Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Kenapa Tak Pose Dalam Lubang Kubur Je?" - Photoshoot Pengantin Di Perkuburan Kristian!

Oleh: Myeonir|6-11-2019 10:17 AM Komen: 60
Semakin kehadapan, semakin banyak 'trend' fesyen perkahwinan. Tambahan apabila butik pengantin yang ingin kelihatan kreatif bagi menarik pelanggan yang ingin mendirikan rumah tangga.

Sekarang pun dah banyak tempat cantik dengan pemandangan indah yang boleh dijadikan latar belakang untuk 'photoshoot' busana pengantin. Contohnya, taman rekreasi, tepian pantai dan banyak lagi. 

Tapi, yang menimbulkan rasa hairan orang ramai apabila satu butik pengantin ini mengadakan penggambaran pakaian pengantin di kawasan perkuburan!



Kredit foto: Twitter

Lagi memeranjatkan apabila perkuburan itu dikatakan sebagai tempat persemadian untuk orang Kristian Katolik. Betul-betul nak menaikkan kemarahan orang.



Rata-rata netizen berang dengan pemilik butik ini yang dikatakan tidak sensitif langsung mengenai hal agama. Hanya mementingkan publisiti sahaja walaupun murahan.


Kredit foto: Twitter

Setelah menerima cercaan orang ramai, pemilik butik itu telah pun menutup akaun Facebooknya, namun laman Instagramnya masih lagi kekal aktif.

Mana adab? - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
19
Terkejut
5
Sedih
2
Lawak
2
Bosan
2
Komen: 60
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote CurangLagi 9-11-2019 11:09 AM
Meiizu replied at 6-11-2019 11:59 AM
bodoh pun kawin

Okey ini komen win

Lain-lain Komen

Quote imransulaiman 6-11-2019 10:20 AM
Semoga ahli keluarga kubur tersebut menyaman mereka! {:good
Quote mdhelmi 6-11-2019 10:20 AM
xtaula nk kata kurang bijak atau bawah lagi dari tu
Quote dubuk 6-11-2019 10:34 AM
ini akan dijadikan isu..

(aku dengan agamaku kamu dengan agamamu)

habis kenapa kamu minat duduk atas kubur kami ?
Quote miemiecha 6-11-2019 10:48 AM
ade yg ikut balik x??
tapi kawasan kubo tu bersih n santik noh....
Quote Buritan 6-11-2019 10:51 AM
imransulaiman replied at 6-11-2019 10:20 AM
Semoga ahli keluarga kubur tersebut menyaman mereka! {:good

Lopes ni posing kat kubur indu.. bengong punye org..
Quote Buritan 6-11-2019 10:51 AM
dubuk replied at 6-11-2019 10:34 AM
ini akan dijadikan isu..

(aku dengan agamaku kamu dengan agamamu)

Ini bengong punye org.. mat rempit punye mentaliti mmg cenggini..
Quote Buritan 6-11-2019 10:52 AM
miemiecha replied at 6-11-2019 10:48 AM
ade yg ikut balik x??
tapi kawasan kubo tu bersih n santik noh....

Elokjahh ikut balik.. spesis bingung dan biul
Quote msbegawan 6-11-2019 10:54 AM
memang lah tempatnya cantik, bersih tapi tak seram ke?
Quote miemiecha 6-11-2019 10:54 AM
Buritan replied at 6-11-2019 10:52 AM
Elokjahh ikut balik.. spesis bingung dan biul

kan sisturrrr..
saje nak simbah minyak kat api, dah knp nk bergambo kat tempat gitu, mcm mesia ni xdop dah tempat menarik...
esok2 org jd kan isu plak sbb kebingaian depa..
Quote Buritan 6-11-2019 10:57 AM
miemiecha replied at 6-11-2019 10:54 AM
kan sisturrrr..
saje nak simbah minyak kat api, dah knp nk bergambo kat tempat gitu, mcm mesia ni ...

Itulaaa.. sbb tu aku nyampah.. conclusionnya kaum kaum kat mesia nii ade spesis yg mmg tak reti bshasa.. tak tau nak hormat kepercayaan org.. tak tau nak hormat kubur org..
Quote Buritan 6-11-2019 10:59 AM
msbegawan replied at 6-11-2019 10:54 AM
memang lah tempatnya cantik, bersih tapi tak seram ke?

Otak mat minat rempit.. ape dia tau.. sampahhh
Quote miemiecha 6-11-2019 11:00 AM
Buritan replied at 6-11-2019 10:57 AM
Itulaaa.. sbb tu aku nyampah.. conclusionnya kaum kaum kat mesia nii ade spesis yg mmg tak reti bs ...

sabar kakak sabar,mek dah bygkan kaka berapi2 sampai kembang2 bulu kat badan terrrr (merujuk kepada dp tucheng)

but ape kakak kabo  tu mmg betui, kaum2 sni x reti hormat satu sama lain dah, esk depa up plak, bani sana blh buat ngape kite xleh yadda yaddaa..

if pemikiran gitu, means kau,aku,dia mereka sama je xde beza,..
Quote netto_ 6-11-2019 11:01 AM
Apesal xmsk kubo je terus
Quote mohdcrow 6-11-2019 11:06 AM
Ni marketing by jijan semang gak ke?
Quote jazaa100 6-11-2019 11:06 AM
Knp tak berposing kat kubur mak pak sendiri.....
Quote imransulaiman 6-11-2019 11:14 AM
Buritan replied at 6-11-2019 10:51 AM
Lopes ni posing kat kubur indu.. bengong punye org..

Dan semoga disampuk hantu kopek indu 8 tangan...

Hahaha
Quote violetungu 6-11-2019 11:31 AM
yang model tu pun apekebodoh sangat,tak kan xtahu benda tu elok xelok.mengikut ja...tak takut ke mana2 hantu setan ikut balik ke rumah?
Quote sapeka 6-11-2019 11:34 AM
stupid bertingkat-tingkat
Quote manehnya 6-11-2019 11:56 AM
Bodo x bleh do ajaq! X Dak Erika
Pastu claim kata utk simpanan pribadi?

1team dia bawak...

Ringing sungguh laaa Sapa pnya idea Ni {:question

Lihat semua komen(60)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
2.230910s Gzip On
To Top