Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Jijik! Udang Kering Dibiar Dijilat, Dipijak Anjing Sesukanya

8-10-2019 04:39 PM Komen: 115
Jijik! Itu yang boleh dikatakan terhadap apa yang berlaku dipercayai di Sabak Bernam apabila seekor anjing dilihat memijak udang kering yang sedang dijemur.

Rakaman video yang tular itu turut memaparkan anjing berkenaan menjilat dan makan udang kering di situ tanpa sebarang pengawasan.

Memetik laporan Sinar Harian, video berdurasi 22 saat itu dimuat naik oleh seorang pengguna internet selepas ia dirakam oleh seorang pemandu yang melalui kawasan pengeringan udang kering itu. 

Kredit foto: FB
Kata pengguna internet itu, dia berharap umat Islam lebih berhati-hati ketika membeli udang atau ikan kering yang dijemur.

"Beringatlah beli produk hasil daripada orang (umat) Islam, Insya-ALLAH selamat," katanya. 

Ramai warganet turut memberikan reaksi yang pelbagai berhubung video tersebut. - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 115
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Kuasaberganda 26-12-2019 05:11 PM
Malaysia.Doom:    Edited by Malaysia.Doom at 8-10-2019 04:09 PM  Ustaz Labib Abdul Jalil tu calon PAS Masa PRU untuk Dun Sg Air Tawar.Benda ni normal la sis. ...

Betul jugak tu.semuaI beli kat hypermarkets semua jenisorg kena pijak kaki.hehehe

Lain-lain Komen

Quote Modngengade 8-10-2019 04:01 PM
@Malaysia.Doom pprt nya perangai orang kampung kau sis   
Quote Malaysia.Doom 8-10-2019 04:08 PM
Edited by Malaysia.Doom at 8-10-2019 04:09 PM

Ustaz Labib Abdul Jalil tu calon PAS Masa PRU untuk Dun Sg Air Tawar.

Benda ni normal la sis...kitorg Kat Sabak Bernam tahu benda NI...so memang x beli la....Belacan pun diorg pijak pakai kaki..boleh tengok pagi2 Kat Bagan Lipas tu....Indon YG pijak sebelum diorg pergi ke laut.

Kitorg kalau beli Belacan Dan Udang kering Ada tempat tertentu...biasa Kat Bagan2 Melayu cam Sg Haji Dorani tu.

Org Bangi - KL cam kau je makan Belacan cap kaki Indon
Quote Malaysia.Doom 8-10-2019 04:15 PM
Belacan tu kadang2 diorg kisar sekali dengan ular YG masuk dlm pukat....

NI cerita kawan aku la....
Quote Modngengade 8-10-2019 04:18 PM
Malaysia.Doom replied at 8-10-2019 04:08 PM
Ustaz Labib Abdul Jalil tu calon PAS Masa PRU untuk Dun Sg Air Tawar.

Benda ni normal la ...

pprt sgt perangai korang menyediakan bhn makanan sebegitu kan...tapi tk hairanlah kau bknkah leluhur indon...jadi mmg perangai jongos sukar dikikis kan

Quote slavehunter 8-10-2019 04:20 PM
Tak boleh ker jemur atas pangkin ker bagi tinggi sikit. Ni nak jugak kat lantai tanah jalan.
Quote Forfoxache 8-10-2019 04:20 PM
Edited by Forfoxache at 8-10-2019 04:39 PM

Anjing tu Q.C inspector tuh. Mestilah employer nak cut down cost. Employer pun binatang jugak.
Quote Artemesiaa 8-10-2019 04:22 PM
Tak reti buat para untuk jemur ke mereka ni. Main jemur atas jalan macam tu mana tak mengundang haiwan liar datang makan.
Quote tagas 8-10-2019 04:24 PM
patut la sedap nikmat lain mcm

byk perisa tambahan rupe nye
Quote CatMiow 8-10-2019 04:26 PM
La,  pasal pa tak buat pangkin.

Dulu kawan aku cerita,  pernah nampak anjing dok kencing kat fucuk kering yang kena gantung.

