Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Statistik Terkini, Lelaki Lebih Ramai Dari Wanita. Warganet Pertikai, Tak Nampak Pun Macam Tu?

Shimmer Shine|17-9-2019 04:10 PM Komen: 48

Betul ke perempuan lebih ramai dari lelaki?

Itu yang ramai orang sangkakan apabila melihat kiri dan kanan masing-masing kaum Hawa lebih ramai dari kaum Adam.

Namun, ia disangkal oleh pemuda ini. Ianya bukan bersandarkan emosi semata-mata kerana ternyata ia termaktub dalam statistik penduduk Malaysia dari Jabatan Perangkaan Malaysia bagi tahun 2018-2019.

Jadi, fakta ini tepat tetapi ke mana golongan lelaki yang sebenarnya?

Kredit foto: Twitter


Menurut data tersebut, penduduk Malaysia dianggarkan berjumlah 32.6 juta orang iaitu 16.8 juta lelaki sementara wanita pula 15.8 juta orang.

Ia menjadi bahan usikan di Twitter apabila pelik melihat angka tersebut. Dikatakan kaum wanita lebih ramai kerana lelaki sendiri memilih untuk menjadi 'wanita berloceng'.


Hal ini yang mendorong kepada 'kurangnya' jumlah lelaki di Malaysia. Apatah lagi ianya boleh dikira dengan jari jumlah lelaki di Institut Pengajian Tinggi. Atau ada pula yang berpendapat lebih ramai di pusat pemilihan hingga wanita nampak lebih ramai dari lelaki.

Web

Tetapi menurut artikel ini, ia sebenarnya adalah nisbah di Malaysia sahaja kerana di dunia sendiri pun, jumlah lelaki melebihi jumlah wanita.


Jadi, masalah anak dara memilih suami orang, poligami kerana nafsu dan sebagainya tidak harus wujud kerana jumlah lelaki yang ramai itu. Lebih bermasalah ialah menjadikan lelaki tersebut lebih hebat atau sekurang-kurangnya setanding dengan wanita perlu diberi perhatian. Anda ada idea? - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 48
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote anees~nuhara 19-9-2019 09:09 AM
laki sendiri pn try hard nk jd pmpn. mmg la pmpn ramai.

Lain-lain Komen

Quote Dwdrum 17-9-2019 04:15 PM
concept kahwin 4 sudah tidak masuk akal
Quote helicornia 17-9-2019 04:23 PM
aku benci tol bila org ckp soh poligami sbb bilangan lelaki kurang dr perempuan.hello mcm la aku tak tau pasal statistik penduduk negara.kalau cakap kurang lelaki berkualiti maybe betul
Quote mawarmatahari 17-9-2019 04:24 PM
penyumbang kepada lelaki ramai tu sbb trmasuk bukan warga negara..sbb tu nampak lelaki ramai,sedangkan hakikatnya yg warganegara  lelaki kurang dr bilangan tu..tgok dr data tu pun dah tau..jumlah penduduk malaysia 32.6 juta tu trmasuk bukan warga..kalo tolak siap2 3.2 juta bukan warga tu yg 60% lelaki, dah tentu bilangan lelaki warganegara kurang.
Quote q@2a 17-9-2019 04:24 PM
Antara 16.8juta tu brp ramai pulak yg menjadi sajadiah
Quote q@2a 17-9-2019 04:27 PM
Dwdrum replied at 17-9-2019 04:15 PM
concept kahwin 4 sudah tidak masuk akal


Dan konsep utk jadi bini nombor 2 pun x berapa nk masuk akal jgk ....kecuali kalau 2 2 mmg dah gatal merenyam
Quote nikaido 17-9-2019 04:28 PM
Yup dah banyak tahun lelaki di malaysia lebih ramai dr perempuan. Lelaki juga lebih ramai di sesetengah negara Asia spt india & china
Quote vee_zara 17-9-2019 04:29 PM
Lelaki ramai kt pusat serenti, ldg kelapa sawit dan sebagainya. Sebab tu tak brapa nampak.
Quote Cari-Azza 17-9-2019 04:38 PM
mawarmatahari replied at 17-9-2019 04:24 PM
penyumbang kepada lelaki ramai tu sbb trmasuk bukan warga negara..sbb tu nampak lelaki ramai,sedangk ...

Yang sebetulnya jumlah lelaki 16.8juta keseluruhan. Tetapi bukan warganegara (lelaki dan wanita) pula berjumlah 3.2juta ja. Kalau ditolak sekalipun, tetapi warganegara lebih ramai.
Quote nono86 17-9-2019 04:39 PM
"Jadi, masalah anak dara memilih suami orang, poligami kerana nafsu dan sebagainya tidak harus wujud kerana jumlah lelaki yang ramai itu. "
Ramai pun sia2 buat ape, banyak kaki dadah.
Quote sarah82 17-9-2019 04:39 PM
Kalau ramai lelaki.. Awat aku tak nikah2 lagi.. Hahahaha..
Quote CiliPadiSedap 17-9-2019 04:44 PM
sarah82 replied at 17-9-2019 04:39 PM
Kalau ramai lelaki.. Awat aku tak nikah2 lagi.. Hahahaha..

15 jari berinai tu bukan nikah ye sis? baru tunang ye?
Quote sarah82 17-9-2019 04:47 PM
CiliPadiSedap replied at 17-9-2019 04:44 PM
15 jari berinai tu bukan nikah ye sis? baru tunang ye?

Bukan la kaka.. Ni nak raya tahun lps.. Sy suka bg tok cantik.. Jadi sy boh inai jari dia.. Sekali dgn jari sy.. Pagi raya tu bg dia pakai baju baru dan tudung baru.. Sengih sepanjang hari sbb semua puji tok cantik.. Hahaha
Quote Knowlee 17-9-2019 04:55 PM
Kalau ramai pun tapi ramai yg menyotong, kaki dadah, biawak hidup, buat apa...
Quote Perawankota 17-9-2019 04:56 PM
16.8juta lelaki, yg lurusnya x tau berapa..
Quote Malaysia.Doom 17-9-2019 05:01 PM
Sejak bila rakyat Malaysia 32 juta...yang sebetulnya local hanya 28 juta.

Tak Berkembang dari dulu...bahkan Ramai YG migrate.
Quote yuki812 17-9-2019 05:23 PM
wah..boleh lah pilih2 lagi ye..
byk pilihan..
Quote fliphair8 17-9-2019 05:24 PM
sebagai breeder anak2 jantan, mak tak hairan! hahhahaha
Quote gummiebear 17-9-2019 08:40 PM
Ramai2 pun takguna sis kalau pakat jadi gayah semuanya
Quote Afie13 17-9-2019 10:04 PM
16.8 juta tapi yg brkualiti n betul2 lelaki brape kerat je? Rmai lelaki x guna main dadah, jdi biawak hidup & juga gay

Lihat semua komen(48)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.202128s Gzip On
To Top