Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

"Sukarnya Kenyataan Ini" - Bersanding Ahad Ini, Kakak Mangsa Bunuh Kerat Lapan Sudah Tawar Hati

16-10-2019 06:33 PM Komen: 25
¡°Saya harap siasatan polis akan mengambil kira semua sudut, termasuk kemungkinan pembabitan individu lain dalam pembunuhan kejam adik dan anak saudara saya.¡±

Itulah yang dikatakan oleh Munira Bidin, 29 kakak kepada Norfazera, 27 mangsa bunuh yang dikerat lapan bersama anak lelakinya berusia 11 tahun di Kampung Ladang, Krubong pada 10 Oktober lalu. 

Semalam, media melaporkan bagaimana ibu mangsa berasa begitu trauma dengan kejadian yang menimpa pada anaknya. 

Munira yang bakal bersanding pada Ahad ini, nyata berasa tawar hati kerana terlalu sedih dengan kes yang mengejutkan itu. 

Kredit foto: Harian Metro
¡°Sebagai kakak yang sangat rapat dengan arwah, terlalu sukar untuk kami menerima kenyataan itu apatah lagi ia berlaku ketika hampir dengan hari perkahwinan saya Ahad ini.

¡°Malah, saya sebenarnya sudah tawar hati untuk bersanding, namun terpaksa diteruskan kerana semua tempahan sudah dibuat, kad jemputan juga diedarkan, tetapi majlis hanya dibuat secara sederhana.

¡°Banyak perancangan majlis bersama arwah perlu dibatalkan dan digantikan dengan alunan zikir, bacaan Yasin dan tahlil untuk arwah adik dan anak saudara,¡± luah Munira kepada Harian Metro. 

Katanya lagi, dia memohon semua pihak menghentikan andaian dan spekulasi bukan-bukan tentang keluarganya.

¡°Tolonglah hentikan penyebaran maklumat yang tidak sahih, terutama apabila dikaitkan dengan masalah keluarga sedangkan kami, arwah, suami dan keluarga mentuanya sangat baik dan rapat,¡± katanya. 

Buat masa ini, keluarga mangsa masih menantikan keputusan DNA dan dalam proses menguruskan pengebumian jenazah adik serta anak saudaranya itu.

¡°Saya merayu dan berharap pihak berkenaan mempercepatkan proses pengesahan supaya kami dapat segera menyempurnakan urusan kedua-dua jenazah," katanya. - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
1
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 25
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote nanies 18-10-2019 09:40 AM
ni masalah laki bini. kita jgn campur, biar polis buat keje

Lain-lain Komen

Quote jazaa100 16-10-2019 06:45 PM
mesti jantan tu dah plan awal-awal nak buat mcm tu....

parang & pisau pun mesti dah siap di asah.....
Quote Eric.n9 16-10-2019 06:58 PM
Buat majlis tahllil je cukuplah dik.
Quote kivio 16-10-2019 07:12 PM
dibatalkan dan digantikan dengan alunan zikir, bacaan Yasin
Bukannya dorang tak tau menyanyi melalak hari kawin tu tak senonoh.
Tapi nak juga tunggu musibah baru nak fikir, nak betulkan.
Sepatutnya takyah tunggu musibah baru nak berubah.

Sekian tazkirah abat lau

Quote Boomibulat 16-10-2019 07:34 PM
Dia sorang je buat kje tu..xdenya dhn org lain
Quote lalalxlx 16-10-2019 09:42 PM
semoga dipemudahkan urusan...pembunuh dah ditangkap harap hukuman diberi setimpal..
Quote HannahMontana 16-10-2019 09:46 PM
siapa yg bunuh??????????
Quote Pamelaloba 16-10-2019 10:58 PM
Semoga semuanya dipermudahkan
Quote MsPercy 16-10-2019 11:10 PM
sedihyer.. iolss boleh ckp harap keluarga mereka tabah dan byk berdoa. takutyer la dunia skrg ni.
Quote Psfzi 16-10-2019 11:21 PM
Harap sekeluarga sabar dgn dugaan ni. Semoga rog nya tenang di sana
Quote awanearisu 17-10-2019 12:40 AM
Yang suami dakwa mangsa baling hadiah keluarga. Yang kakak pula dakwa hubungan mereka semua baik.

Kenyataan kakak mangsa vs. suspek seperti bercanggah.
Quote Atata 17-10-2019 12:43 AM
awanearisu replied at 17-10-2019 12:40 AM
Yang suami dakwa mangsa baling hadiah keluarga. Yang kakak pula dakwa hubungan mereka semua baik.

...

Suspek tu byk sembang kottt. Pura2 x ingat mcmana anak tiri tu blh dia bunuh tp sampai ke bumbung simpan kepala tu blh plk. Penipu. Tak mustahil cerita2 dia yg lain tu pun byk tipu
Quote Perawankota 17-10-2019 01:38 AM
Sedih.... harap kebenaran akan terbukti
Quote TravellingBear 17-10-2019 02:57 AM
Belum kebumi.. ... ......
Quote CatMiow 17-10-2019 06:14 AM
awanearisu replied at 17-10-2019 12:40 AM
Yang suami dakwa mangsa baling hadiah keluarga. Yang kakak pula dakwa hubungan mereka semua baik.

...

Mungkin depan family dorang tak tunjuk ada masalah...
Quote Kurex 17-10-2019 07:30 AM
awanearisu replied at 17-10-2019 12:40 AM
Yang suami dakwa mangsa baling hadiah keluarga. Yang kakak pula dakwa hubungan mereka semua baik.

...

Bukan dah seperti dah.. Memang canggah habis.. Kita tunggu je la
Quote Suchi 17-10-2019 08:00 AM
awanearisu replied at 17-10-2019 12:40 AM
Yang suami dakwa mangsa baling hadiah keluarga. Yang kakak pula dakwa hubungan mereka semua baik.

...

Rasanya memang baik je pun sbb penah je tgk kat fb ade gambar bertigaaan dgn mak dan mak mertua.
Malah mak mertua dia pun penah update gambar profile yg jelas2 gambar arwah kt depan besar2.
Taktau apa yg sebenarnya berlaku malam tu.
Quote Suchi 17-10-2019 08:04 AM
Tapi ni pestime dengar kakak dia sebut pasal kemungkinan ade pembabitan individu lain.
Husnuzon betui kakaknya pada adik ipar mungkin sbb mamat tu mmg nampak sgt baik ke apa? Or dia ada melawat mamat tu kat lokap ke?
Kakak dia yg ni mmg rapat ngan arwah tu kan selalu nampak gambar together2 muka pun seiras dorang tu.
Quote Betara_Indera 17-10-2019 08:50 AM
lagi menyirap dengan sedare mare die, lagi nak bekap abg lu
Quote shania88 17-10-2019 09:02 AM
dia seperti nak bagithu yg suami arwah mungkin bukan pembunuhnnyaa
maybe pembunuhnya org lain
mungkin bekas2 suami arwah????

Lihat semua komen(25)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.329284s Gzip On
To Top