Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Pembeli Takut Nak Makan Nasi Lemak Kerana Semua Telur Putih! Mana Hilang Telur Kuning?

Oleh: kalel|9-8-2019 12:15 PM Komen: 55
Sarapan pagi yang biasa dijual untuk rakyat Malaysia pastinya merupakan nasi lemak. 

Namun, kita pasti akan terkejut apabila telur yang disediakan tidak mempunyai kuning telur dan hanya mempunyai putih telur. Adakah kalian akan makan telur itu? 


Kejadian ini berlaku kepada peniaga yang bernama Na Noorzieah keliru dengan apa yang terjadi kepada telur yang direbusnya. 
Ada yang mengatakan itu telur tiruan, namun wanita ini terus mencari di Google apa yang menyebabkan berlaku kepada telur tersebut menjadi semua putih. 


Rata-rata netizen ada yang menyatakan mereka akan makan telur itu bahkan sanggup membelinya untuk anak-anak mereka yang tak suka kuning telur tetapi ada juga yang tak sanggup nak makan kerana takut. 


Berikut pula antara penerangan tentang telur tanpa putihnya. 


Perkara ini berlaku disebabkan oleh ibu ayam itu sendiri ketika proses pembentukan telur. Ayam yang stres boleh mendatangkan kesan kepada telur ayam tersebut yang boleh mengakibatkan kuning telur tiada. 

Jadi bagaimana, mahukah anda makan telur sedemikian? - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
2
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
0
Komen: 55
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote CiliPadiSedap 11-8-2019 06:10 AM
Ayam ni stress sebab dapat suami alif

Lain-lain Komen

Quote Artemesiaa 9-8-2019 12:19 PM
Bagus infonya pasti ramai yang tak tahu kenapa jadi macam tu
Quote Lalalili66778 9-8-2019 12:19 PM
Ohh baru aku tahu.. betullah orang kata ibu mengandung ni tak boleh streess nnti dtg kesan ke bayi.. heheh
Quote jazaa100 9-8-2019 12:24 PM
Ayam yg stress pun blh jadi mcm ni.....

Sbb tu kita kena elakkn jadi stress, nanti mcm mcm penyakit blh hinggap....
Quote Asdan 9-8-2019 12:24 PM


tanya sikit, macamana nak buang chalaza telur?

Quote Kurex 9-8-2019 12:30 PM
Teringat suatu ketika dulu, ada orang jual anak ayam warna warni rm1 sekor
Quote cm_matjawasp 9-8-2019 12:31 PM
Yang ada dua kuning telur dalam sebijik telur tu camna pulak?.aku dok beli gred AAA..ada yang harga 48sen ada yang 50sen.cina tu cakap yang 50 sen ada dua kuning telur..tak sempat tanya camna jadi camtu?
Quote Asdan 9-8-2019 12:41 PM


untuk elak telur tiruan, beli yg ada taik ayam sikit sikit, cangkerang ada calar calar
Quote baghal_bortuqal 9-8-2019 12:57 PM
cm_matjawasp replied at 9-8-2019 12:31 PM
Yang ada dua kuning telur dalam sebijik telur tu camna pulak?.aku dok beli gred AAA..ada yang harga  ...

telur mutasi lynas
Quote nono86 9-8-2019 01:13 PM
cm_matjawasp replied at 9-8-2019 12:31 PM
Yang ada dua kuning telur dalam sebijik telur tu camna pulak?.aku dok beli gred AAA..ada yang harga  ...

Pelik tu. Ayam terlalu subur ke
Quote LadyCarefree 9-8-2019 01:14 PM
Mcam telur yg ada dua kuning, pon sebab stress dn sbab cepat sngat terhasil telur2nya.
Quote Pink_Purple 9-8-2019 01:18 PM
zaman PH ni ayam pun stresss......

Quote sukacactus 9-8-2019 01:23 PM
Ank2 aku suka la kalau dpt telo camni
Yolks bulat2 tu diorang xmkn
Tp kalau buat scrambled egg, telur dadar boleh plak telan
Quote mbhcsf 9-8-2019 01:26 PM
Pink_Purple replied at 9-8-2019 01:18 PM
zaman PH ni ayam pun stresss......

hahahahahahahaaahah'...adehh statement
Quote shafashuha 9-8-2019 01:27 PM
ayam  boleh stress sbb panas, overcrowd ,kene buang paruh, dll
Quote anastasia7 9-8-2019 01:29 PM
Lalalili66778 replied at 9-8-2019 12:19 PM
Ohh baru aku tahu.. betullah orang kata ibu mengandung ni tak boleh streess nnti dtg kesan ke bayi.. ...

Betul sgt
Quote Pink_Purple 9-8-2019 01:29 PM
mbhcsf replied at 9-8-2019 01:26 PM
hahahahahahahaaahah'...adehh statement

kan, sebelum ni xpernah dengar..

apa2 pun selamat hari raya aidil adha, maaf salah silap..
Quote anastasia7 9-8-2019 01:30 PM
sukacactus replied at 9-8-2019 01:23 PM
Ank2 aku suka la kalau dpt telo camni
Yolks bulat2 tu diorang xmkn
Tp kalau buat scrambled egg, te ...

Sama lah. Telur 3 suku makan pula
Quote sukacactus 9-8-2019 01:33 PM
anastasia7 replied at 9-8-2019 01:30 PM
Sama lah. Telur 3 suku makan pula

Kannn...agaknya texture egg yolks tu bila masak penuh mcm berpasir2 skit, diorang geli, xleh nak telan
Quote donashikun 9-8-2019 01:57 PM
sukacactus replied at 9-8-2019 01:23 PM
Ank2 aku suka la kalau dpt telo camni
Yolks bulat2 tu diorang xmkn
Tp kalau buat scrambled egg, te ...

Hahaha.. Sama cam aku la. Xmkn kuning..

Lihat semua komen(55)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.214477s Gzip On
To Top