Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

"Dulu Boleh Je Nak Janji Macam-macam, Tapi Saya Tak Sanggup Dilabel Munafik" - Najib

8-8-2019 04:35 PM Komen: 25
Kita tidak buat janji melainkan janji itu boleh ditunaikan."

Mantan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak menegaskan enggan dirinya dianggap munafik kerana berjanji perkara yang jelas tidak mampu dilaksanakan semata-mata demi kuasa.

Memetik UMNO Online, Najib menjelaskan Barisan Nasional (BN) tidak menawarkan janji manis sebelum Pilihan Raya Umum (PRU) lalu kerana berpaksikan kepada apa yang boleh dilaksanakan sepenuhnya oleh parti itu.


Kredit foto: IG Najib

"Saya tidak sanggup dituduh sebagai munafik. Kalau kita berjanji dan tidak menunaikannya, cakap bohong dan kalau buat kerja dengan tidak amanah itu orang munafik.

Kalau saya tahu, saya boleh janji lebih daripada mereka. Saya boleh janji harga minyak RM1.00. Ada orang cakap bodoh, Datuk Najib. Patut buat macam-macam janji dulu. 

"Tetapi saya berbalik kepada prinsip saya tidak sanggup orang kata saya munafik. Saya tidak sanggup menanggung dosa nanti. 

"Sebab itu kalau kita buat janji kita kena pastikan 100 peratus kita boleh tunaikan. Kalau kita buat janji orang muda, misalnya penyediaan dua juta peluang pekerjaan memang dalam tempoh masa tertentu kita akan wujudkan dua juta pekerjaan, ujarnya.

Najib berkata demikian pada program Wacana Ilmu anjuran Penerangan UMNO Malaysia bertajuk Hard Truth: Cash Is King pada Rabu.

Apa yang mereka kutuk selama ini hakikatnya BN jauh lebih baik dasar-dasarnya berbanding kerajaan skarang. Sekarang ini semua mengeluh dan sekarang terkesan, katanya. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
4
Komen: 25
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote ikankeringmurah 11-8-2019 03:54 PM
nikaido replied at 9-8-2019 02:28 PM
Harga kereta turun 20% dr pru13 hingga pru14 pun tak tunai2 lagi

harga kereta Honda Jazz dr 100k sekarang dh 7xK sekarang.. macai PH mcm kau beli kereta ke?

Lain-lain Komen

Quote creep_bite 8-8-2019 07:00 PM
Klu dulu pok jib janji mcm2 pun kalah juga...sudah2 laa tu pok jib...
Quote akusukaq 9-8-2019 09:31 AM
kalah sbb ramai yg bodoh termakan umpan ph pornhup.sekarang dah terbukti terpilih pemimpin munafek lg jijik. apa nak kata dah termalu adap le sampai sepenggal dgn senyum masam kelat. bn kalah rakyat susah.
ph menang ekonomi tumbang
haa tepukk.




Quote Maideen. 9-8-2019 09:49 AM
Musti yang tidak percaya penjelasan Najib Kepit bahawa wang tunai sebanyak RM116,000,000.00 dalam pelbagai matawang asing yang dirampas dari rumahnya dulu adalah hadiah dari raja raja negra didonya kepadanya, kini menyesal setelah sadar betapa waraknya Najib Kepit ini......

Walaupon Najib Kepit tidak sewarak Zahid "87 pertudohan songlap duit" Hamidi yang setiap bulan puasa buat umrah selama 30 tahun (Prrrrrrrrpffftght), Najib tu amanah orangnya.....

Wallahualam.
Quote che_yatt 9-8-2019 09:59 AM
pigidah najib...sembang!!!!!
Quote silencekiller 9-8-2019 10:19 AM
Salah satu tanda-tanda orang munafik =  Apabila berjanji mereka mungkir .. simple jaa nak paham tak perlu pikiaq pusing2 1 donia p cerita benda lain ..

Pemimpin2 Pakatan Hancing takda laa bengap lagi bodoh mcm macai2 ... Depa memang tahu kebanyakan janji2 depa tu memang mustahil dapat ditunaikan... macai2 & tukang2 sorak jaa senang kena "kencing" ..

Kalo ada maruah & LEBIH BAIK dari pemimpin2 BN kaa umno kaa.. tak perlu pun tabur janji2 bulan bintang... tunjuk sikap & teladan kenapa musti pilih depa... malangnyaa, depa tak mampu ... tahu tabur fitnah & sebarkan kebenciaan sana sini ...
Quote budaktua 9-8-2019 10:38 AM
yg nk bg bantuan kt amerika tu bkn kira janji ek..?

Quote Buritan 9-8-2019 11:10 AM
silencekiller replied at 9-8-2019 10:19 AM
Salah satu tanda-tanda orang munafik =  Apabila berjanji mereka mungkir .. simple jaa nak paham tak  ...

