Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Buat Tak Tahu Kontrak Sewa Tamat, Tuan Rumah Tutup Pintu Dengan Konkrit

17-7-2019 10:22 AM Komen: 44
Pemilik rumah bertindak drastik menutup pintu kediaman dengan konkrit untuk mengajar penyewa yang enggan keluar dari rumahnya di Medono, Kota Pekalongan, Jawa Tengah pada Ahad.


Kredit foto: Tribunnews

Tribunnews melaporkan, Johanes Kevin Anton nekad bertindak demikian kerana berang dengan sikap penyewa yang enggan keluar dari rumahnya selepas tamat kontrak sewaan.

Menurut Ketua Rukun Tetangga (RT), Suparlan, satu daripada pintu rumah berkenaan ditutup dengan konkrit hingga mencetuskan kekecohan penduduk setempat.


Kredit foto: Tribunnews

"Mereka meminta bantuan saya dan pihak lain untuk menyelesaikan isu tersebut, katanya. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
3
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 44
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote cmf_almondpecan 2-8-2019 05:59 PM
Dibuatnya kebakaran dan mati penyewa tu, kena charge mematikan tanpa niat pulak (or the equivalent law in Indonesia).

Lain-lain Komen

Quote Bersotong 17-7-2019 10:28 AM
camtu ngajarnye
Quote Kurex 17-7-2019 10:32 AM
Selayaknyalah kena macam tu. Dah sewa buat tak tu pulak.. Ala bodoh
Quote cmf_premierleag 17-7-2019 10:38 AM
bagus pak..saya suka cara begini mahu halau penyewa tongong
Quote nono86 17-7-2019 10:47 AM
Begitulah.. Tak payah nak bertolak ansur dengan orang macam tu
Quote merrissa 17-7-2019 11:11 AM
bagus pon....patut dia letak sekali besi penjara wakakkaka
Quote Bungaapi 17-7-2019 11:21 AM
Bertemu buku dgn ruas
Quote Pink_Purple 17-7-2019 11:23 AM
takut nanti penyewa tebuk tempat lain pula..rosakkan rumah..
Quote prettyuglybabe 17-7-2019 11:25 AM
mesti penyewa bermasalah ni
Quote nisako 17-7-2019 11:42 AM
padan muka ko................ambik.....
Quote kaklong32 17-7-2019 11:44 AM
terbaik pakkk
Quote be-keng 17-7-2019 11:45 AM
kakkahkah haa buku temu ruas
Quote Artemesiaa 17-7-2019 11:47 AM
Mendapat sudah moga jadi pengajaran buat yang lain
Quote chinta89 17-7-2019 11:49 AM
kalau kat sini? eh kita tuan rmh plk salah. dtg puak2 berhati baik kata kita perlu bertolak ansur bla bla bla..

kalau nk btolak ansur, ko suruh dia pindah rumah ko hanat!
Quote missdahlia 17-7-2019 11:50 AM
RASAKAN
Quote mesmerize 17-7-2019 11:51 AM
adeh lepas ni tuan rumah kena robohkan balik binaan tu ke cemana.. leceh betul.. tukar aje mangga kan senang
Quote moocoww 17-7-2019 12:44 PM
1 kja pulak nak kena pecahkan konkrit tu
Quote kroit92 17-7-2019 12:59 PM
rasain kamuu   
Quote palmolive 17-7-2019 01:00 PM
kalo sini gak..halau kami ke mana kami mau pergi..sewa tak berbulan tak bayar
Quote moonbug 17-7-2019 01:34 PM
Wow extreme

Lihat semua komen(44)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.216772s Gzip On
To Top