Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Geli, Pengotor! Restoran Hidang Mi Segera Berulat. 'Nak Bunuh Pelanggan Ke?'

7-11-2019 01:07 PM Komen: 22
Jijik dan menggelikan! Sebuah premis makanan diarah tutup selama 14 hari selepas menghidangkan mi segera berulat kepada pelanggannya pada Rabu. 

Memetik laporan Sinar Harian, sebuah rakaman video berdurasi 58 saat menunjukkan mi segera ayam goreng yang dipesan pelanggan mula tular di alam maya. 

Tiada aduan rasmi diterima tetapi ia tular dalam media sosial dan pihak kami sedang menyiasat perkara ini.

Pemeriksaan bersama Pejabat Kesihatan Manjung dan MPM dilakukan dan kedai diarah ditutup. Pemilik telah diberi salinan butiran yang perlu dilakukan mengenai tahap kebersihan kedai, kata Pengarah Kesihatan Perak, Datuk Dr Ding Lay Ming.

Foto: Sinar
Selain itu, pemilik video, Wan Mohd Amirul, 24 berkata dia mahu videonya itu menjadi pengajaran buat semua. 

Dalam jam 5 pagi itu, rakan pesan menu berkenaan dan dapati ayam dalam mi segera goreng yang dihidang itu berulat dipercayai sudah lama dimasak.

Mujur kawan saya belum jamah lagi. Kami memaklumkan kepada pekerja terbabit dan mereka tidak mengenakan bayaran, katanya.

Dia juga berasa kesal kerana premis tersebut tidak mengambil berat perihal kebersihan. 

Tindakan (merakam video) saya itu bukan untuk memalukan tetapi dijadikan iktibar. Banyak berita mengenai kedai kotor dipaparkan tapi pengusaha seolah-olah tidak ambil pengajaran.

Perkara seperti ini boleh dielakkan sekiranya aspek kebersihan diambil berat, katanya. - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
1
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 22
Komen

Anda Mungkin Meminati

Lain-lain Komen

Quote Boomibulat 7-11-2019 10:17 AM
Cash la..pkl 5 pagi dok mkn megi goreng kdai mamak..
Quote fliphair8 7-11-2019 10:50 AM
maggi pun berulat? ni mesti ayam dah 2/3 hari campor sekali...mamak and cost savings reasoning berpisah teda
Quote minguk 7-11-2019 11:00 AM
ayam la tu yang berulat...
mamak dan jijik berpisah tiada
Quote misuke 7-11-2019 11:02 AM
mamak?  ok... x terkejut
Quote LadyCarefree 7-11-2019 11:15 AM
Macam maner boleh berulat hidup segar rayap2 mcam tu? Masa serve dia xnmpak ke?
Quote CatMiow 7-11-2019 11:22 AM
Tak berani nak tengok, dah la ai suka makan mi segera goreng kat mamak
Quote Melorqe 7-11-2019 11:24 AM
aku pernah kena kat kedai mamak
oder tosei dgn ayam goreng
kat luar nampak mcm baru goreng je ayam tu
diaorang bukan jenis goreng balik, tp reheat kat microwave
masa aku akan ayam tu, bau punya la busuk
malas aku nak komplen, terus bayar.
aku  tengok ayam acik yg makan tepi meja aku pun lain mcm dah ayam dia
mcm dah busuk kat area tulang tu.
Quote Artemesiaa 7-11-2019 11:26 AM
Euwww mesti keluar dari ayam goreng seleps dipotong dasar ayam goreng recycle semalam punya
Quote Kurex 7-11-2019 11:26 AM
ingat mamak, ingat kotor.. ingat lagi masa pergi teman bekas member minum mamak, selamba dia celup cari dia dalam air tu utk rasa panas ke tak lepas tu jilat..
Quote any42 7-11-2019 11:47 AM
i pling bnci xkn jejak dah kedai yg suka reheat mkanan especially yg bgoreng. i pnah mkn kdai bkn mamak la tp. order chcken chop tp salutan aym je yg pnas isi dlm sejuk pastu fries kecut garing semcm tade isi mcm yg reheat semlm punya. pgi knon sbb tgk rmai org. dah la kna byar dlu order kt kaunter bru mkanan smpai. klau tau dpt mkanan xsmenggah bleh i hempas2 hbag msa nk byar tnda protes mkanan haram xsedap. klau kedai mamak i flip hair je sorry xkn jejak.
Quote shernazz 7-11-2019 12:14 PM
Zizikkkkk
Quote Biabetik 7-11-2019 12:47 PM
Dah byk kes kedai mamak pun berduyun gak org pegi mkn lg. Jijik geli jijik geli bln depan penuh blk org dtg mkn
Quote Ina8895 7-11-2019 01:15 PM
Protein tambahan tu. FOC je
Quote epal21 7-11-2019 01:26 PM
Mamak buta ke tak nampak ayam berulat?
Quote MsKathryn 7-11-2019 02:12 PM
Eeeuuwww
Quote grizz 7-11-2019 02:25 PM
Boomibulat replied at 7-11-2019 10:17 AM
Cash la..pkl 5 pagi dok mkn megi goreng kdai mamak..

die nk sahur tu..
Quote Mfzg89 7-11-2019 02:38 PM
Artemesiaa replied at 7-11-2019 11:26 AM
Euwww mesti keluar dari ayam goreng seleps dipotong dasar ayam goreng recycle semalam punya

kalau yg semalan selalunya xjadi pe & boleh telan lgi..ni mcm dah 3-4 hari..tengok ulat pn dah beranak besar2..
Quote perembes 7-11-2019 03:01 PM
xmati ke ulat tu ms dgoreng
Quote addved 7-11-2019 03:24 PM
Uweekkk... Jijiknya

Lihat semua komen(22)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.161010s Gzip On
To Top