Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

Poster Dendam Pontianak, Peminat Lelaki Nakal Lebih Fokus Pada Kutang Fazura

8-8-2019 12:40 PM|Shimmer Shine| Komen: 113



"Tajamnya xxx Fazura. Pontianak perlu seksi macam ni ke?

Ramai yang tidak sabar menantikan karya terbaharu lakonan aktres Fazura iaitu Dendam Pontianak yang dikatakan bakal 'box office' tahun ini. Apatah lagi portal Filem Kita telah pun mewar-warkan poster filem ini untuk versi Singapura dan Malaysia.

Rupa-rupanya tayangan di Singapura lebih awal dua minggu berbanding di Malaysia. Tidak mengapa kerana ini adalah filem usahasama antara kedua-dua buah negara. Namun, bukan itu yang dipersoalkan tetapi perbezaan kreativiti antara kedua-dua buah negara dalam menterjemahkan karya kepada sebuah gambar.

Poster di Singapura tampak lebih segar dengan Fazura berkebaya merah dalam suasana berkabus di hutan. Manakala versi Malaysia pula menampilkan Fazura dari sisi belakang serta barisan pelakon lain. Ada yang mengatakan kurang elemen seram pada poster Malaysia malahan ada pula yang mengkritik pemakaian kebaya Fazura yang berkutang tajam seolah-olah tidak kena dengan penampilannya sebagai pontianak.



Kredit foto:
Bagaimanapun, penjelasan mengenai pemakaian Fazura adalah kerana ia berdasarkan filem di era 1960an. Jadi, memang wajar kebaya berkutang tajam tidak seperti baju kebaya sekarang.


Memandangkan ia mengambil era baju kebaya berkutang tajam menjadi trend, maka ia diaplikasikan dalam filem tersebut supaya sesuai dengan latar masa ketika itu. Malahan dikatakan sebuah lagi filem yang memakai kutang tajam akan disiarkan pada tahun hadapan iaitu Showtime 1958 lakonan Aprena Manrose sebagai Saloma.

Oleh sebab itu, timbul perdebatan yang mana satu lebih cantik dan mendalam kepada penonton. Ada yang menyukai penampilan Fazura yang menyala-nyala merah dan ada pula yang sukakan penampilan klasik.


Di sebalik komen-komen positif mengenai poster ini, timbul masalah apabila ada warganet yang lebih menumpukan pada kutang Fazura. Apa pun yang pasti, ambil sahaja yang terbaik dalam karya ini bukannya masalah props, okey. - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
2
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 113
Komen

Previous : "Berambus Aku Nak Main Game"-Watak Selamba PU Azman Geletek Hati Penonton

Next       : Founder Kosmetik Bercakaran Tapi Cik Epal Yang Angin, Sebab 'Acik Hidung' Ke Tu?

Komen Terbaru

Quote 150997 15-8-2019 02:09 PM

mak mertua tudung labuh khennn



Lain-lain Komen

Quote fushimi 8-8-2019 12:43 PM
tajamnyaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Quote chinta89 8-8-2019 12:49 PM
takde ke sape nk komen patahkayu x reti jaga aurat bini?

oh lupa, kapel ni buat ape pun boleh.

kalau retis lain, siaplah kena lahar. sorang2 komen mcm diri tu tutup aurat sempurna,. tp kalau sempurna pun eh ko ada masa lak mulut hangsuang mencemuh org? agitchuw~
Quote ziezot 8-8-2019 12:50 PM
Rambut mickey mouse... Kikiki
Quote imanda 8-8-2019 12:53 PM
tgn kartun rambut mini mouse..adoii
Quote Xim 8-8-2019 12:54 PM
Hahahahaha netizen pnye komen aiih
Quote laksmanabentan 8-8-2019 12:55 PM
seram tak cite nih...
kalau seram best ga tengok...
Quote cicicumel 8-8-2019 01:15 PM
bakal flop. film fazura penah box ofis ke?i mean box opis 5 juta ke atas
Quote Boomibulat 8-8-2019 01:20 PM
Br tahu makna kutang hr ni..
Quote salamon 8-8-2019 01:26 PM
laki pervert je yg rembes tgk kutang tajam ni
Quote LadyCarefree 8-8-2019 01:36 PM
Kutang tu tetek kah? Hehehe Apapon tetek pelesu je tu.
Quote Rob07 8-8-2019 01:42 PM
salamon: laki pervert je yg rembes tgk kutang tajam ni

