Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Anak AR Badul Meninggal Dunia Tertembak Ketika Demonstrasi

4-9-2019 12:48 PM Komen: 382
Utusan melaporkan, anak kepada pelakon AR Badul meninggal dunia akibat tertembak ketika latihan di Sabah, pagi tadi.


Kredit foto: Awani/Air Times

Mejar Zahir Armaya, 36, pegawai komando dari 11 Gerup Gerak Khas (11 GGK) dilaporkan menghembuskan nafas terkahir di Hospital Queen Elizabeth jam 9.30 pagi.

Allahyarham yang bertugas di Kem Sungai Udang, Melaka dikatakan terkena tembakan raifal M4 ketika melakukan demonstrasi di Kem Lok Kawi sempena pelancaran Divisyen Kelima Infantri Malaysia dan Briged ke-13 Infantri Malaysia.

Sementara itu, Harian Metro melaporkan, ketika kejadian mangsa beraksi sebagai penjenayah berbaju putih dan bertopeng yang ditembak mati oleh anggota tentera.

Mangsa yang kemudian rebah dan diheret ke tepi didapati tidak sedarkan diri sebelum topeng mukanya dibuka dan mukanya berlumuran darah. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
5
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 382
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Suchi 30-9-2019 07:04 AM
myfish replied at 30-9-2019 01:39 AM
Itulah pelik..tapi dengar live tadi cerai sebab ada masalah kewangan. Tapi memang baru sangat ce ...

Salah satu kan dia kata punca penceraian tu so hat lain2 dia tak sebut.
Memang pelik lah, masalah kewangan sapa? Elok plak laki dia kawen baru.

Lain-lain Komen

Quote CurangLagi 4-9-2019 12:48 PM
Takziah...
Quote Lavender_Violet 4-9-2019 12:52 PM
Innalillahiwainnailahirojiun...
Kesilapan yang tak disengajakan atau disengajakan?
Kot la ada yg sakit hati dgn dia
Yg peliknya kenapa tak guna peluru tipu?
Pegawai komando tu....uh...respek! Hats off
Aku memang pandang tinggi kat komando2 Malaysia ni, VAT 69
Pada aku diorang sangat 'dahsyat'
Quote yeos2 4-9-2019 12:56 PM
SEDIHNYA... takziah kepada keluarga arwah

Quote natrahn 4-9-2019 12:59 PM
Al fatihah. Salam takziah Badul dan keluarganya..

Mesti tulang belakang keluarga.. (T_T)
Quote kiah_mai_pulak 4-9-2019 01:00 PM
Innalillahwainnailahirojiun
Quote natrahn 4-9-2019 01:01 PM
Erm...demonstrasi kena guna peluru betul jugak ke...tak boleh ke guna peluru tipu/peluru kapur  
Quote matbad 4-9-2019 01:03 PM
Lavender_Violet: Innalillahiwainnailahirojiun...Kesilapan yang tak disengajakan atau disengajakan?Kot la ada yg sakit hati dgn diaYg peliknya kenapa tak guna peluru ti ...

Betul..
Ketika sdg sibuk tdo,shopping,membawang,memforum,dorang la yg jaga keselamatan kita
Quote tembamgirl09 4-9-2019 01:05 PM
Lavender_Violet replied at 4-9-2019 12:52 PM
Innalillahiwainnailahirojiun...
Kesilapan yang tak disengajakan atau disengajakan?
Kot la ada yg s ...

betul tu
Quote MentariSenja 4-9-2019 01:07 PM
Takziah. Kesiannya. Ni mesti ada kecuaian dimana2. Mesti siasat. Patutnya guna peluru kapur masa demonstrasi.
Quote GigaMom 4-9-2019 01:09 PM
Bahaya sguh ni.
Ni biar btl
Quote asfaz 4-9-2019 01:09 PM
Takziah. Baru semalam terbaca kisah arwah cedera masa latihan payung terjun. Payung lambat bukak.
Quote dahlamadah.. 4-9-2019 01:10 PM
Edited by dahlamadah.. at 4-9-2019 01:16 PM

Innalillahi wainna ilaihi raajiuun...

sedihnya..

mesti akan ada inquiry/inquest ni
Quote sleepandream 4-9-2019 01:11 PM
kecuaian yang tak sepatutnya berlaku..
takziah
Quote tuberoses 4-9-2019 01:14 PM
Innalillahwainnailahirojiun ...semoga roh arwah dicucuri rahmat.amin

Quote pngky 4-9-2019 01:15 PM
takziah di ucap kan buat keluarga AR Badul
Quote AmandaRollins 4-9-2019 01:17 PM
Salam takziah...ngeri nya buat latihan guna peluru sebenar...
Al-fatihah tuk arwah abg komando ni..bkn calang2 org leh masuk komando ni..respek kt arwah..
Quote Mleeen82 4-9-2019 01:19 PM
kenapa guna peluru betul?
Salam Takziah
Quote epal21 4-9-2019 01:22 PM
Apa sop demonstrasi ni? Terlepas pandang guna peluru hidup ke?
Quote ikanmasin 4-9-2019 01:24 PM
Innalillahiwainnailahirojiun...

Lihat semua komen(382)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.290753s Gzip On
To Top