Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

"Bendera Terbalik, Suratan Atau Kebetulan? - Ketua Pemuda UMNO Selangor

20-8-2019 01:01 PM Komen: 61
Saya mengecam tindakan beberapa pihak yang menggantungkan bendera secara terbalik. Adakah ini suratan atau kebetulan? 


Foto: MalaysiaKini

Ketua Pemuda Umno Selangor, Rizam Ismail mempersoalkan pemasangan bendera terbalik oleh beberapa pihak sejak kebelakangan ini menjelang hari kemerdekaan.

Rizam mendakwa ramai pengguna media sosial membuat aduan mengenai pemasangan bendera terbalik di bangunan di seluruh negara.


Loading FB Post...


Foto: FB

Foto: FB

Foto: FB

Dalam kenyataannya hari ini seperti dipetik MalaysiaKini, Rizam mengingatkan kepada semua pihak agar tidak mengambil mudah mengenai perihal pemasangan bendera kerana ia lambang kebesaran dan kedaulatan negara.

Saya berharap isu ini tidak lagi berlaku dan ingin mengingatkan kepada semua premis yang ingin memasang Jalur Gemilang supaya lebih berhati-hati dengan membuat pemasangan yang betul sebelum ia dinaikkan dan dikibarkan, katanya.


Foto: FB

Sementara itu, UMW Toyota menerusi laman Facebooknya memohon maaf bagi pihak sebuah premis pengedarnya yang menggantung bendera terbalik. - CARI


Foto: FB

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 61
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Remyda 22-8-2019 08:14 PM
[fbp]https://www.facebook.com/100003279084053/posts/2355307874588492?sfns=1[/fbp]

Lain-lain Komen

Quote sarah82 20-8-2019 01:10 PM
Tak tau nak kata apa dah.. Jalur Gemilang pun dah tak hormat ka?
Quote munchkin 20-8-2019 01:15 PM
Masa aku sekolah rendah budak budak pun pandai naikkan bendera dgn betul. Shame on you people
Quote cclina2 20-8-2019 01:16 PM
macam sengaja je..nak viral ler tu
Quote RatuDunia94 20-8-2019 01:20 PM
Sbb tu Jepun buat bendera bulat merah kat tengah je.. pasang la lagu mana.. ttp x kan terbalik..
Quote Pink_Purple 20-8-2019 01:22 PM
bangla yang pasang..apa dia kesah..janji berkibar
Quote sqlite3 20-8-2019 01:23 PM
bila kita panggil mereka ni pendatang, mereka marah. tapi itulah...
Quote ell768 20-8-2019 01:24 PM
saman je mana2 premis yg psg bendera terbalik tu...jgn saman sikit2..saman makan juta bior mellingkup terus..
Quote eLiaD 20-8-2019 01:39 PM
menteri bowdo sbUk politik anggap ni isu kecil duk msia bertahun un msih bengap n biadap
Quote umbut 20-8-2019 01:53 PM
Terukler malaysia ni.. sebab politik semua bangsa x puas hati.. dulu tahun 80an 90an aman 2 jer
Quote kucingitam 20-8-2019 02:06 PM
dah kau suruh bangla, nepal yang pasang..gitulah jadinya..
Quote paz 20-8-2019 02:10 PM
Kalau tukang naikan dah nampak yang bendera tu terbalik, tak rasa nak betulkan ke?

Ke jenis janji aku kibarkan bendera?
Quote pokaibanktokyo 20-8-2019 02:11 PM
Lalok syabu sekor sekor
Quote SWORKS27 20-8-2019 02:12 PM
apsal rakyat bawah PH sekarang makin biadap??
ke nak kata tu kata keje amno....
celaka
Quote Intanmahsuri 20-8-2019 02:12 PM
Dan kita terus menyalahkan org yang pasang which is bangla etc yang konon bukan warga tempaan- what about orang yang buat verification? Rakyat malaysia yang bekerja di situ? Takkan satu org pun tak reti tengok bendera malaysia.
Quote Dewa19XKangen 20-8-2019 02:21 PM
aku pun kecewa dengan negara tp aku x buat benda bodoh cam nie.. kena ada sikap cam orang dulu yang merantau.. hati kering.. mana pijak xda hal.. xda bikin masalah dengan local/orang kampung.. cuma nak cari duit makan tuk hidup ngan beli tanah..

yang toyota tu sahih perangai sepet palat dap nak haram..
Quote apam 20-8-2019 02:32 PM
Takkan dah berpuluh tahun merdeka masih tersilap gantung bendera? Bangla, nepal, india pun bukan baru datang kerja di Malaysia bulan lepas. Dah bertahun-tahun. Tahun-tahun lepas takda pulak kes bendera gantung terbalik.
Quote tagas 20-8-2019 02:52 PM
Cilake punye sepet pendatang
Quote insulin 20-8-2019 02:54 PM
Ini suratan ni. Tak kan la yang tukang pasang tu tak pernah bersekolah.
Quote DeMax 20-8-2019 03:29 PM
sqlite3 replied at 20-8-2019 01:23 PM
bila kita panggil mereka ni pendatang, mereka marah. tapi itulah...

Umah penghijrah Sulawesi, Jawa dan Batak sila ambil perhatian....jangan suka suki gantung bendera Malaysia

Lihat semua komen(61)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.258241s Gzip On
To Top