Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Admin Mat Rempit Ke?"- Warganet Kecam Twitter Najib Guna Bahasa Pasar

HakirRahman|14-7-2019 10:11 AM Komen: 51
Bahasa bukan setakat alat komunikasi, ia juga lambang adab dan keperibadian seseorang. Apatah lagi, jika individu itu adalah seorang pemimpin yang ada ramai pengikut dan besar pengaruhnya. 

Sejak kalah pilihan raya lepas, bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Tun Razak kerap menggunakan internet untuk berhubungan dengan rakyat. Malah, kempennya "Malu Apa Bossku" turut mendapat perhatian dan sokongan ramai. 

Tetapi, akaun Twitternya kini mendapat kecaman ramai warganet apabila menggunakan bahasa yang dianggap sebagai bahasa pasar. 

Semalam, beliau mengkritik Chef Wan kerana cerita chef terkenal itu yang mereka hampir "bertembung" di sebuah restoran Jepun di Kuala Lumpur. 

Di Twitternya, beliau menggesa Chef Wan "chill dan senyum" supaya "hidup perlu tenang dan bahagia". 

CHILLAH CHEF WAN. FOTO: TWITTER

Tetapi, tulisannya itu mendapat kecaman warganet kerana menggunakan bahasa pasar. Ramai mempersoalkan adakah admin akaunnya seorang mat rempit? 

ADMIN REMPIT KE?. FOTO: TWITTER

Mereka menyifatkan bahasa seperti itu tidak wajar digunakan seorang bekas perdana menteri Malaysia.

BAHASA REMPIT TAK PATUT DIGUNAKAN BEKAS PM. FOTO: TWITTER

Ada juga yang sampai memberikan "kad merah" kepada akaun itu kerana bahasa digunakannya. 

KAD MERAH UNTUK BAHASA! FOTO: TWITTER

Malah, ada juga yang menasihati Najib supaya mengawal pergaulan dengan budak muda setaraf dengan kedudukannya sebagai pemimpin negara. 

JANGAN BERGAUL DENGAN BUDAK-BUDAK SANGAT. FOTO: TWITTER

Apa kata anda, adakah bahasa itu sesuai digunakan oleh seorang bekas perdana menteri atau warganet sebenarnya "over" beri reaksi? - CARI



Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 50
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Mfzg89 16-7-2019 10:47 AM
der jib...bila nak open race Ysuku???

Lain-lain Komen

Quote zidane_ziege 14-7-2019 10:13 AM
Macai bodo je percaya twidder dan fb busskur dikarang sendiri oleh busskur..
Quote dino 14-7-2019 10:18 AM
mahacai bodoh je hadap kena kencing haha
Quote Siti_Muhaymin 14-7-2019 10:20 AM
apadehal..kecik punya hal lah
Quote -electrifying- 14-7-2019 11:09 AM
acah2 berjiwa muda
Quote honeybee1802 14-7-2019 11:13 AM
-electrifying- replied at 14-7-2019 11:09 AM
acah2 berjiwa muda

Ala..musti la tokjib upah min2 muda2 ni rileks la....jgn sontap mcm chep wan...
Quote grouper 14-7-2019 11:16 AM
Tgk la level mana yg percaya najib main socmed mcm tepon berjahit kat tangan..
Quote tagas 14-7-2019 11:17 AM
Dia punye tweet lantak dia lar

ape korang kesah

-done bekap-
Quote jalfa 14-7-2019 11:23 AM
Yang komen pon bahasa rempit rojak jgak..ada hati nak komplen org..lainlah kalo bahasa nahu tatabahasa ko betol baru leh sebok nak rempan kat twitter org...whyboder..hahaha
Quote Bersotong 14-7-2019 11:28 AM
ramai macai yang inzal nampak..haha
Quote arnauld 14-7-2019 11:30 AM
Tt, isu Besar sikit tak der??? Hahaha hahaha hahaha hahaha
Quote harkktuih 14-7-2019 11:32 AM
Stakat gini je jibby pondan kepit mampu..
Quote berakit2kehulu 14-7-2019 11:37 AM
Baca jugak post troll kat fb jibby. Buat bahan bacaan petang
Quote Mahathirina 14-7-2019 11:37 AM
jalfa replied at 14-7-2019 11:23 AM
Yang komen pon bahasa rempit rojak jgak..ada hati nak komplen org..lainlah kalo bahasa nahu tatabaha ...

Suku-sakat Cep Weng la tu..

Quote sitilu 14-7-2019 12:04 PM
harkktuih replied at 14-7-2019 11:32 AM
Stakat gini je jibby pondan kepit mampu..

yg kau mengelupur cam anakbabi mati mak, kenapa??
harhk thuiiiiiiiii






Quote Orix 14-7-2019 12:57 PM
Tweet pun hire budak rempit, pemikiran pun haruss lah rempit... no wonder jatuh gedebuk mcm nangka busuk
Quote tikusmontok 14-7-2019 01:03 PM
Takkan achik rossy pulak.
Quote sitilu 14-7-2019 01:03 PM
hala, macai bongok amrah la tu

menteri ph punya fb semua kena kecam

up post je, kena kecam

up status pun kena kecam

ujung2 block orang plakkk

mental koyak



Quote matamata 14-7-2019 01:08 PM
Ya, lenggok bahasa semenjak dua menjak ni agak keterlaluan sikit, ramai yg perasan
Quote singajantan 14-7-2019 01:16 PM
Apa yg jeles sgt dgn DSN ..kan dia cuma pembangkang biasa ja...baik ko layan semburit PKR

Lihat semua komen(51)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.205234s Gzip On
To Top