Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Masjid Nak Mohon Pendingin Udara, Bersihkan Tandas Dulu - MB Kelantan

30-8-2019 04:45 PM Komen: 41
Jagalah kebersihan tandas terlebih dahulu, sebelum memohon peruntukan alat penghawa dingin. 

Itu yang dikatakan oleh Menteri Besar Kelantan, Datuk Ahmad Yakob kepada semua kariah masjid di negeri itu. 

Kita mahu menyambut hasrat kerajaan supaya tahap kebersihan sentiasa dijaga. Bukan sekadar bersih tetapi benar-benar bersih.

Sebelum ini kita memang sentiasa menyampaikan maklumat dan kempen mengenai kebersihan, tetapi sambutannya kurang dan kali ini kita melaksanakan program dengan menekankan tema Bersih, Ceria dan Kehijauan, memandangkan kebersihan adalah tuntutan agama, katanya, petik laporan Bernama.

Kredit foto: Projekmm

Ahmad berucap pada majlis pelancaran PK Comel di Medan Ilmu. Ia merupakan program khusus kepada peniaga dan orang awam supaya sentiasa berfikir untuk menjaga keberishan di kawasan berniaga. 

Selain menjaga kebersihan, mereka juga diharap dapat mendidik anak-anak serta pengunjung di situ, supaya turut sama menjaga kebersihan.

Sebelum ini program seumpama ini telah dijalankan di Pasar Malam Parit Dalam di sini, dengan menghimpunkan ratusan peniaga dan ia akan diperluaskan ke pasar-pasar lain selepas ini, katanya. - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
2
Terkejut
2
Sedih
2
Lawak
2
Bosan
2
Komen: 41
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote clarizsa 5-9-2019 12:11 AM
HahahahaahahahahahahahahahahaHhahahaahha

Baguslah

Lain-lain Komen

Quote Kurex 30-8-2019 05:01 PM
Teringat pergi dekat satu masjid ni.
Aku kencing je.. Lepas pam, air melimpah sampai terkeluar balik taik2 jemaah situ.. Cam sial!
Quote diggerr 30-8-2019 06:18 PM
Tandas sana nauzubillah
Quote aku_best 30-8-2019 06:20 PM
Kurex replied at 30-8-2019 05:01 PM
Teringat pergi dekat satu masjid ni.
Aku kencing je.. Lepas pam, air melimpah sampai terkeluar bali ...

Uwekkkssss...muntah iols bc....
Quote Kurex 30-8-2019 06:23 PM
aku_best replied at 30-8-2019 06:20 PM
Uwekkkssss...muntah iols bc....

Kau baca dah nak termuntah, ni aku yg nampak live taik tu keluar melimpah tu lagi muntah
Quote aku_best 30-8-2019 06:25 PM
Kurex replied at 30-8-2019 06:23 PM
Kau baca dah nak termuntah, ni aku yg nampak live taik tu keluar melimpah tu lagi muntah

Eee........kalo iols yg tengok mau pengsan n trauma terus...
Quote dockers 30-8-2019 06:27 PM
Kenapa Kelantan negeri yang kotor. Sedangkan digelar serambi Mekah.

Sila jawab org Kelantan
Quote meisapoya 30-8-2019 06:36 PM
Bagus lah buat gitu.. kurang2 ajk masjid ada la effort utk dapatkan peruntukan aircond. Ke sanggup berpanas lagi dari jaga tandas bersih2?
Quote Boomibulat 30-8-2019 06:42 PM
Kurex replied at 30-8-2019 06:23 PM
Kau baca dah nak termuntah, ni aku yg nampak live taik tu keluar melimpah tu lagi muntah

Lain kali snap gmbr..
Quote jazaa100 30-8-2019 06:43 PM
Kan org kelantan kayaa.....
Balik raya naik heli...takkn air cond pun nk kena mintak dgn kerajaan negeri sampai kena perli....

Quote Boomibulat 30-8-2019 06:44 PM
meisapoya replied at 30-8-2019 06:36 PM
Bagus lah buat gitu.. kurang2 ajk masjid ada la effort utk dapatkan peruntukan aircond. Ke sanggup b ...

Tp lebih baik kutip derma dulu..sama2 dpt pahala.
Quote harizs 30-8-2019 06:46 PM
Toilet stesyen bas kota baru. Dasyat punya kotor. How they survive?  Surau pun busuk menggelikan. Xde bajet ke nak cuci hari2?  Xde volunteer ke?
Quote meisapoya 30-8-2019 06:56 PM
Boomibulat replied at 30-8-2019 06:44 PM
Tp lebih baik kutip derma dulu..sama2 dpt pahala.

Haah betul2. Pakai duit tabung masjid je kan senang.. Tak payah nak mintak peruntukan dgn kerajaan dah. Kerajaan kelantan baik bayar majlis daerah utk keceriaan kawasan. Contoh, lebihkan peruntukan untuk tukang sapu sampah ngan lori kutip sampah.. tu yang nampak kritikal sangat kelantan ni..
Quote iqbalriad 30-8-2019 07:44 PM
meisapoya replied at 30-8-2019 06:56 PM
Haah betul2. Pakai duit tabung masjid je kan senang.. Tak payah nak mintak peruntukan dgn kerajaan ...

Bagi buat lawatan ke masjid kat batu kikir yg tandas dlm taman tu...nak kencing pun bimbang terpercik kat dinding..punyerlah cantik dan bersih...sambil2 tu kasik masuk duit tabung bilik segar sekali..
Quote Jackjack08 31-8-2019 12:47 AM
Bagus jugak baru lah ada effort nk jaga kebersihan tandas
Quote meisapoya 31-8-2019 06:22 PM
iqbalriad replied at 30-8-2019 07:44 PM
Bagi buat lawatan ke masjid kat batu kikir yg tandas dlm taman tu...nak kencing pun bimbang terper ...

Dekat nogori ke? Mohon belanja gambar kalau ada..
Quote Lengkong 31-8-2019 06:44 PM
iqbalriad replied at 30-8-2019 07:44 PM
Bagi buat lawatan ke masjid kat batu kikir yg tandas dlm taman tu...nak kencing pun bimbang terper ...

Ye betul..kalau tak silap namanya Masjid Taman Anggerik. Cantik dan bersih dari laman masjid sampailah ke dalam tandas.



Quote nono86 31-8-2019 09:24 PM
Ade tandas tu, kat lubang udara yang kat dinding tu, disumbatnya pad/pantiliner. Geli giler. Ini sikap manusia.
Quote cupu 31-8-2019 10:45 PM
Masjid tempat aku rs xnak keluar tandas..hahaha...skrg kan kedai eco berlambak..kemain makcik tok siak yg jg tandas tu mendeco..ngan wallpapernya..ngan bunga gantungnya...frame bagaii...masuk dlm masjid plk ya Allah...nyamannya rumah Allah ni..rs xnak balik plk...sejuk..berangin..klu letak kepala mesti hanyutttttttt...
Quote cm_matjawasp 31-8-2019 10:55 PM
dockers replied at 30-8-2019 06:27 PM
Kenapa Kelantan negeri yang kotor. Sedangkan digelar serambi Mekah.

Sila jawab org Kelantan

Aku bukan orang Kelantan tapi aku agak jawapan dia nanti begini " ko ingat negeri negeri lain tu bersih sangat ke"

Lihat semua komen(41)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.318017s Gzip On
To Top