Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon

Che Ta Kata Orang Malaysia Ni Jahat - Dok Rasa Dia Ja Betui!

12-7-2019 03:00 PM|Oleh: Shimmer Shine| Komen: 78



"Betui la kata Ustaz Azhar Idrus. Orang Malaysia ni memang mulut jahat. 

Dok mengata orang, depa ja betui"


Eh! Kenapa Rozita Che Wan marahkan sangat ni?

Oh! Rupa-rupanya Che Ta bengang dengan sikap segelintir netizen yang suka memandai-mandai jatuhkan hukum sendiri. Maklumlah dunia hiburan 2019 sentiasa digemparkan dengan kes penceraian artis hinggakan banyak spekulasi timbul.

Menyatakan mulut netizen ni memang jahat kerana suka melihat kesilapan orang lain menggunakan kanta pembesar lalu menjaja keburukan tersebut. Bagi golongan ini, apa yang mereka nampak semuanya salah, yang betul cuma mereka.


Kredit foto:



"Tengok orang kahwin, mula la komen, nanti beceqai la tu. 

Pasai pa nak kena cakap benda yang tak elok? 

Kalau tak dak benda elok nak komen, simpan jaqi tu!"


Dipercayai Che Ta menyampah dengan obses keterlaluan oleh warganet ke atas penceraian yang berlaku terhadap selebriti seperti Alif-Bella, PU Abu-isteri serta terbaharu Fizo-Mawar. Menyentuh sikap warganet yang suka membuat kesimpulan sendiri ini, Che Ta menegaskan sikap ini lah yang dilaknat Allah.


"Bila dengaq pulak orang beceqai, depa gelak! Tak pun depa komen, artis memang suka kawen ceqai ,

 tak pun depa kata dah agak dah!  Awat?? Hampa semua memang dok dalam selimut kami ka? 

Tidoq sebantai ka yang nak dok komen macam tu"


Che Ta turut membahaskan supaya warganet bermuhasabah sendiri bahawa setiap kejadian itu adalah ujian semata-mata. Dan ujian tersebut kerana Allah tahu sejauh mana keimanan kita. Rahsiannya Allah mahu melihat sejauh mana hambanya melalui dugaan tersebut.

"Sepatutnya bila kita dengar benda-benda macam ni jadi , bukan menunding jaqi kat orang , 

muhasabah dan perbaiki diqi sendiqi , bukan tepuk tangan bila tengok orang lain di uji."


"Hidup di dunia ni sementaqa.. suami dan isteri Allah pinjamkan pun untuk sementaqa."



Bagi Che Ta, ujian itu akan mematangkan manusia seterusnya mendidik kita supaya tidak mudah putus asa dalam kehidupan yang bagaikan bahtera dilautan.  

"Mungkin haqi ni haqi org lain, haqi kita , tak tau bila.. jangan dok seqonok sangat tengok orang lain diuji. 

Dan bila tak dak benda elok nak komen , diam lebih baik ... azab pedih oiiiii menunggu."


Wah! Padu betul Che Ta bagi kritikan pada warganet sekalian. Ada betul sebenarnya sebab ramai yang suka membuat ulasan pada kisah-kisah artis hingga ada yang meramalkan perkara tidak baik kepada pasangan tersebut. Sebaiknya jaga diri sendiri dan diam sahaja supaya tidak menyakiti orang lain. Bimbang pula jika ia balik pada orang yang mengata. - CARI 


Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
2
Bosan
1
Komen: 78
Komen

Previous : Muat Naik Gambar, Adik Joy Revfa Curi Tumpuan Netizen Kerana Cantik Dan Bijak

Next       : "Biar Aja, Suaminya Pun Suka" - Ashraf Sinclair Tak Kisah Ke Cium Mulut, Tayang Badan BCL?

Komen Terbaru

Quote Nenasketum 15-7-2019 07:33 PM
Laaaa dok pong pang sana sini nak beli rumah kat Paris, London bagai, pi laaah berambus dok sana.

