Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

"I Married My Best Friend.." Akhirnya, Ardel Aryana Sah Berkahwin Dengan Nadzmi Adhwa

2-9-2019 08:59 AM|intan| Komen: 45

Setiap manusia ingin merasa mencintai dan dicintai. Sudah jodoh, perkenalan selama 8 tahun akhirnya ke jinjang pelamin jua.

Aktress yang kini bergelar usahawan pakaian muslimah, Ardel Aryana sah bergelar isteri kepada pelakon muda dan juga aktif bergelar pengacara, Nadzmi Adhwa.

Sebelum ini, peminat sering berteka-teki dengan status hubungan mereka berdua kerana kelihatan amat mesra seperti pasangan bercinta. Namun, Ardel dan Nadzmi lebih suka berteka-teki mengenai status perhubungan mereka.


Menerusi Berita Harian, mereka berdua selamat diijabkabulkan pada jam 5.31 petang semalam. Memilih tarikh awal muharram sebagai tarikh bersejarah mereka berdua bergelar pasangan suami isteri, majlis akad nikah tersebut telah berlangsung di kediaman keluarga Ardel di Seri Kembangan. Majlis tersebut dihadiri kenalan dan ahli keluarga terdekat kedua-dua mempelai.



Hanya sekali lafaz..
Nadzmi telah selamat bernikah dengan Ardel hanya dengan sekali lafaz dan diiringi dengan RM 300 nilai mahar dan senaskah al-quran yang kemudian diberi kepada Ardel sebagai tanda pernikahan mereka. Selain itu, pasangan dua sejoli ini saling berbalas dua dulang hantaran.


Nadzmi juga dikhabarkan telah selamat mengkhatam al-quran pemberian Ardel yang diberi ketika majlis merisik. Namun, majlis pertunangan tidak dilakukan hanyalah majlis khatam Al-quran.


Ketika ditanya mengenai soal zuriat, mereka berdoa tidak menolak jika dikurniakan rezeki anak dalam tempoh terdekat namun disebabkan oleh komitmen kerja, mereka berdua perlu merancang terlebih dahulu.

Mengimbas kembali, kedua mempelai ini mula rapat sejak tahun 2015 lagi selepas penggambaran drama Namaku Bedah. Buat Ardel Aryana dan Nadzmi Adhwa, tahniah diucapkan dan selamat pengantin baru ya! - CARI



Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
2
Komen: 45
Komen

Previous : Samseng Pernah Diupah Cacatkan Muka Allahyarham Tan Sri P.Ramlee

Next       : Tahniah! Shila Amzah Selamat Melahirkan Cahaya Mata Pertama Dan Bergelar Ibu

Komen Terbaru

Quote Perawankota 4-9-2019 02:29 AM
X yah lah drama ckp mamat tu BFF jer, sedangkan korg mmg bercinta.. Mana ada BFF nk belikan hp smpi harga 5k kat BFF dia. MANADA BFF YG SANGGUP BELI RUMAH BERDROAN DGN BFF DIA KLU X DER SEBAB. Aku ada jer kenal dgn org2 yg selalu ckp tu BFF jer, sedangkan hakikatnya dorg mmg bercinta. Cuma yg rapat3 jer tau.. Smpi org yg x tau, siap ckp kesian lelaki tu kena friendzone.. Hakikatnya, dorg mmg x nk heboh2...

Lain-lain Komen

Quote adm7 2-9-2019 09:03 AM
Apa bingai cerita ni pun masuk isu semasa. Tak pernah orang kahwin ke sebelum ni
Quote slyfynx 2-9-2019 09:18 AM
Ni isu semasa ke?
Aish gedik nau eh konon2 malu
Quote Kurex 2-9-2019 09:29 AM
Wowwww ni memang isu besar ni!
"kami cuma kawan baik" tup tup kawen.. Memang aku sumpahkan je retis macam ni walaupun aku tak kenal dia siapa.
Apapun, comel adha ni.. Ada tarikan tersendiri
Quote kasibiman 2-9-2019 09:29 AM
Oii bawangtecit... Whoareyuss neh?

Pokcit Tak kenai
Quote Kurex 2-9-2019 09:29 AM
Tapi pahal makim tembun??
Quote CikB 2-9-2019 09:34 AM
alhamdulillah..tahniah
Quote Kepakmadu 2-9-2019 09:36 AM
Alahhhh overrrrrr.
Quote HYSB 2-9-2019 09:41 AM
yelah yelah {:teatime
Quote Nana_Man 2-9-2019 09:48 AM
Tahniah.. comel dua2 ni..
Quote RatuDunia94 2-9-2019 10:48 AM
Nama sebenar Nurul Hidayah.. jd retis tukar Ardell Aryana.. Apoo??
Quote yuki812 2-9-2019 11:01 AM
langsung tak kenal dua2 ni
Quote shernazz 2-9-2019 11:26 AM
Memang masuk isu semasa
Maknanya

Sapa sapa kena friendzone..
Jangan risau..
Peluang sentiasa ada...
Ikut kata hati anda..

Jangan guna kupon marrybrown
Skang orang guna apps
Quote kookiechip 2-9-2019 11:55 AM
Alhamdulillah.. dah selamat menikah.
Quote batmana 2-9-2019 12:30 PM
berita ini isu semasa
sebab dgn perkahwinan dua org ini, ekonomi negara bertambah meningkat 10%, jalan raya berkurang sesak 10% , penggunaan elektrik berkurangan 10%..

gitula konsepnya..
Quote umbut 2-9-2019 12:39 PM
slyfynx replied at 2-9-2019 09:18 AM
Ni isu semasa ke?
Aish gedik nau eh konon2 malu

Kan.. Maluuuuuu konon.. Sampai mengigil nak sarung cincin.. Sebelum tu kemain rapat dlm keta bagaii.. Nasib kahwin
Quote ajinomotonosuga 2-9-2019 12:44 PM
adm7 replied at 2-9-2019 09:03 AM
Apa bingai cerita ni pun masuk isu semasa. Tak pernah orang kahwin ke sebelum ni

Depa mmg kawinnn..tp tak nikoh yeop

Hok ni nikoh ..tu ler di amik kire

Malaya nii ramai kawin tp lom nikoh okkk?

Cam tak besa lak..eleh kurak kurak dlm baju!!
Quote MissLana 2-9-2019 02:53 PM
umbut replied at 2-9-2019 12:39 PM
Kan.. Maluuuuuu konon.. Sampai mengigil nak sarung cincin.. Sebelum tu kemain rapat dlm keta bagai ...

Hahahahaha betul dulu kan time tomboy bertepuk tampar jgk kan alah alahhhh
Quote MissLana 2-9-2019 02:55 PM
Adel ni dulu sakit kanser ke pastu dah baik ke?
Quote ikanmasin 2-9-2019 03:16 PM
umbut replied at 2-9-2019 12:39 PM
Kan.. Maluuuuuu konon.. Sampai mengigil nak sarung cincin.. Sebelum tu kemain rapat dlm keta bagai ...

mcm gedik akk tgk.malu2 siap menggeletar tgn tu..kalau yg langsung tak pernah jumpa .masa kawin jer
baru jumpa ye lah logik gak.ni dah sll together2 dlm
kereta kemana2 bersama2.ptt nya buat mcm dolo2
masa mak bapa kita kawin.masa batal air sembahyang
dlm bilik jer.jd takde org nampak.mak andam dgn beberapa
org jer.pastu sanding.



Lihat semua komen(45)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.123025s Gzip On
To Top