Trauma juga la nak makan benda tu bertahun.  
Quote Malaysia.Doom 8-10-2019 04:30 PM
slavehunter replied at 8-10-2019 04:20 PM
Tak boleh ker jemur atas pangkin ker bagi tinggi sikit. Ni nak jugak kat lantai tanah jalan.

NI Bagan Cina la uolsss

Obviously kawasan tu nampak Macam Bagan BNO.
Quote jazaa100 8-10-2019 04:33 PM
Nampak mcm rumah org jawa tu.....

Sabak bernam, tjg karang & kola selangor memang byk anjing wlupun kawasan jawa &.bugis....aku memang tak mkn lah kat restoran situ klu lalu belah sana sbb memalam restoran dorang  tempat anjing tido kuak lentang.....
Quote bottombikini 8-10-2019 04:35 PM
Edited by bottombikini at 8-10-2019 04:36 PM
Malaysia.Doom replied at 8-10-2019 04:15 PM
Belacan tu kadang2 diorg kisar sekali dengan ular YG masuk dlm pukat....

NI cerita kawan aku la.. ...

ok aku penah tengok ni kat tv8 step forward
dia pi join buat belacan pastu ada cam cacing2 besar kaler putih (ke ular?) masuk skali dalam pengisar tu
lepas tu bila tengok belacan aku rasa seram

Quote bottombikini 8-10-2019 04:37 PM
Malaysia.Doom replied at 8-10-2019 04:30 PM
NI Bagan Cina la uolsss

Obviously kawasan tu nampak Macam Bagan BNO.

bagan BNO tu belah hujung skali ada port mee udang mabeles uols
Quote Malaysia.Doom 8-10-2019 04:40 PM
jazaa100 replied at 8-10-2019 04:33 PM
Nampak mcm rumah org jawa tu.....

Sabak bernam, tjg karang & kola selangor memang byk anjing wlup ...

Ala sis....memang anjing tu cam kawan kitorg.

Kitorg liberal la sis bukan Macam uols duduk KL otak jumud.

Hihihi...btw rindu nya Kat Qitmie

NI YG x suka bela2 ni....dah hilang asyik teringat je
Quote Malaysia.Doom 8-10-2019 04:43 PM
Edited by Malaysia.Doom at 8-10-2019 04:47 PM
bottombikini replied at 8-10-2019 04:37 PM
bagan BNO tu belah hujung skali ada port mee udang mabeles uols


Haah....kalau nak GI Pantai BNO tu memang lalu kawasan Bagan ni...ramai je Melayu pergi situ...kitorg kopitiam Cina pun elok je lepak..dari zaman dulu2 Kan....

Anjing NI sama je Macam Kucing...kalau Bela Tak Pandai org marah la....lagi2 YG anjing Bela buat memburu Babi tu....ganas sampai serang Ayam itik orang kampung.

Tu lebih menyakitkan hati dari anjing jilat ikan kering tu
Quote Buritan 8-10-2019 04:48 PM
Modngengade replied at 8-10-2019 04:01 PM
@Malaysia.Doom pprt nya perangai orang kampung kau sis

Nanti dia marahhhh...jgn kaco
Quote Malaysia.Doom 8-10-2019 04:50 PM
Buritan replied at 8-10-2019 04:48 PM
Nanti dia marahhhh...jgn kaco

Biasa YG pijak2 pakai kaki Indon Dan dijilat anjing tu untuk eksport luar Daerah.

Kalau lokal punya Belacan...Cari Kat Pasar malam je.
Quote Buritan 8-10-2019 04:52 PM
Malaysia.Doom replied at 8-10-2019 04:50 PM
Biasa YG pijak2 pakai kaki Indon Dan dijilat anjing tu untuk eksport luar Daerah.

Kalau l ...

Aku pegi bno beli ikan jahhh.. tp mmg aki nmpk cina tuu masa angkut udang tuu pun pakai penyapu.
Quote Buritan 8-10-2019 04:52 PM
Malaysia.Doom replied at 8-10-2019 04:50 PM
Biasa YG pijak2 pakai kaki Indon Dan dijilat anjing tu untuk eksport luar Daerah.

Kalau l ...

Aku pegi bno beli ikan jahhh.. tp mmg aki nmpk cina tuu masa angkut udang tuu pun pakai penyapu.

Lihat semua komen(115)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.749356s Gzip On
To Top