Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Usai Cerai Rihana Oksana, Sultan Kelantan Dilapor Akan Berkahwin Dengan Wanita 'Lebih Layak'

HakirRahman|14-8-2019 11:12 AM Komen: 183
Selepas skandal perceraian dan turun takhta sebagai Yang Di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V dilaporkan akan berkahwin dengan wanita pilihan keluarga yang disifatkan "lebih layak" untuk menjadi permaisuri. 

Perkara itu didedahkan akhbar UK, Daily Mail yang memetik kenyataan sumber diplomatik Kremlin, Rusia yang mendakwa keluarga diraja Kelantan sudah memilih pengantin baharu untuk Sultan Muhammad V. 

Sultan Kelantan Sultan Muhammad V dilaporkan akan berkahwin lain. Foto: Google

Ketika Rihana Oksana masih belum dapat menerima kenyataan perceraian itu, keluar pula berita mengejutkan ini. 

Daily Mail turut melaporkan sebab Sultan Muhammad V turun takhta sebagai Agong adalah kerana keluarga diraja Kelantan tidak setuju dengan pernikahannya dengan Rihana, sehingga memaksa Sultan-Sultan lain menasihatinya supaya berundur. 

Rihana bersama anaknya. Foto: Instagram

"Menurut maklumat saya, keluarga Sultan tidak suka dengan isteri Rusia itu," kata sumber yang turut menafikan dakwaan anak dilahirkan Rihana bukanlah darah daging Sultan Muhammad V. 

Akhbar Rusia,  Komsomolskaya Pravd juga mendakwa berdasarkan sumber "rasmi" Kremlin yang arif tentang isu itu: "Keluarga Sultan memang tidak menyukai Rihana sejak mula lagi. Sudah jadi tradisi kahwin dengan wanita kaum sendiri. Oksana adalah pilihan yang salah," katanya. Akhbar itu adalah akhbar utama di Rusia. 

Cinta dua darjat? Foto: Instagram

Menurut sumber lagi, selepas Sultan Muhammad V turun takhta, ibunya masih tidak menyukai Rihana dan baginda menerima tekanan untuk menceraikan Rihana daripada keluarga diraja Kelantan. 

"Saya juga diberitahu yang untuk bercerai, peguamnya (Sultan Muhammad V) menggunakan alasan curang dan baginda meragui status anak. Walaupun begitu, Sultan sebenarnya tak pernah ragu yang baginda adalah bapa anak itu. Baginda hanya serahkan kepada peguam untuk uruskan semuanya," kata sumber lagi. 

Fuh, skandal betul ni. Dah macam drama pukul 7. Apapun  kalau betul tahniah Sultan Kelantan sebab kahwin lagi! - CARI 


Apa Reaksi Anda...

Bagus
5
Marah
7
Terkejut
13
Sedih
9
Lawak
10
Bosan
20
Komen: 182
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote plamsat 20-8-2019 11:04 PM
heliza helmi ok

Lain-lain Komen

Quote barfi 14-8-2019 11:17 AM
Semakin meroyan la nanti rihanna
Quote prizadane 14-8-2019 11:18 AM
Sape yg bertuah itu? Bakalan permaisuri kelantan...
Quote awanysss 14-8-2019 11:19 AM
semoga jodoh baru ni berkekalan
Quote mieymiey 14-8-2019 11:19 AM
Sudah jadi tradisi kahwin dengan wanita kaum sendiri

Quote laksmanabentan 14-8-2019 11:22 AM
"Saya juga diberitahu yang untuk bercerai, peguamnya (Sultan Muhammad V) menggunakan alasan curang dan baginda meragui status anak. Walaupun begitu, Sultan sebenarnya tak pernah ragu yang baginda adalah bapa anak itu. Baginda hanya serahkan kepada peguam untuk uruskan semuanya," kata sumber lagi.


Baginda tak pernah ragu kalau itu anak beliau... perhhhh.... episod baru nih.....
Quote bungarose 14-8-2019 11:23 AM
Dailymail tak der info ker adik beradik sultan semuanyer kawin dengan bukan locals. Untrusted news
Quote tumpanglalu74 14-8-2019 11:26 AM
Kan separuh kaki dah memang sana menjak adik kawen nephew Sotan Vrunei tu?  Jangan zeles..

Meroye lagi la mek2 Klate..



Quote suiskipas 14-8-2019 11:31 AM
Apoooo...dh ko sendiri gatal nk kawen si russia tu, pas tu sibuk nk cari yg lebih layak....so oksana yg tak layak tu jgk la yg kobgentel sebelom ni. Senang betul hidup jadi royalty ni...
Quote MadameOnion 14-8-2019 11:32 AM
sapo??? lopa ko??
Quote prettyuglybabe 14-8-2019 11:52 AM
mieymiey replied at 14-8-2019 11:19 AM
Sudah jadi tradisi kahwin dengan wanita kaum sendiri

sek sek kito jange pecoh ork
Quote buapakperut 14-8-2019 11:53 AM
Ni namanya salah guna kuasa,  tak suka tendang aje cam bola.  Nape dibiarkan sultan tu bujang sampai tua kertu. Besok kawen bini baru alih2 barren
Quote sukacactus 14-8-2019 11:54 AM
Kahwin la sapa pun
Xtgl kesan pun pada kita2 ni
Quote rocha 14-8-2019 11:55 AM
siapa sumber daily mail tu? cer ckp meh.. sendiri bercerita pastu claim sumber  lak..
Quote Kurex 14-8-2019 12:17 PM
Kawan leluhur kelantan aku cakap "kelantan sesuai dgn kelantan.."

Quote dubuk 14-8-2019 12:18 PM
kartun betul lah
Quote Malaysia.Doom 14-8-2019 12:26 PM
Meols syak tetap bukan mek Kelate product timbang kilo
Quote busu1987 14-8-2019 12:27 PM
woww berita baik ni
Quote Melorqe 14-8-2019 12:28 PM
buapakperut replied at 14-8-2019 11:53 AM
Ni namanya salah guna kuasa,  tak suka tendang aje cam bola.  Nape dibiarkan sultan tu bujang sampai ...

kawan aku orang sana pernah cerita pasal kerabat kelantan pasal perangai mak dia
kalau kat tempat dia pun aku rasa siapa pun akan stress
bila jadi orang  kenamaan nak menderhaka pun susah juga.
Quote VirusDetected 14-8-2019 12:32 PM
wow...
akhbar UK advance

Lihat semua komen(183)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
3.122818s Gzip On
To Top