Lain-lain Komen

Quote manehnya 12-7-2019 03:05 PM
cikta awat lama x p oversea...? dah kata org mesia mulot jahat, dia tu org mana? org siam ka
Quote Aunty_Acid 12-7-2019 03:08 PM
jd lah urang-urang di sawah padi nun
diam saje tidak berkata-kata
Quote namieamuro 12-7-2019 03:11 PM
hang pun sama jahat nye cikta..saman org yg tuntut hak die


eh ade ke sesape gelak tgk retis cerai? bace benang pijo mawar ramai je sedih..tak nmpk pulak nghilai tawa riang suka ria
Quote Miawlover 12-7-2019 03:18 PM
Hihi hihi.. Siri bercakap dpn cermin..
Quote amlisa 12-7-2019 03:24 PM
Che ta hang kalau tulih x reti nak eja elok2 ka..meluat ngat aih aku baca..eja serupa apa ja
Quote mieymiey 12-7-2019 03:26 PM
depa ja betui


Iols mampu gelak jer Che Ta oiiiiii
Quote TabletSusu 12-7-2019 03:29 PM
Miawlover replied at 12-7-2019 07:18 AM
Hihi hihi.. Siri bercakap dpn cermin..

HAHAH TERSEMBUR BISKUT KU BC AYAT KO NI
Quote prettyuglybabe 12-7-2019 03:30 PM
tu pasai hang pun takut nak cheghaikan
Quote kikuri 12-7-2019 03:34 PM
hang pun sama je che ta... jangan nak cakap orang sangat... hang je betui
Quote Rapz 12-7-2019 03:36 PM
Cik ta pun kalo ye nk pkai spek nk cover tk pkai bulu mata palsu tu agak2 lah..da lah terserlah hidung tu size kecik takut tk muat nk sangkut btg spek tu....
Quote watie79 12-7-2019 03:42 PM
alahhhhh.....dah takdak sapa menangkan kes driver hari tuh, galak ambik kesempatan kata netizen malaysia jahat...ni sekoq lagi nak kena maki ngan netizen macam buah lakibini kena ka ? tampaq mulut tuh satqi heghot baru ada akai
Quote Zazashar 12-7-2019 04:04 PM
Hang pun sama cek ta, rasa diri sendiri je betui
Quote CikguZara 12-7-2019 04:04 PM
che ta orang mana? orang Nigeria kah?
Quote mistified 12-7-2019 04:09 PM
Apa2 lah che ta.hang sorang ja yg betui.
Quote LadyCarefree 12-7-2019 04:30 PM
manehnya replied at 12-7-2019 03:05 PM
cikta awat lama x p oversea...? dah kata org mesia mulot jahat, dia tu org mana? org siam ka

Ritu iols pon dok tanya pasaipa cheta lama xpi oversea. Yng dulu promote siapa juai perfume dia plg bnyak dpat ikot famili dia vacation kat ostolia pon tadok.
Quote LadyCarefree 12-7-2019 04:31 PM
amlisa replied at 12-7-2019 03:24 PM
Che ta hang kalau tulih x reti nak eja elok2 ka..meluat ngat aih aku baca..eja serupa apa ja

Seghuper otak bodoh lah.
Quote LadyCarefree 12-7-2019 04:31 PM
kikuri replied at 12-7-2019 03:34 PM
hang pun sama je che ta... jangan nak cakap orang sangat... hang je betui

Sama la usetard jehar deros pon dia ja betoi
Quote piep 12-7-2019 04:34 PM
pi dok London lekaih. aritu kata nak beli rumah kat sana
Quote laksmanabentan 12-7-2019 04:52 PM
awat la spesen jer che ta tu posing...
posing camtu jer ke mampu...
da mcm posing azwan ali ler pulak aku tgk mulut che ta ..
pesen ke depankan muncung tu biar nampak runcing
dan tak berkedut kat pipi kan.....

Lihat semua komen(78)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

Terpanas Minggu Ini
 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.080108s Gzip On
To Top