Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

Pelakon Hebat Tapi Kutipan Filem Gagal, Salah Siapa? - Darling Ngasri Buat 'Post Mortem'

18-10-2019 04:43 PM|Oleh: ameenarara| Komen: 55

Nampaknya, sebuah lagi filem ditimpa nasib sama apabila tayangan hanya bertahan selama dua minggu sahaja di panggung wayang.

Penerbit filem Hero: Jangan Bikin Panas, Naszreen Ngasri atau dikenali sebagai Darling memaklumkan bahawa filem tersebut gagal mendapat kutipan memberangsangkan. 

Kuota selama dua minggu tersebut telah pun tamat sejak 03 Oktober 2019.




Foto: Instagram Darling Ngasri

Darling melaporkan kepada Harian Metro, antara faktor yang dapat dikenal pasti adalah saingan dari filem luar negara yang lebih mendapat sambutan berbanding filem tempatan.

Terdapat 66 panggung yang menayangkan filem tersebut, namun pasti ada penilaian yang dilakukan oleh pawagam seluruh negara sebagai penanda aras mereka.




Ini adalah kali pertama dia menerbitkan filem dan banyak lagi perkara yang perlu diperbaiki. Mungkin disebabkan kurang promosi tentang filem tersebut.

Menurutnya lagi, dia akan menjalankan 'post mortem' untuk melihat faktor-faktor kegagalan filem bagi mendapat kutipan seperti yang disasarkan.



Dia masih belajar dengan selok-belok industri perfileman dan akan mengatur strategi yang lebih baik selepas ini.

Dulu, filem Motif juga tidak bertahan lama. Moga Darling mendapat resipi baru untuk terus menerbitkan filem selepas ini. Jangan berputus asa. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 55
Komen

Previous : "Letak Tajuk Sensasi Tapi Aniaya Orang" - Siti Sarah Naik Angin Dengan Blog Hiburan

Next       : Putih Gebu! Faradhiya Dipuji Cantik Oleh Netizen Setelah Tayang Paha Di Instagram

Komen Terbaru

Quote alieyrina 23-10-2019 12:01 AM
Tv drama malay pun tah2 org dah x tengok..apatah lg nk p wayang bagai..ditambah dgn tajuk filem ala2 pekin buat drama rempit tu..memang tak lahh org nk bg pehatian..

sbb mcm penah dgr ja tajuk filem bunyi sama..silap2 org kata ni bukan dah penah main taun lepas keww..padahal filem baru..hah camno nak jwb tu

Lain-lain Komen

Quote Ritacomels 18-10-2019 04:59 PM
Dah sape srh ambik plkon drama jadi hero, sape je nk tgk walau jln cerita bagus pon
Quote jijilaaa 18-10-2019 05:03 PM
tajuk pun sama main peranan. tajuk dia tak menarik minat laaaa. lagipun kurang promosi kot

ntah la ak mmg jarang dah g tgk wayang skang ni. donload kat telegram je weh
Quote Kurex 18-10-2019 05:08 PM
Sapik pun berlakon ke... Yameteh kondasaiiiiiii aummm
Quote Kurex 18-10-2019 05:08 PM
Sapik pun berlakon ke... Yameteh kondasaiiiiiii aummm
Quote chicozinn 18-10-2019 05:15 PM
lain kali buat telemovie je darling..tak sume filem tempatan letopss..salah 1 tu filem mawi tu walaupun banyak promosi siap ade cabutan menang keta la umrah bagai pun sendu..
Quote crazybeach 18-10-2019 05:17 PM
marketing kau pon sendu selayaknya kutipan filem kau sendu jua. tajuk filem pun hauk haramjadah lagilah buat orang tak lalu nak tengok. hero jangan bikin panas? ni filem pasal wartawan melodi yang nak terjah retis kontroversi gosip murahan ke nokk??
Quote KIM.K 18-10-2019 05:19 PM
Darling looking fabulous at 36
Quote LadyCarefree 18-10-2019 05:24 PM
Xyah la buat filem sekadae buat filem. Klau xbetul2 gempaq mmang cemaner nk lawan filem luar
Quote anony-mous 18-10-2019 05:33 PM
1) tajuk memalukan pembeli tiket yg membeli di kaunter

2) artis yg terlibat sekor pon x buat promo. Aku xnmpk pon

3) gmbar pelancaran ko upload tu pon mcm gmbar sambut majlis harijadi bdk skolah rendah

4) budget rendah jgn terus poyo buat filem
Quote buapakperut 18-10-2019 05:35 PM
tak penah dengar, tajuk pun hawau je. pelakon hebat tang mana ini pelakon main2 edisi khas bole la.
Quote AbukRokok 18-10-2019 05:38 PM
bila tgk tajuk tgk mcm tajuk filem low class arahan Z Lokman
Quote Pamelaloba 18-10-2019 08:40 PM
Promosi tu kena betul. Aku sendiri pun tak tau filem ni wujud
Quote Perawankota 18-10-2019 09:57 PM
Better focus on telemovie je babe
Quote September14 18-10-2019 10:00 PM
Hebat sgt ke pelakon itu?
Quote rayray28 19-10-2019 12:44 AM
Kurang promosi laa rasanya..mmg tau wujud filem ni tp sampai terlupa dan dh terlepas pun tarikh tayangannya
Quote ehehnurza018 19-10-2019 12:48 AM
Ritacomels replied at 18-10-2019 04:59 PM
Dah sape srh ambik plkon drama jadi hero, sape je nk tgk walau jln cerita bagus pon

Kan kan kan.
Quote ehehnurza018 19-10-2019 12:49 AM
rayray28 replied at 19-10-2019 12:44 AM
Kurang promosi laa rasanya..mmg tau wujud filem ni tp sampai terlupa dan dh terlepas pun tarikh taya ...

Even i pun macam tak pernah dengar.
Quote ehehnurza018 19-10-2019 12:49 AM
September14 replied at 18-10-2019 10:00 PM
Hebat sgt ke pelakon itu?

Pelakon pelakon itu pun siapa ye.
Quote surih07 19-10-2019 02:36 AM
Dan adakah aku pun baru kluar dr guaaa?? Tak tau pun kewujudan crita ni.
Tajuk pun nokk dh mcm kesinambungan melodii  

Yang penting semm syam mid.

Lihat semua komen(55)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
8.404422s Gzip On
To Top