Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Nenek Bagi Cucu Makan Di Luar Pagar Buat Warganet Sedih

25-9-2019 06:32 PM Komen: 52
Tersentuh! Situasi yang jarang dapat dilihat pada masa ini, apabila seorang nenek memberi makanan kepada cucunya ketika waktu rehat persekolahan. 

Foto yang tular di laman sosial itu menunjukkan seorang nenek menjamah makanan bersama cucunya di bawah teduhan sebuah pokok dan mereka dipisahkan pagar sekolah. 

Kredit foto: FB

Difahamkan kejadian berlaku di sebuah sekolah di Tawau, Sabah sebelum ia dimuat naik di sebuah akaun Facebook. 

Kasih sayang seorang nenek terhadap cucunya yang sanggup menghantarkan makanan di sekolah buat cucunya sewaktu sesi rehat persekolahan menarik perhatian netizen di daerah ini, tulis akaun Facebook bernama Viral Malaysia. 

Meskipun begitu, ada juga pihak yang mempersoalkan tindakan nenek itu yang tidak menghantar makanan terus ke dalam kawasan sekolah. 

Kredit foto: FB
"Ada kemungkinan peraturan ketat diberikan kepada penjaga atau orang luar untuk masuk ke kawasan sekolah yang perlu dipatuhi," tulis kapsyen di hantaran Facebook itu lagi. 

Apa pun, ramai yang berasa terharu dengan kasih sayang seorang nenek ini terhadap cucunya. Pasti ramai yang teringat dengan kenangan zaman sekolah pada 80-an dan 90-an kan yang tidak jauh berbeza dengan situasi di atas. - CARI 


Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
5
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 52
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote ChildrenOfBodom 1-10-2019 01:28 PM
alah tok sah dok wat peghak sangat la zaman dulu pon ada jah la makpak yg dok mai tggu anak kt tepi tgkp sekolah bagai.

Lain-lain Komen

Quote HannahMontana 25-9-2019 06:37 PM
Kita dilahirkan didunia untuk terus menyayangi orang yang membesarkan kita.

Yang melahirkan belum tentu dikenali mungkin faktor dibuang dalam jamban,ditinggal pergi demi cinta baru atau apa-apa sahaja alasan kecuali kematian yg memisahkan sahaja dikira takdir yg ditentukan.

Diknah dengan ini terharu.
Quote MissCarcosa9753 25-9-2019 06:49 PM
Tak dapat rmt ke
Quote Kurex 25-9-2019 06:55 PM
Wahai anak, jangan sesekali kau lupakan jasa mereka yg membesarkan kau, yg bersusah payah untuk kau
Quote cmf_acura 25-9-2019 07:23 PM
Nak masuk sek kena minta kebenaran dulu... Susah kot.. Hari2 nk minta
Quote ikanmasin 25-9-2019 08:24 PM
cucu tu mcm dah tau nenek ada tgg tepi pagar tu..tp kene fhm
jg sek skrg ni mmg kene jaga.kalau apa2 jadi pihak sek jg yg kene..
Quote xtahumenahu 25-9-2019 08:28 PM
Mase kecik2 dulu yg dok luar pagar aci jual kacang2
Seposen sebungkus

Maybe nenek ni dah x larat nak jalan ke depan n susah nak masuk sekolah...terharu
Quote supernaturalee 25-9-2019 09:21 PM
Kenapa mkn di luar pagar?
Ambillah galah tolong jolokkan


Quote Perawankota 25-9-2019 09:33 PM
Harap bila dia dh besar, dh berjaya, dia tak lupa akan jasa nenek yg membesarkannya
Quote matamata 25-9-2019 09:48 PM
dua2 bagus baik nenek atau cucu

1. nenek tu pada aku mmg suka buat camtu bawak makan hari2 makan dgn cucu
2. cucu pulak baik je makan sama2, dlm byk kes ramai yg malu takmau buat camtu, malu dgn kawan2 kononnya
Quote biJOU.la 25-9-2019 10:28 PM
supernaturalee replied at 25-9-2019 09:21 PM
Kenapa mkn di luar pagar?
Ambillah galah tolong jolokkan

Adik budak tengah belajar,
Kalo boleh tolong suapkan
Quote Eric.n9 25-9-2019 10:39 PM
Tersentuh hati...
Dik nanti dah besar, jgn lupa nenek
Quote 3480 26-9-2019 12:16 AM
Arghhhhhhh...tokkkkk! Tringat kt arwah Tok aku.. slalu ambik aku balik tadika pastu mesti bli ceklat kt akuuu semoga Allah swt ampunkan dosa2 Tok n Tok masuk syurga
Quote kroit92 26-9-2019 01:08 AM
teringat masa kecik dulu, mak datang teman makan kat sekolah rendah
ayah tunggu kat luar pagar, tengok dari jauh selama 15-20 minit.

lepas tu ekonomi merudum, mak ayah terpaksa ot ot ot ot ot ot ot sampai pencen

sedar2, diri dah tua, anak2 dah besar
sekarang, kami nak pegi keje, mak siapkan bekal makanan, bawak sorang satu
padahal kami umo dekat 30 dah, mak gigih bangun awal pagi masak, bagi anak2 bekal makanan

mak kata, dulu kami sekolah, mak sibuk keje, tak sempat bagi bekal  (makan roti 50 sen je dulu kat sekolah, sekarang roti tu 90 sen)  

sekarang, kami pegi keje, matahari belum naik. salam mak ayah
balik keje, matahari dah terbenam, mak ayah sambut kat rumah,
dari sekolah sampai keje, pesanan sama,
"ergi mandi, lepas tu makan nasik"

alah emo pulak
kejap gegor pintu bilik mak ayah tengah tido, nak peluk nanges-nanges
Quote pyropura 26-9-2019 01:58 AM
HannahMontana replied at 25-9-2019 06:37 PM
Kita dilahirkan didunia untuk terus menyayangi orang yang membesarkan kita.

Yang melahirkan belum ...

Kena menyayangi semua..mungkin cina/keling yg ko benci nak halau itu juga seorang cucu atau boleh jadi seorang nenek
Quote Mina2215 26-9-2019 06:10 AM
kroit92 replied at 26-9-2019 01:08 AM
teringat masa kecik dulu, mak datang teman makan kat sekolah rendah
ayah tunggu kat luar pagar, ...

Haihh ko ni. Mata aku masuk habuk plak dah
Quote haryatie 26-9-2019 07:31 AM
alahaiii..sedih la pulak
Quote Intanterpilih09 26-9-2019 07:38 AM
Undang2 sek memang waris x boleh masuk hntr makanan.kena tggl Kat guard house.nenek mgkin nak mkn dgn cucu dia.
Quote mrsT 26-9-2019 08:55 AM
kroit92 replied at 26-9-2019 01:08 AM
teringat masa kecik dulu, mak datang teman makan kat sekolah rendah
ayah tunggu kat luar pagar, ...

awattt.. u potong bawang pepagi ni.. habis bedakk aii..
Quote damian_lee 26-9-2019 09:07 AM
nenek2 ni selagi tak nampak cucu makan depan mata
xsampai kenyang ... dia x akan puas hati .. rasa tak tenteram hidup dia

mungkin juga atas faktor ekonomi ...

syahdu bebeno pagi ni la haaaiiiiiiiii

Lihat semua komen(52)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.327701s Gzip On
To Top