Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

"Zakir Naik Bagi Masalah Pada Kita" - Anwar

21-8-2019 04:08 PM Komen: 52
Kerajaan dahulu bagi dia (status) penduduk tetap. Kemudian Dr Mahathir terus beri dia tinggal sini, sepatutnya dia berterima kasihlah."

Presiden PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menyatakan beliau tidak bersetuju dengan tindakan pendakwah antarabangsa Dr Zakir Naik mencerca kaum tertentu di Malaysia.


Kredit foto: IG Anwar

Dalam Bual Bicara yang diadakan di Dewan Toh Puan Norashikin malam tadi, Anwar menyifatkan Zakir sepatutnya berterima kasih kepada Malaysia terutama Perdana Menteri, bukan sebaliknya dengan memberi masalah kepada negara.

"Tetapi tidak begitu. (Sebaliknya) dia bagi masalah kepada kita pula. Kita nak tolong dia, dia bagi masalah pada kita," katanya dipetik Astro AWANI.


Kredit foto: The Star

Terdahulu, Ketua Polis Negara Datuk Seri Abdul Hamid Bador memaklumkan Zakir tidak dibenarkan memberi ceramah di semua medium termasuk di media sosial sehingga siasatan polis selesai. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 52
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote tikusmontok 10-9-2019 04:34 AM
Sham143 replied at 9-9-2019 02:43 PM
Anwar ni kan kamcing dgn puak2 Hindraf.. Sedia maklumlah..

Kaum tu jugak yg angkat dia

Lain-lain Komen

Quote Bedah.Cun 21-8-2019 04:09 PM
Semaklah. Ngkaw ngan Zakar Nike tue sama jer blahhhlahhhhh!
Quote haryatie 21-8-2019 04:14 PM
ek eleh..mcam la dia sendiri bagus sgt
kata kt org cermin diri dulu weiiii
Quote aqissa 21-8-2019 04:20 PM
Mestilah dia x sokong ZN
. Kan baru2 ni dok gelak sbb iman2 sami sembahyg unt dia... haruslah balas budi...
Quote glump 21-8-2019 04:29 PM
Serammmmm kalau Anwar jadi PM. Sesuatu sangat.
Quote harizs 21-8-2019 04:32 PM
If we support Anwar, PH will continue in power....if we support Tun, PH will die faster...lets support Tun for a speedy death of PH...
Quote sarah82 21-8-2019 04:32 PM
Hahahaha.. Cuba kalau DZN sokong dia.. Harus dipuji melambung.
Quote CiliPadiSedap 21-8-2019 04:40 PM
ok kalau zakir naik hantar balik india, we boycott pkr dan pakatan harapan. we support tun mahathir.
Quote manzilla 21-8-2019 04:45 PM
"Tetapi tidak begitu. (Sebaliknya) dia bagi masalah kepada kita pula." Seolah-olah mangkuk ini bercakap mewakili kaum Kristian dan Hindu Malaysia sahaja. Agaknya jika dia jadi PM, dua kaum ini sajalah yang akan dibela olehnya. Yang satu lagi boleh pigi mampos.
Quote eLiaD 21-8-2019 04:48 PM
Lebih tenang tgk muka zakir naik ni dr dsai
Quote namieamuro 21-8-2019 05:26 PM
yg berckp tu pn same bermasalah belum ape2 dh lantik diri sendiri PM8
Quote Victorioussss 21-8-2019 05:31 PM
Hafal al quran
Hafal bible dari semua versi
Hafal taurat dan zarbur
Hafal kitab veda hindu
Hafal skripture budha

Kau hafal ape bang non?
Sesungguhnya org Islam tu bersaudara
Kenapa kau kondem dan tekan saudara kau sndiri untuk si kafir?
Quote ikankeringmurah 21-8-2019 05:38 PM
Nuar pulak mintak sembahyang hajat dr puak2 agama Hindu..Nuar agama apa sekarang?  
Quote dino 21-8-2019 05:39 PM
ko tu yg bermasalah...
Quote dino 21-8-2019 05:40 PM
Victorioussss replied at 21-8-2019 05:31 PM
Hafal al quran
Hafal bible dari semua versi
Hafal taurat dan zarbur

demi nak jd pm.... rela sokong kapir
Quote cmf_shalom 21-8-2019 05:40 PM
Edited by cmf_shalom at 21-8-2019 05:48 PM

Nasib ko la zakir...

if ko benar2 bijak seperti tersangka..

Ko tau status PR ko tu mcm mn...

Mana2 negara pun..status PR bukan jaminan..sstengah negara,...beli rumah pun x boleh...

Ni ko dh menceroboh area sensitif-yg seorang PR x patut buat

Mcm aku ckp, rasis mcm manapun cina/india..biarla rakyat malaysia yg selesaikan...

Nko nak masuk campur urusan negara..tanpa ko perasan...ko dah melanggar status ko sebagai seoarang PR..itu pun salah nak..itu pun dah melanggar undang2...


ko nak mengajar cina india yg dah jadi wargangera...tanpa ko sedar..ko dh melanggar peraturan negara sbg seorang PR..mcm mana tu nak..?

teruk mcm mn pun cina india..mereka tu warga negara..hang ni..berstatus PR jak pun

Lain kali kalau tangan sejengka...x payah nak mengail dilautan hindi...ini la hasilnya..
Quote relaxjek 21-8-2019 05:55 PM
Pelik masih ade lagi melayu sokong nuar ni.. melayu jenis ape laa yg sokong nuar ni. X nampak ape kebaikan yg nuar bawak kat org melayu..
Quote belon 21-8-2019 06:35 PM
cmf_shalom replied at 21-8-2019 05:40 PM
Nasib ko la zakir...

if ko benar2 bijak seperti tersangka..

Hang ada dengatrcera
Quote creep_bite 21-8-2019 06:38 PM
Bung Nuwar elok training angkat sumpah jd PM dari sibuk ke isu zakir naik ni...
Quote cmf_shalom 21-8-2019 06:38 PM

bahasa apa ko pakai ni...

Lihat semua komen(52)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.308438s Gzip On
To Top