Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Budak 10 Tahun Cuba Terjun Bangunan Lepas Gaduh Dengan Ibu Pasal Telefon

7-10-2019 12:05 PM Komen: 44
Kanak-kanak cuba terjun bangunan tingkat 19 selepas bergaduh dengan ibu dipercayai berkaitan masalah telefon bimbit.

Harian Metro melaporkan, kejadian berlaku di sebuah apartmen di Larkin, Johor Bahru, petang semalam apabila kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun itu cuba terjun di luar tingkap rumahnya.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Larkin, Suhaimi Jamal mengesahkan pihaknya menerima panggilan berhubung kejadian pada jam 4.01 petang.


Foto: Harian Metro

19 anggota bersama dua jentera dikerahkan ke lokasi bagi menjalankan kerja menyelamat mangsa yang dilaporkan berada di luar tingkap tanpa jeriji di belabas bangunan.

Kanak-kanak itu baru lepas bergaduh dengan ibunya berhubung masalah telefon (bimbit).

Pihak Bomba membuat persiapan menyelamat dengan menggunakan tali di tingkat 20 dan air cushion di tingkat bawah, katanya.

Difahamkan, kanak-kanak itu berjaya dipujuk masuk ke dalam selepas seorang pegawai, Ismarulnizam Isnin berbual kira-kira 15 minit dengan mangsa.

Mangsa kemudiannya dibawa turun berjumpa dengan Komander Operasi dan diserahkan kepada polis untuk tindakan seterusnya, katanya. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
3
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 44
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote me12345 8-10-2019 12:05 AM
Kecik lg dah pandai nk terjun terjun....

Lain-lain Komen

Quote Modngengade 7-10-2019 11:11 AM
bunuh diri bagi kaum ni mmg dah sebati agaknya...seawal usia dah berjinak2 bunuh diri kan
Quote Kurex 7-10-2019 11:11 AM
penangan henpon... risaunya...
Quote mawarika 7-10-2019 11:35 AM
Kecik2 dah gaduh dgn mak. Wow sgt.
Quote minguk 7-10-2019 11:38 AM
Modngengade replied at 7-10-2019 11:11 AM
bunuh diri bagi kaum ni mmg dah sebati agaknya...seawal usia dah berjinak2 bunuh diri kan

cerah je kulitnya kaka.. kaum apa ni?

Quote minguk 7-10-2019 11:39 AM
mawarika replied at 7-10-2019 11:35 AM
Kecik2 dah gaduh dgn mak. Wow sgt.

itu lah.. i dulu masa kecil nak sembang ngan mak baca bismillah. punya garang mak i.

Quote Biabetik 7-10-2019 11:48 AM
Bahaya betul pengaruh henfon ni, smpi nk bunuh diri bdk ni. Belajar pandai2 dulu dik, dengar ckp mak, jgn gaduh dgn mak. Dah keje sok beli la apa henfon ko nak x de sapa larang
Quote Modngengade 7-10-2019 11:51 AM
minguk replied at 7-10-2019 11:38 AM
cerah je kulitnya kaka.. kaum apa ni?

kaum apa lagi sister....sudah terang lagi bersuluh

Quote haryatie 7-10-2019 12:13 PM
over nya ko dik
kecik2 da pikir nak bunuh diri
terjun pun blum tentu mati dik
kalau blum ajal
mintak dijauhkan benda2 mcm ni
Quote minguk 7-10-2019 12:17 PM
Modngengade replied at 7-10-2019 11:51 AM
kaum apa lagi sister....sudah terang lagi bersuluh

cerah la sister.. tu la ragu-ragu hahaha

Quote Meiizu 7-10-2019 12:29 PM
haryatie replied at 7-10-2019 12:13 PM
over nya ko dik
kecik2 da pikir nak bunuh diri
terjun pun blum tentu mati dik

mak provoke kot .. "ko pegi mati, aku tak heran", "ko mati pun tak dapat"
...haaa cenggitu
Quote Pink_Purple 7-10-2019 12:37 PM
banyak tengok drama ni...

bila dia terjun nanti ada la hero datang selamat..
Quote miznora 7-10-2019 12:39 PM
Dibuatnya ko terjun tak mati tapi patah riuk je telantar kat katil mak ko jugak yang susah dikk
Quote yuki812 7-10-2019 12:41 PM
rasanya mak dia provoke ni..
Quote Perawankota 7-10-2019 12:48 PM
Syg ya.. Muda2 dh start nk bunuh3 diri ni..
Quote Perawankota 7-10-2019 12:48 PM
Syg ya.. Muda2 dh start nk bunuh3 diri ni..
Quote mawarika 7-10-2019 12:55 PM
minguk replied at 7-10-2019 11:39 AM
itu lah.. i dulu masa kecil nak sembang ngan mak baca bismillah. punya garang mak i.

Khenss.. time mak marah tak berani nak angkat muka bertentang mata..lg kena teruk. Sis hanya mampu nangis bawah katil je..
Quote minguk 7-10-2019 12:57 PM
itu lah tu.. budak sekarang jadi lain, makin mak marah makin dibentak mak... adakah mak sekarang terlalu memanjakan anak? konsep taknak anak rasa apa aku rasa.. is it?
Quote Mfzg89 7-10-2019 01:01 PM
mawarika replied at 7-10-2019 11:35 AM
Kecik2 dah gaduh dgn mak. Wow sgt.

budak sekarang x merasa kena cili mulut..
Quote palmolive 7-10-2019 01:02 PM
think about it

Lihat semua komen(44)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.087258s Gzip On
To Top