Kann.. masa aku tengok janji ph nii.. aku rasa mcm mustahil bin mushkil jah.. tp dah org caye aku angguk jah laa.. tak kose bertekak.. aku najib aku ok jee cume aku tak berkenan si akak pink.. itu jahh.. menteri lain aku ok je..
Quote silencekiller 9-8-2019 01:06 PM
Buritan replied at 9-8-2019 11:10 AM
Kann.. masa aku tengok janji ph nii.. aku rasa mcm mustahil bin mushkil jah.. tp dah org caye aku  ...

Aku pun tak paham... cakap orang2 Malaysia terutama dok bandar2 ni bijak pandai.. tapi buleh senang2 terpedaya sampai tak boleh pikiaq langsung.. kalo pakcik2 kaa makcik2 kaa orang2 kg kaa.. paham laa juga .. betapa rendahnya logical thinking walaupun keje "hebat2" ..

Semua orang Bijak tahu politaik ni memang suka berjanji & tak semua dapat depa tunaikan... tapi Pakatan Hancing punya janji2 tu dah sampai level tak masok akai & tak boleh hadam lagi oleh orang2 yang waras lagi bijak... hanya puak2 bodoh jaa mudah terpedaya ..
Quote Buritan 9-8-2019 02:03 PM
silencekiller replied at 9-8-2019 01:06 PM
Aku pun tak paham... cakap orang2 Malaysia terutama dok bandar2 ni bijak pandai.. tapi buleh senan ...

Kannn.. aku gelakkan ajoo.. ade yg undi ph sbb tak mo bayo ptptn.. itu lg hauk.. belajar nak tinggi tp nak pree.. sek pondok pun mintak yuran.. ngaji kat mesjid pun ade yuran.. dengo ceramah kat mesjid pun org hulur tabung mesjid..

Quote cik_chili 9-8-2019 02:18 PM
PM online ni ..... x abih2 lg....dok dendiam dah ler....jumpa dkt brg dlm rumah beratus juta pun ada hati nk kata sentiasa bersama rakyat....
Quote dodolgemok 9-8-2019 02:22 PM
Babi ke apa najib ni? Lupa ke janji Pru13 dulu? Dh tunai ke sial? Dasar penyangak sial.
Quote nikaido 9-8-2019 02:28 PM
Harga kereta turun 20% dr pru13 hingga pru14 pun tak tunai2 lagi
Quote gigahertz 10-8-2019 12:05 AM
silencekiller replied at 9-8-2019 02:19 AM
Salah satu tanda-tanda orang munafik =  Apabila berjanji mereka mungkir .. simple jaa nak paham tak  ...

aku masih teringat kata abang man dulu . Ucapan ni di ucap tahun 2014 masa tu aku x paham sangat politk malaysia ni :
Pakatan Rakyat boleh janji apa sahaja kerana bukan mereka yang memerintah
Quote Mulotkoyak 10-8-2019 12:50 PM
Kalo bn mng pun pru depan... siapa yg akan jd pm? Najib kah zahid kah? Buat mase skg ni ramai yg sokong najib dr zahid. Najib lebih menyerlah di socmed.
Quote natrahn 10-8-2019 09:34 PM
gigahertz replied at 10-8-2019 12:05 AM
aku masih teringat kata abang man dulu . Ucapan ni di ucap tahun 2014 masa tu aku x paham sangat p ...

jadi Najib pun boleh kata apa saja sebab dia dah tak memerintah kan... Rakyat marhaen macam kita ni macam timun dengan durian.. Menggolek pon kita kena..tergolek pon kita jugak yang naya... Kita tengok prestasi PH berbaki lebih kurang 4 tahun lagi nih...

tapi zaman Najib kata tol tak naik, tetiba 18 buah tol dalam bandar naik...huhu...
Quote gigahertz 10-8-2019 09:50 PM
natrahn replied at 10-8-2019 01:34 PM
jadi Najib pun boleh kata apa saja sebab dia dah tak memerintah kan... Rakyat marhaen macam kita n ...

Atleast zaman najib ada la brim.ke apa ke diaa beri.
walaupun i anti najib dan i tak amik brim tapi since brim.tu wujud i notice org berbelanja kuat time brim keluar
Quote natrahn 11-8-2019 01:13 PM
gigahertz replied at 10-8-2019 09:50 PM
Atleast zaman najib ada la brim.ke apa ke diaa beri.
walaupun i anti najib dan i tak amik brim ta ...

skrg  brim ganti bsh
Quote dino 11-8-2019 01:45 PM
cik_chili replied at 9-8-2019 02:18 PM
PM online ni ..... x abih2 lg....dok dendiam dah ler....jumpa dkt brg dlm rumah beratus juta pun ada ...

knp plak kena diam... biarlah die ckp apa pun
Quote dino 11-8-2019 01:47 PM
dodolgemok replied at 9-8-2019 02:22 PM
Babi ke apa najib ni? Lupa ke janji Pru13 dulu? Dh tunai ke sial? Dasar penyangak sial.

alahai si munafik kaki fitnah gemok ni bersuara haha

ph tak tunai janji takpe... asalkan bkn najib.. ni la spesis paling munafik tak sedar diri... sila mereput dgn fitnah ko tuh

sila report mod haha

Lihat semua komen(25)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
2.828819s Gzip On
To Top