandu menukar tayar rosak dan perlu hadir ke JPJ untuk pemeriksaan lanjut bagi mengelak dikenakan tindakan saman.

Namun kita mendapati salinan notis diberi ditambah kesalahan lain, tidak memakai seluar dalam dan dikompaun RM600. Sangat tidak logik kita beri saman atas kesalahan itu, kata Pengarah JPJ Negeri Sembilan, Azrin Borhan. 

Susulan itu, pihaknya sudah membuat laporan polis di IPD seremban sebagai penafian dan mengelakkan salah faham orang ramai. 

Kejadian seumpama ini pertama kali berlaku pada JPJ Negeri Sembilan dan saya harap orang ramai jangan mudah percaya dan menyemak dulu dengan JPJ jika ada penyebaran fitnah sebegitu, katanya lagi. - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
5
Bosan
0
Komen: 24
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Psfzi 15-11-2019 09:23 PM
Cenggini pn bole

Lain-lain Komen

Quote Kurex 14-11-2019 03:57 PM
yelah kan, kalau nak kincing, senang je. bukak zip, terus pancut
Quote sharlenetexas 14-11-2019 04:07 PM
Ada yg pakai spender renoma wat tutup muka. Kisah benar
Quote Modngengade 14-11-2019 04:16 PM
semoga pemandu lori itu CASH...pandai2 je pinda saman
Quote Donutfilling 14-11-2019 04:52 PM
Aduh... ingatkan betul
Quote CatMiow 14-11-2019 04:53 PM
Habis la,  kena saman lain pula,  sebab menularkan perkara yg tak betul
Quote Modngengade 14-11-2019 04:55 PM
CatMiow replied at 14-11-2019 04:53 PM
Habis la,  kena saman lain pula,  sebab menularkan perkara yg tak betul

cash la kan

Quote CatMiow 14-11-2019 04:58 PM
Modngengade replied at 14-11-2019 04:55 PM
cash la kan

Betul,  biar lepas ni ramai orng akan berhati2 post benda2 mengarut mcm ni.

Mungkin niat dia nak bergurau ngan kawan2,  last2 jadi kejadian lain pula..
Quote fliphair8 14-11-2019 05:01 PM
camne pun hakak terima lawak ni....cash ye bang
Quote Supersirap 14-11-2019 05:47 PM
Jangan sesekali menukar sesuatu fakta, kelak menanti padah jawabnya
Quote auntyonion 14-11-2019 06:30 PM
Semoga cashhh gitcheww
Quote top5complete 14-11-2019 06:32 PM
hahahahaha
Quote sukacactus 14-11-2019 06:38 PM
Hahaha...kalau la betul, jadi 1 keje plak polis nak menyelak, menyeluk
Quote Forfoxache 14-11-2019 06:40 PM
sukacactus replied at 14-11-2019 06:38 PM
Hahaha...kalau la betul, jadi 1 keje plak polis nak menyelak, menyeluk

Haramjadah nye driver lori. Lahanat cam ni yg berbahaya kat jalanraya. Harap heart attack mampos cepat lagi afdal
Quote multinicky 14-11-2019 07:32 PM
fetish xpki seluar dlm ke ni
Quote kaishi 14-11-2019 07:35 PM
buat la lawak tak kene gaya lg....

mendapat la kau
Quote sukacactus 14-11-2019 07:38 PM
Forfoxache replied at 14-11-2019 06:40 PM
Haramjadah nye driver lori. Lahanat cam ni yg berbahaya kat jalanraya. Harap heart attack mampos c ...

Mesti kecik2 dl dia kaki tiru sign parents ni
Pandai plak dia tiru tulisan polis tu
Quote Bunggah 14-11-2019 09:11 PM
Ingatkan betul
Quote eLiaD 14-11-2019 09:15 PM
igt pasal konek kulop x sunat kena saman
Quote Shahjoe 14-11-2019 09:19 PM
Hahahahhaah

Lihat semua komen(24)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.735190s Gzip On
To Top