Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Walhal Dia Yang Panggil Orang Bodoh!" - Kecoh Asyalliee Nak Saman Netizen Burukkan Produknya

Shimmer Shine|1-11-2019 05:40 PM Komen: 76



"Dah kenapa semua nak jadi macam cik epal? Asyik nak saman orang ja?"

Kisah Insta Famous yang menyaman dan bakal menyaman warganet semakin tular selepas kisah Cik Epal.

Terbaharu, pengasas kosmetik, Asya Lee menyelar warganet yang didakwa menjejaskan reputasi produk penapis UV (sunscreen) miliknya.

Twitter

Asya menyatakan seorang warganet telah memburuk-burukkan produknya lalu mengugut akan menyaman jika tidak menarik balik.

Ig

Ia bermula dengan ayat daripada Umairaharis namun telah difahami oleh Asya sebagai memburukkan. Malahan Asya turut menggelarkan 'bodoh' kerana salah faham dengan ayatnya.

Twitter

Hal tersebut dipertikaikan warganet yang lain kerana tiada unsur memburuk-burukkan kerana ayat "malam ni tido pakai sunscreen lah" tidak memburukkan pun. Ia mungkin boleh dibaca dalam pelbagai versi seperti sarkastik tetapi tidak lah sampai berniat menghina atau perkataan mencarut.

Twitter

Ia menyebabkan ramai memarahi Asya kerana tiada akta yang boleh digunakan untuk menyaman kerana ia bukan memburukkan, sekadar pendapat peribadi sahaja.


Nampaknya ia membuktikan trend saman menyaman semakin menular dan ianya bukan atas isu serius pun. 

Ig

Aduhai, kasihan polis dan peguam yang terpaksa mengendalikan kes sebegini jika semua insta famous sentap lalu menyaman. Jadi, siapa yang salah dalam hal ini? - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
4
Bosan
3
Komen: 76
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote renko 18-11-2019 08:39 AM
acehand bodo kayu

Lain-lain Komen

Quote grizz 1-11-2019 05:49 PM
tu rupe xpkai pondesen ke..
Quote Kurex 1-11-2019 05:57 PM
Pada awalnya instagram adalah medium utk orang tunjukkan skill photografi.. Nasib baik ig kurex banyak gambar permandangan menghijau
Quote Ina8895 1-11-2019 06:09 PM
English dia grammar berterabur la. Baik tulis dalam bm aje la.
Quote renko 1-11-2019 06:13 PM
bodoh g kayakan anjing camni buat apa
Quote helicornia 1-11-2019 06:17 PM
tp kenapa nak tido pakai sunscreen? org pakai sunscreen waktu siang esp kalau nak keluar rumah
Quote kechikchomel 1-11-2019 06:19 PM
Apa benda MATLUMAT tu sis?
Quote AbukRokok 1-11-2019 06:37 PM
u ulaggggg
i saman
Quote julielapadite 1-11-2019 06:54 PM
kechikchomel: Apa benda MATLUMAT tu sis?


Mak dia maklumat, pak dia paklumat. Matlumat tu anak dia bernama mat, mungkin..... isy aku better stop kang kene saman wakakakaaa

p/s: ramai orka skrg bodobitter
Quote Orix 1-11-2019 07:12 PM
Dia ni kan yg dlu video mcam cantikkk je macam cantikk je tu kan?
Quote LadyCarefree 1-11-2019 07:25 PM
Biar je dia saman. Tengok cemaner kes. Silap2 humairah yg counter saman dan menang. Lol
Quote GigaMom 1-11-2019 07:27 PM
Tahi sgt nama produk pun.
Quote Perawankota 1-11-2019 07:36 PM
Drp awak abis duit utk saman2 ni, baik awak gajikn saya bagi saya keje.. Awak pon dpt berkat..
Quote MadameOnion 1-11-2019 08:53 PM
Laaahh tadi bgtau dok dlm aircond kena pakai sunscreen..pastu org nak tidoq dlm aircond pakai sunscreen dia nak saman pulak
Quote HannahMontana 1-11-2019 09:19 PM
Dia pun mampu dapat lelaki mcm pak turut yang boleh turut kehendak dia.

Dan kejayaan paling gah dia boleh capai ialah ajdi Asean med soc influencer

Lelaki  mcm tu mmg snaggup turut asalkan permepuan kuat make up kuat melaram ni mahu kahwin dgn dia.


spesis  perempuan baru nak rasa hidup senang ,bila sudah senang  terus jadi perempuan bodoh yang xboleh bawa bincang!!!!!!!!!!!!!!
Quote hatiristal17 1-11-2019 10:14 PM
Siapa dia ni. X kenaii  pun
Quote alieyrina 1-11-2019 10:59 PM
Edited by alieyrina at 1-11-2019 11:03 PM

Tu lah ujian tuhan utk okb kut ..istidraj? Silap2 yg mengomen byk duk beli produk dia ..

Komen tu hina apa... aku baca sekali lalu pun x rasa apa yg nak disamankan sgt
Quote chicozinn 2-11-2019 12:19 AM
Baru jadi orka skit padahal sipi2 nk jadi T20 da berlagak mendongak langit smpai gelar org bodoh..MATLUMAT betol la..{:smile
Quote nia_salina 2-11-2019 12:39 AM
Dulu ig ni untuk share pic cantik2 tp la ni dh mcm ha tah
Quote pichee 2-11-2019 12:39 AM
So....apa mslhnye....btl la org tu ckp..

Ko pn x brape cerdik asylie..x reti nk eja..

Yg ko pegi iklah kn yg sunscreen ko pkai mlm2 tu dah knape...basic tujuan sunscreen pn ko x tau..

Lihat semua komen(76)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.141042s Gzip On
To Top