Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Indonesia Minta Maaf Dengan Malaysia, Janji Cari Dalang Kekecohan Perlawanan Semalam

6-9-2019 03:43 PM Komen: 31
Gara-gara kekecohan yang berlaku semalam ketika aksi Piala Dunia 2022/ Piala Asia 2023 di Stadium Gelora Bung Karno, pihak Indonesia memohon maaf kepada rakyat Malaysia.

Astro Awani melaporkan permohonan maaf itu dikemukakan oleh Menteri Pemuda dan Olahraga Indonesia, Imam Nahrawi secara peribadi kepada Menteri Belia dan Sukan, Syed Saddiq dalam satu pertemuan di Jakarta pada Jumaat. 

Kredit foto: Antaranews/ Tempo

Kehadiran saya untuk menyampaikan langsung permohonan maaf atas nama masyarakat dan pemerintah Indonesia atas peristiwa tidak mengenakkan atas kekecohan yang dicetuskan oleh penyokong (Indonesia) seperti yang kita sama-sama lihat semalam," kata Imam.

Katanya lagi, pihaknya bersama Persatuan Sepak Bola Seluruh Indonesia akan mengambil tindakan tegas kepada dalang di sebalik kekecohan semalam. 

Dalam pada itu, Syed Saddiq turut berharap pelaku kekecohan itu akan dikenakan tindakan oleh pihak berkuasa. 


"Kami ucapkan terima kasih atas pendirian tegas Pak Imam (Nahrawi) untuk pastikan bahawa akan berlaku keadilan pada masa depan.

"Bahkan beliau (Imam) juga sudah berhubung dengan pihak polis untuk memastikan tindakan tegas akan diambil," katanya. 

Terdahulu perlawanan dua pasukan Malaysia dan Indonesia di Jakarta semalam tercemar dengan insiden rusuhan yang dicetuskan penyokong tempatan. - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 31
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Itzy 10-9-2019 02:41 AM
Katanya kejadian berpunca dari sorang bisnesman taxi blue apa ntah kutuk gojek indon kerana gojek ditubuhkan sebab rakyat indon miskin belaka. Marahblah geng2 indon. Siap nak merusuh depan kedutaan malaysia. Aku hairan la bisnesman malaysia ni sudah2 lah hina negara indon. Mereka pun ada yang kaya raya lebih dari malaysia cuma tak tunjuk saja. Melayu pun bukan semua kaya ada juga miskin melarat. Kita pun dah kena balasan dari Allah ringgit kita jatuh merudum sebab dulu suka perlekeh hina indonesia miskin bila bergaduh di youtube. Aku selalu baca komen2 camtu.

Lain-lain Komen

Quote Kurex 6-9-2019 03:52 PM
Comelnya sed sadiq...
Quote fliphair8 6-9-2019 04:11 PM

lajunya ko dek....
Quote bbasir 6-9-2019 04:53 PM
even da minta maaf tu jgn plak biar je cenggitu... kena juga p report kat fifa... eh fifi
Quote watie79 6-9-2019 04:58 PM
iya-iyalah tu....#sambilhambatbabibaliksumatera
Quote kualibesi 6-9-2019 05:08 PM
malas nk percaya. dh la sejenis claim segala benda.. yg buruk2 xnk plk claim nya. jerebu babi
Quote albedah 6-9-2019 05:33 PM
Sila jangan bagi penonton indonesia masuk stadium.  Bagi la pengajaran sikit tayah nak baik sangat.  Kang ntah apa la yg jadi masa perlawanan nnt..  Walaupun kt tmpt kita.  Alangkan suar pun boleh masuk padang.  .  Batu botol seme pun jadi..
Quote albedah 6-9-2019 05:34 PM
kualibesi replied at 6-9-2019 05:08 PM
malas nk percaya. dh la sejenis claim segala benda.. yg buruk2 xnk plk claim nya. jerebu babi

Ntah...  Padahal hari tu sebelum perlawanan diorg sendiri janji keselamatan dan perlawanan yg baik.  Indon jakun.
Quote jazaa100 6-9-2019 06:13 PM
Sudah lah indon....

