Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Adun DAP Tronoh 'Terkejut Dan Keliru', Nafi Rogol Amah Warga Indonesia

Oleh: Tukang Tulis|11-7-2019 11:30 AM Komen: 21
Paul Yong Choo Kiong menafikan tuduhan merogol pembantu rumah warga Indonesia. Kredit foto: Malaysiakini

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tronoh , Paul Yong Choo Kiong 'terkejut dan keliru' dengan tuduhan rogol yang dilemparkan oleh bekas pembantu rumahnya terhadap dirinya.

Memetik laporan Malaysiakini pada 10 Julai, pemimpin DAP itu menafikan sekeras-kerasnya tuduhan wanita warga Indonesia tersebut yang didakwanya sebagai fitnah.

"Saya ingin menekankan bahawa saya langsung tidak pernah merogolnya, mencabul kehormatannya atau melakukan apa-apa gangguan terhadap dia," katanya.

Paul juga merupakan seorang Exco Kerajaan Negeri Perak. Kredit foto: Facebook & portal rasmi Kerajaan Negeri Perak

Beliau yang juga Exco Kerajaan Negeri Perak telah memberi kerjasama penuh kepada polis semasa ditahan pada 9 Julai sebelum dibebaskan dengan ikat jamin polis.

Sementara itu, seorang pemimpin DAP, Lim Lip Eng tidak berpuas hati dengan tindakan polis menangkap Paul kerana kes yang didakwa melibatkan beliau itu masih belum diselesaikan.

"Apa yang boleh dilakukan pihak polis terhadapnya kerana melakukan penangkapan yang salah jika dia akhirnya tidak dituduh di mahkamah?

"Polis perlu berhenti menangkap orang secara tergesa-gesa dan apatah lagi cuma berdasarkan laporan yang dibuat semata-mata," katanya seperti dipetik daripada laporan Malaysiakini.

Lim Lim Eng. Kredit foto: Malaysiakini

Paul, 59, disiasat di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan atas tuduhan merogol selepas pembantu rumah berusia 23 tahun membuat laporan kepada polis.

Kejadian didakwa berlaku di rumah Yong di Meru, Ipoh dan mangsa ditempatkan di lokasi yang selamat setelah diambil keterangannya serta menjalani pemeriksaan kesihatan.

Selagi kes belum diadili di mahkamah, tidak dapat dipastikan siapa yang berkata benar atau sebaliknya. - CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
0
Lawak
1
Bosan
2
Komen: 21
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote theotherfriend 14-7-2019 06:49 PM
Mereput la yg tukang bekap tu pun...

Lain-lain Komen

Quote Kurex 11-7-2019 11:31 AM
Mesti lepas punya la si celaka ni
Quote Pink_Purple 11-7-2019 11:44 AM
lorr..polis pulak yang salah..
Quote sitilu 11-7-2019 11:48 AM
cinapek ni salah sorang geng ph kantoi menipu pakai sijil palsu

Quote uhuStic 11-7-2019 12:30 PM
dh ada report polis, kena la tangkap. betul tk betul blkg kira. bodoh pya cina. nak bekap pun agak2 la.
Quote batusembilan 11-7-2019 12:41 PM
sian maid tu umur baru 23 tahun. hrp ada waris dia yg akan cari sendiri adun ni unt pembalasan kalau keadilan tak diperolehi sewajarnya.
Quote Andyscenes 11-7-2019 12:50 PM
Indon bkn ramai assasin ke?
Quote puteribaya 11-7-2019 01:11 PM
Kurex replied at 11-7-2019 11:31 AM
Mesti lepas punya la si celaka ni

kalau betui..kesian laa budak tu,,x kan dapat keadilan punya..
Quote tobby 11-7-2019 01:11 PM
dia ni yg dulu pernah viral di parlimen sebut dgn konpiden perkataan SEOLAH SEOLAH  ... teruk gila bahasa kebangsaan
Quote pakderis 11-7-2019 01:14 PM
mudah-mudah je salahkan polis ye PH ni, sejak dari awal lg asyik salahkan pihak berkuasa.
Quote sitilu 11-7-2019 01:15 PM
ini yg berani report kena rogol

yg tak berani report ntah berapa ramai lagi

kesian, datang jauh2 tinggal famili cari nafkah halal, kena rogol plakkk dgn majikan



Quote rhea85 11-7-2019 01:23 PM
mesti takde ape2 jadi kat dia kan nanti...maklumlah, geng2 ni kan maksum
Quote epal21 11-7-2019 01:37 PM
Habis tue perompak peragut tue tak payah tangkap lah sbb tak terbukti lagi diorang meragut. Kot2 peguam handal,boleh lepas. Org tahan utk amik statement.
Quote RumiMenari 11-7-2019 03:06 PM
Indon2 ni time cmni xde pulak yg nak anto santau ke hembus2 ke kasi pesalah tu ketaq2 mengaku ke..kdg kepelikan gk kt situ..nape x tolong sesame..
Quote am2020 11-7-2019 03:19 PM
bisalah maid yg kerja ngan cina..x kena dera..x pon kena rogol..sbb cina mmg anti org indon pasal kes tahun 1998
Quote EmaAsmadi 11-7-2019 06:13 PM
Apa maksud kau keliru? Muka maid kau macam muka bini kau ke? Dasar kapir
Quote angel.dust 11-7-2019 06:21 PM
Kesian maid tu. Kalau dh beginilah putar belitnya.

Hanat punya cina dap!
Quote gujiwa 11-7-2019 06:31 PM
Vodo bengap ke ape yang tukang back up tu..
Habis ape cara elok lagi.. nak tanya sambil minum teh ke? Awak merogol gitu?
Cube kalau mangsa tu ahli keluarga dia sendiri lain plak kot bunyi dia..
Quote GigaMom 11-7-2019 09:04 PM
Bukan tangkap pun kecoh
Lebih kepada dipanggil utk beri keterangan
X kn nk buat kat rumah apek ni sambil minum kopi sate krik22?
Quote dino 11-7-2019 09:07 PM
dap mmg hanat
mahacai cam bodohgemok maintain senyap la

Lihat semua komen(21)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.154908s Gzip On
To Top