Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Mulut Anjing Terpisah Dari Badan Angkara Syaitan Bertopengkan Manusia

Oleh: zakeynt_o|31-7-2019 10:20 AM Komen: 38
Persatuan haiwan Malaysia menawarkan sebuah skuter bernilai RM9,500 kepada individu atau saksi yang menyalurkan maklumat lengkap mengenai individu yang menetak mulut seekor anjing sehingga putus.


Foto: FB Persatuan Haiwan Malaysia

Presiden persatuan tersebut, Arie Andika berkata, pihaknya difahamkan kejadian berlaku di Sabah. Beliau menyatakan bahawa pihaknya menggesa mana-mana pertubuhan bukan kerajaan (NGO) di negeri itu mengendalikan kes ini sehingga individu tersebut ditangkap. 

"Kami mahu pelaku itu ditangkap, dituduh dan dijatuhkan hukuman setimpal megikut enakmen kebajikan haiwan di Sabah. Kami di semenanjung tidak boleh campur tangan berikutan Sabah Sarawak mempunyai enakmen negeri masing-masing," kata beliau semasa dihubungi Harian Metro.


Loading FB Post...


Foto: FB Persatuan Haiwan Malaysia

Tambahnya, pihaknya dimaklumkan anjing itu kini di bawah jagaan sebuah pertubuhan haiwan di Sabah. Namun, difahamkan oleh doktor untuk mematikan anjing tersebut akibat kecederaan parah. 

"Setakat ini, kami dimaklumkan bahawa ada yang memberitahu anjing tersebut ditetak selepas mengunjungi rumah penduduk untuk meminta makanan. Manakala, pelaku terbabit dikatakan dalam keadaan mabuk sehingga melakukan perbuatan kejam itu hanya sebagai hiburan," katanya.


Loading FB Post...


Foto: FB Persatuan Haiwan Malaysia

Pihak mereka masih menyiasat berkenaan kejadian itu dan orang ramai yang mempunyai maklumat boleh menghubungi pihaknya di talian Whatsapp: 011-20901097. - CARI


sumber: instagram buletin_malaysia

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
3
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 38
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote cmf_jeangrey 2-8-2019 01:02 AM
cupu replied at 31-7-2019 11:56 AM
Zalim mmg zalim...tp aku pun mrh klu bintang bkn perliharaan kita dok bising.cuma xde la akan buat m ...

I baca she is a stray dog, a mother of 2...cari mkn utk anak2 takpun supaya dpt menyusukan anak..kesian hidup jadi stray pun dah payah, ni lagi dilibas mcm tu..local authorities kena buat sesuatu la pasal stray animals ni..sekrg ni jd bahan sepak terajang manusia takpun dimkn oleh segelintir warga asing..sadis

Lain-lain Komen

Quote CiliPadiSedap 31-7-2019 10:34 AM
skuter model apa tu ek?xnampak model
Quote miszclassique 31-7-2019 10:37 AM
Ya allah...matikan lah anjing tu..seksanya dia tahan sakit...
Quote HujanBatuTiga 31-7-2019 10:48 AM
Tolongla siapa saksi or ada info psl setan tu tampil.
Quote sarah82 31-7-2019 10:49 AM
Ya Allah.. Kejam anjing pun makhluk Allah
Quote gujiwa 31-7-2019 10:52 AM
Katanya perlaku mabuk..n buat sekadar hiburan.. vavi betul la..
Anjing ni di matikan kan.. sbb kecederaan parah..
Quote cik_chili 31-7-2019 10:54 AM
manusia jenis apa ni...
Quote whadda 31-7-2019 10:57 AM
kejamnye la hai sampai dipotong separuh macam tu hidup2
Quote kucingitam 31-7-2019 10:58 AM
gila la...matikan sekali pelakunya...kejam betul..
Quote Mfzg89 31-7-2019 11:05 AM
Sape punya angkara ni.  Harap si setan ni cepat2 ditangkap...
Quote aHoi83 31-7-2019 11:05 AM
Omg sedihnya.... celaka betol si pelaku
Quote putput 31-7-2019 11:14 AM
jom doa ramai2 pelaku kejam mulut hancur tapi masih hidup
Quote cupu 31-7-2019 11:56 AM
Edited by cupu at 31-7-2019 11:57 AM

Zalim mmg zalim...tp aku pun mrh klu bintang bkn perliharaan kita dok bising.cuma xde la akan buat mcm tu..

ni aku dok hangin kucing jiran aku dok mengiaw dpn rmh.dulu aku blh je kunci grill bkn pintu rmh..skrg kn kunci pintu.menyibuk nak masuk rmh org...tgk muka jiran pun rs geram.
Quote Artemesiaa 31-7-2019 12:00 PM
Kejamnya perbuatan moga pelaku mendapat hukuman setimpal
Quote moonbug 31-7-2019 12:04 PM
Zalimnya manusia. Anjing tu minta makan je pun, kalau tak dapat dia pergi je sambil tahan lapar. Bukan meragut merompak macam manusia cukup sifat. Semoga pelakunya mati dilenyek treler
Quote Biabetik 31-7-2019 02:53 PM
Semoga si pelaku dibaham segerombolan anjing nti. Amiiin
Quote Buritan 31-7-2019 02:56 PM
Harap anjing tuu gigit kote jantan sial tuu.. aku pntg tuk nenek org dajal binatang.. tak suke halau jee.. aku anjing dtg rumah pun aku bg mkn.. cmpk ajelaa jauh jauh pas tuu lari kalo takut sgt halal haram
Quote nuryakmal 31-7-2019 03:05 PM
da jadi musim dera binatang da.
ya allah, semoga pelakunya mendapat hukuman setimpal.

this dog kn be put down, he cant survive being that way.

kesian
Quote awanysss 31-7-2019 03:53 PM
setannyeeeeeee
Quote hatikudus 31-7-2019 05:40 PM
Setan punya pelaku

Semoga mampus dipanah petir

Lihat semua komen(38)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.240506s Gzip On
To Top