Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Tular Video Budak Dua Tahun Teguk Tin Arak

23-7-2019 02:33 PM Komen: 43
Tular di media sosial sebuah video pendek memaparkan kanak-kanak lelaki berusia dua tahun meneguk minuman dalam tin dipercayai arak.

Menerusi video itu, seorang kanak-kanak berpakaian warna merah dilihat sedang meneguk satu tin arak sambil dirakam seorang dewasa dipercayai ahli keluarganya.


Kredit foto: Kosmo

Memetik Harian Metro, kejadian dipercayai berlaku di Iskandar Puteri, Johor Bahru, semalam dan polis sudah menerima laporan daripada orang awam mengenai kejadian kira-kira 9 pagi hari sama.

Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Johor, Senior Asisten Komisioner Md Yusof Ahmad berkata, wanita dipercayai ibu kepada kanak-kanak terbabit membuat laporan polis jam 9 malam semalam dan menafikan bahawa dia sengaja membiarkan anaknya meminum arak.

Ibu kanak-kanak itu mendakwa anaknya mengambil sendiri tin arak yang diletakkan suaminya di atas tempat ibadat di rumah mereka.

Kanak-kanak itu ditinggalkan sebentar ketika kejadian. Budak-budak mungkin dia ingat air biasa, jadi dia minumlah, katanya seperti dipetik Harian Metro.

Difahamkan, kanak-kanak itu bagaimanapun tidak mengalami sebarang masalah kesihatan dan polis masih melakukan siasatan mengenai kejadian.

Kes disiasat mengikut Seksyen 31 Akta Kanak-Kanak 2001 kerana pengabaian dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 kerana menyalahgunakan media sosial. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 43
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote plasterhati 4-10-2019 05:52 PM
Hmmmmmmmmmm

Lain-lain Komen

Quote sitiwong 23-7-2019 01:26 AM
belum ajar pakai selipar betul2, masih pakai kiri kanan, kanan kiri, dah ajar weng togok harimau

hancussss

jgn salahkan budak tu, salahkan si tua2 tarak otak tu semua

cambabi

Quote sitiwong 23-7-2019 01:31 AM
phundekkkkkkkk, phundekkkkkkkkkkkk

ini betul2 punya phundekkkkkkkkk, phundekkkkkkkkkkkk

bukan cobaan, tapi betul betul punya phundekkkkkkkkk

Quote Victorioussss 23-7-2019 01:58 AM
Biasala..kt speedmart atau 7e penuh geng2 dia je beli nak mabuk. Si sepet xpernah sekali pn aku jmpe membeli air setan ni
Quote Pink_Purple 23-7-2019 05:32 AM
kecik2 dah diajar minum mabuk
Quote pokaibanktokyo 23-7-2019 07:51 AM
Padan la india lembik pemalas semua kaum paling bangsat di malaysia
Quote Simunggu 23-7-2019 08:02 AM
aduh kasian budak ini
Quote Boomibulat 23-7-2019 08:30 AM
Bangsa tu mmg x blh buat ape dah..kata orangb tua2
Klu x mabuk bkn india
Klu x menipu bkn cina
Klu x...........bkn melayu..(isi sendiri)
Quote zorrro_03 23-7-2019 09:01 AM
bila negara kita ni nak haramkan penjualan benda paling celaka ni agak nya...  
Quote Chairman 23-7-2019 09:11 AM
Quote rhea85 23-7-2019 01:25 PM
ape nak jadi la
Quote l0g0ut 23-7-2019 01:54 PM
hmmm.... kalau kat langkawi lagi la.... biasa je bebudak ni minum balik sekolah. sama je harga ngan air kotak yeos....
Quote sitikl 23-7-2019 02:21 PM
yg ramai2 keliling budak tu, semua bodoh

phundekkkkk phundekkkkk
Quote CARI-MAL 23-7-2019 02:33 PM
Tular di media sosial sebuah video pendek memaparkan kanak-kanak lelaki berusia dua tahun meneguk minuman dalam tin dipercayai arak.


Menerusi video itu, seorang kanak-kanak berpakaian warna merah dilihat sedang meneguk satu tin arak sambil dirakam seorang dewasa dipercayai ahli keluarganya.




Kredit foto: Kosmo




Memetik Harian Metro, kejadian dipercayai berlaku di Iskandar Puteri, Johor Bahru, semalam dan polis sudah menerima laporan daripada orang awam mengenai kejadian kira-kira 9 pagi hari sama.


Sementara itu, Ketua Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Johor, Senior Asisten Komisioner Md Yusof Ahmad berkata, wanita dipercayai ibu kepada kanak-kanak terbabit membuat laporan polis jam 9 malam semalam dan menafikan bahawa dia sengaja membiarkan anaknya meminum arak.

Ibu kanak-kanak itu mendakwa anaknya mengambil sendiri tin arak yang diletakkan suaminya di atas tempat ibadat di rumah mereka.

Kanak-kanak itu ditinggalkan sebentar ketika kejadian. Budak-budak mungkin dia ingat air biasa, jadi dia minumlah, katanya seperti dipetik Harian Metro.


Difahamkan, kanak-kanak itu bagaimanapun tidak mengalami sebarang masalah kesihatan dan polis masih melakukan siasatan mengenai kejadian.


Kes disiasat mengikut Seksyen 31 Akta Kanak-Kanak 2001 kerana pengabaian dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998 kerana menyalahgunakan media sosial. - CARI
Quote Kurex 23-7-2019 02:35 PM
Kan dah ada..
Quote natrahn 23-7-2019 02:42 PM
budak tu tak tau..sian dia..
Quote sitikl 23-7-2019 02:47 PM
ohh, kena letak arak kat tempat ibadat ke??

tuk kasi sapa minum??



bodoh, dah tua2 pun letak arak merata


Quote sumijelly 23-7-2019 03:00 PM
emmmm..........
Quote cikbawang237 23-7-2019 03:05 PM
aiyoyo kesiannn,, aku anak umo 2tahun nak minum air gas pon aku tak kasi.. haihhh kesian ko dik
Quote sitikl 23-7-2019 03:07 PM
selama ni letak malam, pagi tinggal tin kosong

ingat sembahan yg terima, rupa2 anak dia minum kasi licin



Lihat semua komen(43)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.304273s Gzip On
To Top