Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Zakat Untuk Islam, Anwar Akur Titah Sultan Selangor

6-11-2019 02:09 PM Komen: 62
Datuk Seri Anwar Ibrahim yang sebelum ini mencadangkan untuk memperluaskan bantuan zakat kepada bukan Islam akur dengan titah Sultan Selangor Sharafuddin Idris Shah bahawa hasil kutipan zakat hanya untuk umat Islam.

Memetik Malaysia Gazette, Ahli Parlimen Port Dickson itu sebelum ini mencadangkan perkara itu kerana melihat ia sebagai satu strategi dakwah yang baik.


Kredit foto: IG

Saya dalam ucapan itu menyatakan Islam ini adalah mengenai keadilan, kasih sayang dan rahmat. Itu pandangan saya supaya benda ini dikaji, diteliti oleh mufti dan majlis agama dan diputuskan. Itu saja pandangan saya.

Kalau diputuskan tak setuju, tak apa tapi saya menganjurkan wacana yang segar mengenai tajuk ini kerana ada pandangan pandangan berbeza.

Kalau keputusan seperti mana dibuat oleh Selangor, kita patuh kerana keputusan dalam bidang kuasa majlis agama (negeri) dan sultan.


Kredit foto: IG

Yang saya tekankan ialah saya mahu imej Islam, tidak munasabah kita nak fikir wang zakat itu diberi semua kepada bukan Islam tetapi saya bahkan dalam ucapan saya bagi contoh dalam satu kampung semua orang Islam ada satu rumah Hindu, katanya ketika ditemui di lobi Parlimen hari ini. - CARI




Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 62
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote anisanim 11-11-2019 10:42 AM
Aku, mati2 ingat nuwa ni luas ilmunya.. Rupanye idok rope nye

Lain-lain Komen

Quote SWORKS27 6-11-2019 02:20 PM
relevan ka dia jadi next PM???
serius..disaster
Quote DAPee 6-11-2019 02:27 PM
@pyropura
Quote fushimi 6-11-2019 02:35 PM
kesian bam non punyak batak nak jadi PM habis semua ko kasi onnnnn
Quote hatikudus 6-11-2019 02:38 PM
Bang non nak beli jiwa tak hagak2...padan muka kena sound dek sultan. Baru ada akai
Quote sarah82 6-11-2019 02:45 PM
Hahahaha.. Perdana menteri of Hospital Tanjunh Rambutan saja dia nanti pegang.
Quote sidewinder 6-11-2019 02:46 PM
yehaaaaaaaaaaa padan muka ko nuar.......1-0
Quote saviour_09 6-11-2019 02:50 PM
say no to bang non

Quote mdhelmi 6-11-2019 03:11 PM
cadangan dan merujuk pada yg lebih arif lebih baik
berbanding janji x ditepati
Quote dino 6-11-2019 03:15 PM
punya la nak bodek bkn islam haha
Quote fushimi 6-11-2019 03:17 PM
dino replied at 6-11-2019 03:15 PM
punya la nak bodek bkn islam haha

dia ni kalau datang kat kampung yang penduduk tak suka  dia  mahu kena plekong ngan taik
Quote L211 6-11-2019 03:38 PM
dia tak belajar Islam ke.. yg zakat utk org islam dr golongan asnaf hingga MUALLAF.. bodoh sgt si anwar ni, kat mana cerdiknya aku pon xtau.. ni kalau jd PM silap aribulan kedutaan Israel ada kat Malaysia
Quote Kurex 6-11-2019 04:26 PM
reformasi! reformasi! reformasi!
ingat lagi wan jijah dan anak2 bereformasi bawah flat ni..
Quote arnauld 6-11-2019 04:27 PM
Ni semua gang liberal cam tarik ramadan semua ok...engkorang gugel la sendiri sheikh kat oxpod tu
Quote Miss.Rara 6-11-2019 04:29 PM
blom jadi pm lagi dia dah mencadangkan ke arah yang bukan bukan utk malaysia ni..

kalau dah jadi pm agak agak apa lagi yang dia nak ubah kat malaysia ni ehh??

omggg balaaa nanti..
Quote munchkin 6-11-2019 04:52 PM
Edited by munchkin at 6-11-2019 04:55 PM

Bofodofoh. Nak kena tegur baru akur.

Terima kasih DYMM SS.
Melampau sangat.

Macai dia dok dsai dsai. Bluek
Quote meisapoya 6-11-2019 05:56 PM
Pak cik dah umur 70an ni patut lebih mendalami islam. Bersara. Bukan sibuk berebut jawatan lagi..
Quote Jagendas 6-11-2019 07:48 PM
belum jadi PM dah nk ubah hak orang islam
bila dah jadi nanti .. tak tau apo nk dikato

berbakal PM la selamonyoooo
Quote Austranesia 6-11-2019 08:41 PM
Ataturk no 2 ni.tak lama lagi jadi macam turkey zaman ataturk gitu.dah la bini tak kasi perempuan sunat
Quote ohnoLia 6-11-2019 08:53 PM
SWORKS27 replied at 6-11-2019 02:20 PM
relevan ka dia jadi next PM???
serius..disaster

Next choice azmin pula

Lihat semua komen(62)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.162940s Gzip On
To Top