Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

"Berdakwah Guna Muzik"- Waris Cari Penyanyi Rap Tabligh Hafal Al-Quran

11-9-2019 10:55 AM|HakirRahman| Komen: 10

Penyanyi rap terkenal negara, Waris kini mempunyai syarikat muziknya sendiri yang dikenali sebagai Rembau Most Wanted Records (RMW Records). 

Kerana itu, dia kini sedang giat mencari pelapis penyanyi rap baharu untuk bernaung di bawah syarikatnya itu. 

Waris cari penyanyi baru untuk syarikatnya. Foto: Instagram

Dilaporkan Harian Metro, antara penyanyi rap yang mahu dicarinya adalah tabligh penghafal Al-Quran yang gemar menyanyi rap. 

"Sebenarnya saya sedang mencari tabligh yang boleh rap. Kalau ada sesiapa di luar sana yang hafaz al-Quran tolong cari saya bagi projek keharmonian. Saya nak golongan ini menyebarkan dakwah dalam bentuk yang santai dan diterima pendengar pelbagai umur dan latar.

"Idea ini tercetus apabila saya pernah mengikuti mereka (tabligh) selama tiga hari dan berasa kagum dengan cara mereka menghafaz ayat suci Al-Quran." 

Ada tahfiz mahu jadi penyanyi rap? Foto: Google

"Bukan saya nak jadikan mereka penyanyi rap tetapi lebih kepada spoken words yang lebih terarah kepada bait kata positif.

"Ia banyak dibuat oleh penyanyi atau pendakwah di Amerika Syarikat. Jadi saya nak didik masyarakat di Malaysia pula," katanya.

Wah, mahu berdakwah guna muzik rap pula. Bagus juga kan? Tidak lah penyanyi rap asyik menyanyikan lirik-lirik hiburan semata-mata. 

Anda hafal Al-Quran dan berminat mahu jadi penyanyi rap? Bolehlah cuba kot... - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 10
Komen

Previous : Sering Dituduh Kononnya Gila, Tasha Shilla Kembali Aktif Dalam Industri

Next       : "Saya Bukan Perampas Suami Orang" - Oktovia Manrose

Komen Terbaru

Quote tagas 11-9-2019 03:41 PM
ngarut la lu

mamat ghombaw paling di kehendaki nih

Lain-lain Komen

Quote Boomibulat 11-9-2019 11:01 AM
Ko nk rap cr mat rempit je la...kang hilang abis hafalan bdk2 tu kene nk hafal lagu kau je
Quote TerataiMelur02 11-9-2019 11:04 AM
Err... Perlu ke nak berdakwah sampai mcm tu sekali? Ke ngan cara ni mampu mengaut keuntungan?
Quote edoraixora 11-9-2019 11:20 AM
ingat waris, ingat cerita tak puasa
Quote Biabetik 11-9-2019 11:32 AM
Sekor lg penunggang agama. Bongok abadi dia ni. Sendiri nyanyi x laku, ni jual bdk2 tahfiz plk
Quote ad_hoc79 11-9-2019 11:46 AM
jangan dikacau tahfiz2 tu. jangan kotorkan hati diorang
Quote AnBulisia 11-9-2019 11:54 AM
kalau dia bukan tabgligh, tapi hafaz quran dan bukan budak tapi bapak budak
boleh ke?
Quote Asdan 11-9-2019 01:11 PM

muzik untuk hiburan, dakwah untuk seruan, tak boleh campur supaya keasliannya terjaga
Quote Cable 11-9-2019 01:45 PM
Asdan replied at 11-9-2019 05:11 AM
muzik untuk hiburan, dakwah untuk seruan, tak boleh campur supaya keasliannya terjaga

tp cina ngn bongok ko yg xde life ni leh lak bercampur ye
Quote RatuDunia94 11-9-2019 01:59 PM
Kenapa tidak engko sendiri yg berdakwah?
Quote tagas 11-9-2019 03:41 PM
ngarut la lu

mamat ghombaw paling di kehendaki nih

Lihat semua komen(10)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.133086s Gzip On
To Top