Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Kereta Dibaling Kerusi Dan Mercun Lepas Tegur Jiran Buat Bising

6-11-2019 02:40 PM Komen: 134
Tindakan lelaki menegur jirannya kerana membuat bising menyebabkan juruteknik itu menanggung kerugian apabila keretanya rosak selepas dibaling kerusi.

Difahamkan, bunyi radio yang terlalu bising mengejutkan  Ahmad Kamal Ismail, 27, bersama isteri dan anak perempuannya berusia 4 tahun sedang tidur.

Harian Metro melaporkan, kejadian berlaku kira-kira 3.40 pagi pada Ahad lalu di Taman Damai, Klang.


Foto: Harian Metro

Selain membalin kerusi, individu  terbabit turut membakar mercun sehingga memasuki kawasan rumah dan terkena keretanya.

Saya sekeluarga sedang tidur dan kami terjaga kerana jiran memasang radio terlalu kuat dan bermain mercun.

Saya cuba menegur jiran supaya perlahankan bunyi radio, namun mereka tidak mengendahkan permintaan saya dengan memberi alasan mereka sedang mengadakan majlis makan-makan.

Malah, tiga lelaki bertindak memanjat pagar rumah saya untuk ajak bergaduh. Isteri dan anak saya berada dalam ketakutan kerana bimbang jika berlaku perkara yang tidak elok kepada saya, katanya kepada Harian Metro.

Trauma dengan kejadian, isteri dan anaknya terpaksa menumpang di rumah adiknya sementara waktu hingga keadaan pulih.

Semua ini tidak akan terjadi jika ada sikap bertimbang rasa di antara jiran tetangga. Saya tidak pernah menghalang mana-mana jiran yang ingin mengadakan majlis keramaian, namun ia juga perlu ada had, katanya.

Sementara itu, Sementara itu, Ketua Polis Daerah Klang Utara, Asisten Komisioner Nurulhuda Mohd Salleh mengesahkan mengenai kejadian dan pihaknya telah menahan tiga lelaki berusia antara 21 hingga 24 tahun dipercayai terbabit dalam kejadian.

Kes disiasat mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan, Seksyen 448 Kanun Keseksaan dan Seksyen 427 Kanun Keseksaan. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 134
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote TravellingBear 11-11-2019 10:14 AM
Apasal aku byk baca kawan2 porumer citer pasal buat birthday party????? Hihiiii macam kelakar dah tua2 nak celebrate bersungguh sampai kacau jiran. Tetamu from singapore pon mai... kat tmpt aku yg celebrate bday baby je. Sbb ada perubahan ketara one year before.

Lain-lain Komen

Quote Boomibulat 6-11-2019 11:59 AM
Mari teka bangsa apa..klu..

Kejadian di klang
Main mercun
Pasang radio kuat
Tegur sikit terus ajak gaduh
Quote encikWawad 6-11-2019 12:01 PM
bangsa kelly ni dah mabuk memang menyusahkan.
Quote prettyuglybabe 6-11-2019 12:01 PM
Boomibulat replied at 6-11-2019 11:59 AM
Mari teka bangsa apa..klu..

Kejadian di klang

geng yang baru sambut raya
Quote dodolgemok 6-11-2019 12:01 PM
Sampah punya jiran, moga terbakar rentung lah jiran hanat sebegini. Amen
Quote Peterpan17 6-11-2019 12:07 PM
Boomibulat replied at 6-11-2019 11:59 AM
Mari teka bangsa apa..klu..

Kejadian di klang

sudah tentu kelly peria
Quote Artemesiaa 6-11-2019 12:08 PM
Zaman sekarang ni bukan senang nak tegur jiran.  Lebih elok kalau mohon bantuan dari pihak polis dari sendiri yang menegurkan.
Quote BlueRose99 6-11-2019 12:10 PM
Hakak kalau puak Kelly ni memang tak berani nak tegur..

Pernah Mr Husband bawak kereta elok2 tiba2 seorang Kelly ni potong pastu tiba2 hon.. Mr Husband nak kejar. Hakak cakap biar kan je. Nanti tak pasal2 dikeluarkan parang dari bonet kereta dia! Hakak kalau ingat puak Kelly ni ingat parang je!

Tak tau lah kalau orang lain..
Quote ctaz 6-11-2019 12:11 PM
sedara penyokong2 PH kat dlm forum nih...
hahahahahaaha
Quote tagas 6-11-2019 12:12 PM
deyyy keling pariahhh


poooraaahhhh
Quote Intanterpilih09 6-11-2019 12:14 PM
Puak kelly kalo sorg depa x brani tp kalo depa ramai br brani.
Quote sarah82 6-11-2019 12:14 PM
Mabuk la ni.. Kelly peria katak kalau mabuk anjing pun depa pukul..
Quote kasibiman 6-11-2019 12:16 PM
keling sial.

tak layak langsung dok dalam masarakat.
Quote AbukRokok 6-11-2019 12:16 PM
adakah harga property taman damai klang akan jatuh dengan burit ini?
Quote c===8 6-11-2019 12:16 PM
org kalau nak beli rumah sekenhen pastu usha jiran kiri kanan ada india komfem tak jadi beli
kdg2 kalau ada india di lorong yg sama pun org tanak beli
Quote kasibiman 6-11-2019 12:17 PM
Intanterpilih09 replied at 6-11-2019 12:14 PM
Puak kelly kalo sorg depa x brani tp kalo depa ramai br brani.

sikit2 nak lagak gaduh.

tapi bangsat2 neh mmg bukan one-on-one la.


selayaknya dok utan dan bergaduh dgn gorilla atau badak sumbu jah kalu tak reti hidup bermasarakat sgt.
Quote gigahertz 6-11-2019 12:17 PM
BlueRose99 replied at 6-11-2019 04:10 AM
Hakak kalau puak Kelly ni memang tak berani nak tegur..

Pernah Mr Husband bawak kereta elok2 tiba ...

kalau kellly masuk rumah dan menerus ke bilik tido hakak waktu hakak tgh mandi.tanpa seurat benang menyanyikan lagu merisik khabar. adakah hakak akan biarkan?
Quote mizruncing 6-11-2019 12:50 PM
bukan nk tuduh tp klu btol la bangsa2 tu mmg tak hairan pn. umh meols dulu ujung skli. tiap2 kali raya depa yg mana umh belah2 tgh tu dtg kt depan umh meols main mercun. slumber je main mercun papan,mercun roket. smpai meols laki bini saje buat2 bunyi alarm kete, pasang lampu depan umah then siap2 bukak pintu buat2 mcm kita tak selesa dorg main depan umh kita. dh la main tgh mlm pkl11 dgn anak meols kecik lg nk tidur. tegur kang gaduh plak sbb mak pak depa pn join same
Quote palmolive 6-11-2019 01:01 PM
c===8 replied at 6-11-2019 12:16 PM
org kalau nak beli rumah sekenhen pastu usha jiran kiri kanan ada india komfem tak jadi beli
kdg2 k ...

india pun taknak bagi sewa pada bangsa dia sendiri..
Quote brego 6-11-2019 01:02 PM
keling paria la nih, bangsa takde otak.
tempat aku, si paria nih main mercun 20 minit pada jam 12 tengah malam.
kalah orang cina raya main mercun.
apa si paria pun ada konsep halau hantu jugak ker?
setahu aku dari dulu raya keling ni pasang pelita jer,
sejak bila pulak ada mercun?

itu baru satu rumah yg duduk sepanjang jalan,
kalau majoriti kaum dia, memang gini la jadi nya.

Lihat semua komen(134)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.116247s Gzip On
To Top