Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

"Dayus Sangat Pukul Perempuan" - Safiey Ilias Didakwa Pukul Instafamous

30-7-2019 10:34 AM|Oleh: intan| Komen: 64

Lama tidak mendengar berita mengenai Safiey Ilias ataupun lebih dikenali sebagai 'pudin' di kalangan netizen. Jutawan kosmetik yang dulunya sering terpalit dengan kontroversi nak berubah kepada fitrah sebagai lelaki, namun sering kali 'u-turn' menjadi wanita celup kerana ingin mempromosikan produk kosmetik. Beliau kini kembali dengan cerita baru.




Kali ini, Safiey didakwa telah melakukan kekasaran terhadap seorang instafamous, iaitu baby Arra. Ha, pulak dah!




Namun, Safiey tidak mengaku bersalah atas pertuduhan tersebut setelah pertuduhan dibacakan terhadapnya di hadapan Majistret Tawfiq Affandy.

Safiey dilaporkan telah memukul dan mencederakan Baby Arra pada Januari tahun lalu. Penyanyi lagu Syinta Gila itu telah menyebabkan Farahnazikha Karab Hussain ataupun lebih dikenali sebagai Baby Arra di Instagram mengalami cedera parah setelah diserang di sebuah restoran di Jalan Liew Weng Chee AU2, jam 1.30 pagi pada 15 Januari tahun lalu.


Sumber foto: my Metro

Jika disabitkan kesalahan, Safie boleh dikenakan hukuman penjara tujuh tahun serta denda. Namun, Safiey ditawarkan jaminan sebanyak RM 10,000 dengan seorang penjamin. 

Pegawai yang mewakili beliau, Harjeet Singh bagaimanapun memohon jaminan dikurangkan atas alasan Safiey telah memberi kerjasama sepanjang siasatan dijalankan.

Safiey akhirnya diikat jamin sebanyak RM5,000 dan mahkamah menetapkan 4 September untuk sebutan semula kes.

Netizen yang mengikuti laman sosial Safiey Ilias mengatakan Pudin sebagai seorang 'dayus' kerana menyakiti wanita. Dayus ke tak? - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
2
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
4
Bosan
6
Komen: 64
Komen

Previous : "Dahlah Tengah Mengandung Pula" - Pergi Haji Tanpa Suami, Warganet Kagum Dengan Shahida Dherbs

Next       : "Dulu Hidung Kembang, Sekarang Dah Tajam"- Netizen Banding Wajah Fazura Waktu Remaja

Komen Terbaru

Quote haryatie 6-8-2019 09:58 AM
bca komen2 kat sini
x pasal2 aku terjerumus skodeng IG babyarra ni
apa psal suka beno dia tayang bontot n lurah dendam tu
apa la yg dia fikir dgn hidup ni

Lain-lain Komen

Quote teen_angelJB 30-7-2019 10:43 AM
Punca pergaduhan nape..
Hampun sgt gaya ko babi ara...ehh
Quote mh17 30-7-2019 11:03 AM
Dia ni bkn muslim eh?{:run
Quote chicozinn 30-7-2019 11:14 AM
Ni bukan baby arra tapi baby hauk..sedeyhhh dedua bontot kepam tapi masih nak menayang lagi
Quote Rob07 30-7-2019 11:25 AM
Dua2 sexy .. tu jer nak komen!
Quote crazybeach 30-7-2019 11:27 AM
baby ara tu memang pompuan betul eh
Quote ainashiqa 30-7-2019 11:39 AM
Baby ara tu lelaki ke ppuan?confuse aku
Quote barfi 30-7-2019 12:14 PM
Baby ara ni gaya nya menyeksi dalam IG dah macam pelacur cari pelanggan plak..
Quote epuepy 30-7-2019 12:25 PM
Dh mcm pondan lorong dh. Seksa i tgok {:cryrun
Quote kualibesi 30-7-2019 01:34 PM
Gituhhh! Kemainnn bergaduh berebut jantan ke chuollss
Quote buapakperut 30-7-2019 01:41 PM
pempuan ke? perut pehe melayut walaupun tak gemuk.
Quote any42 30-7-2019 02:25 PM
apasal perut mcm tu. pelik je.   sah2 yg memukul asl usul kjadian mmg jntan so xheran la skli hayun parah.
Quote ReginaGeorge 30-7-2019 02:47 PM
Nikahi saja baby arra, Pudin.
Quote Kurex 30-7-2019 03:26 PM
Biarlah porumer benci aku semoga2 dari aku dibenci kebanyakan orang
Quote hyie 30-7-2019 04:22 PM
gaduh main tarik2 rambut ke chuols?
Quote rhea85 30-7-2019 04:45 PM
Gaduh sbb apa? Kawen je la dgn baby arra tu pudin.
Quote rhea85 30-7-2019 04:47 PM
Desa betul muka baby arra ni
Quote missDollie 30-7-2019 05:06 PM
Nape pudin pukul makcik? Nampak tua nape nak berbaby bagai
Quote Mejami 30-7-2019 05:10 PM
Babyara tu member jejant aku ckp pela..tuttt  murahn..mamat pecah rmh pun dia lyn..janji masyuk..bila tgk ig diammg seksa mata weh..seksa batin juga
Quote belilies 30-7-2019 06:00 PM
Berkeraknye baby ara. Nak kata kulit cantik sbb tanned tak jugak... Kalu tanned cam abil ok lah lagi.

Lihat semua komen(64)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
2.060407s Gzip On
To Top