kan? baru nak cakap hahahaha!
Quote fadz84 8-8-2019 01:42 PM
Edited by fadz84 at 8-8-2019 01:48 PM
cicicumel replied at 8-8-2019 01:15 PM
bakal flop. film fazura penah box ofis ke?i mean box opis 5 juta ke atas


J Revolusi dpt 7juta lebih masa tygn. Dan Fazura juga tercalon utk Best Supporting Actress FFM utk filem tu.

Lagenda Budak Setan 4juta lebih. Tercalon Best Supporting Actress juga utk FFM.

Byk la jugak film flop tp mostly menang di hati juri anugerah. Hehe.
Quote anony-mous 8-8-2019 01:44 PM
Part tajam tu i xheran. Tp poster tu buruk ya amat. Lgsg xde tarikan seram. Mata tu mcm merah kene flash bkn mata nk mmbunuh
Quote dramaking007 8-8-2019 01:45 PM
chinta89: takde ke sape nk komen patahkayu x reti jaga aurat bini?oh lupa, kapel ni buat ape pun boleh.kalau retis lain, siaplah kena lahar. sorang2 komen mcm d ...


i komen dlm hati je you...tp u dah bersuara i anggukkan aje.......hidup kt pun x lama....nak berlakon blh tp banyak juga kene jaga.org lelaki x kira bini org ke tak...asal dorg blh tgk mahkota itu dorg tgk....moga dpt hidayah i doakan.
Quote dramaking007 8-8-2019 01:45 PM
chinta89: takde ke sape nk komen patahkayu x reti jaga aurat bini?oh lupa, kapel ni buat ape pun boleh.kalau retis lain, siaplah kena lahar. sorang2 komen mcm d ...


i komen dlm hati je you...tp u dah bersuara i anggukkan aje.......hidup kt pun x lama....nak berlakon blh tp banyak juga kene jaga.org lelaki x kira bini org ke tak...asal dorg blh tgk mahkota itu dorg tgk....moga dpt hidayah i doakan.
Quote mixed 8-8-2019 01:46 PM
chinta89 replied at 8-8-2019 12:49 PM
takde ke sape nk komen patahkayu x reti jaga aurat bini?

oh lupa, kapel ni buat ape pun boleh.

kapel suci nok mana ada kesalahan gambar tu edit je
lg pn sheol free hair bkn bertudung selubung


Quote sidewinder 8-8-2019 01:46 PM
huntung laa patah yalamin dpt yg mencanak tajam......agak2 ex dia si harimau geram tak tgk ?
Quote Lailawati 8-8-2019 01:48 PM
LadyCarefree replied at 8-8-2019 01:36 PM
Kutang tu tetek kah? Hehehe Apapon tetek pelesu je tu.

Beha atau Kutang adalah pakaian dalam yang biasa digunakan oleh manusia berjenis kelamin perempuan. Beha digunakan oleh Perempuan atau Wanita yang telah memiliki Payudara yang telah matang. Beha juga ditulis BH atau biasa juga disebut Kutang atau Bra. Beha atau yang disingkat dengan BH merupakan kependekan dari Bahasa Belanda, yakni Buste Houder, yang diserap dalam Bahasa Indonesia tersisa hanya singkatannya saja. Nama populernya di Indonesia adalah Kutang. Namun sekarang ini kata Bra sudah mulai menggeser kata "Beha" ini, kata yang berasal dari Bahasa Prancis, brassiere dan diterima dalam Bahasa Indonesia melalui Bahasa Inggris.




Quote riena3321 8-8-2019 01:56 PM
wow nmpk best. nk tgk

Lihat semua komen(113)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.110089s Gzip On
To Top