Ni bkn kali pertama...tiap kali mcm tu lah pangai...sbb tu babi pun malu nk duduk sana...sanggup berenang gi melaka
Quote Muntz 6-9-2019 06:34 PM
Indon ni kerajaan dia ok sangat2. Rakyat dia jer yg problem. Katakan semua org mcm Jokowi jadi org kerja gomen, kalau rakyat masih berfikiran mundur camtu, tak guna jugak.
Quote hayati_hassan 6-9-2019 07:17 PM
indon dendam xsudah dgn msian
abih diungkit kejadian yg lepas
ungkit msia pasang bendera terbalik time sukan asia
bab ojeklah & terasa sgt dgn msian pandang rendah pd diorg
pasal bab cari rezeki dimsia
Quote mamasaffiya 6-9-2019 07:48 PM
Ye lah tu. Boleh percaya ke korang ni.
Menteri kita tu Cuba muka serius sket, tunjuk muka x puas hati. Dok sengih aje
Quote Sazida 6-9-2019 08:09 PM
Player Malaysia naik barracuda kot lps game. Sbb dh tau dah indonesia ni rakyat dia bangang.
Quote misuke 6-9-2019 08:19 PM
acah2 kesah le konon
Quote felinecat 6-9-2019 08:43 PM
dah bunuh org, minta maaf, org tu boleh hidup balik ke??? tanya je. belum kes adeborg mati, boleh lg menteri nak sengih2, ade yg mati baru nak ambil tindakan ke mcmne????
Quote kivio 6-9-2019 09:06 PM
Ceh.
Indon dan maaf berpisah tiyada.
Quote hoztu 6-9-2019 09:13 PM
teuskan usaha yang sia sia indon tak akan di ban dari fifa kerana kes terpencil macam ni
Quote yuki812 6-9-2019 09:31 PM
ye..sambil tu ko suh rakyat ko yg kaki pedajal..x reti bersyukur tu g kutip khinzir..amik sorg sekor..angkut g berenang blk bw ke negara ko..
ingat..bkn berenang2 ketepian ye.
Quote axl_bach 6-9-2019 09:35 PM
Skang ni fans dorg dok share video katanya punca kejadian sbb fans malaysia sambut gol dgn cara provokatif pijak2 kerusi sbb tu dorg marah...

ada video kat FB GSIO......

Pada aku benda celebrate gol nih mmg kadang2 bleh jadi trigger kemarahan fans tuan rumah walaupun aku x salahkan dceebration tu sbg punca....tp seelok2nya kalau away tu nak celebrate berpada2 lah kena igt kita di tempat org jgn terlalu gembira.....
Quote AyaqMeloSuam 7-9-2019 02:19 AM
Edited by AyaqMeloSuam at 7-9-2019 02:22 AM

Eleh.. buat2 muka baik.. taik..
Igt x insiden Malaysia tsilap naik bendera kuih lapis dorg tu? Siap ada surat layang.. acaman lah apalah.. siap campur tgn president.. siap brp kali nk p ngadap pemerintah hendon.. puik...
Kita chilex ja.. jmpa syd saddiq jambu kiut miut trus settle.. senggih2.. ni siap ada rakyat Malaysia cedera ok.. klu x diiringgi.. nk mampus semua2 yg disana...  aku slps kes hendonn cm cipet ngn kita.. 1 movie or drama hendonn pn aku xmau tgk.. p bcuti ke hendon pn xmau.. buat apa bg kaya depa... p mati sna.. aku cuma baik ngn bik yg mai kemas umah aku jer.. sbln skali dia mai.. dia pn x balik hendon dh bkurun.. xmau balik katanyaa.. selesa aja di sini.. choiii

Lihat semua komen(31)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.259471s Gzip On
To Top