Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

Ebit Lew Kongsi Pengalaman Individu 'Cabut Lari' Lihat Kehadirannya

11-7-2019 10:35 AM Komen: 9
Pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew ialah antara penceramah bebas yang berani mendekati golongan terpinggir tidak kiralah sama ada remaja bermasalah, transgender atau gelandangan. Dia semakin mendapat perhatian masyarakat dengan usaha murni yang dilakukannya.


Foto IG

"Sesak anak muda dekat sini. Senyuman dan wajah mereka macam anak di rumah. Ada yang ajak bergambar, ada ramai juga cabut lari," katanya.
 
Menurut Ebit lagi, dia sangat kesal dengan seorang remaja perempuan berusia 20 tahun yang langsung tidak pandai menunaikan solat.
 

Ustaz, kami tak solat langsung. Kami kotor dengan dosa. Allah maafkan kami tak? 


 
Tambahnya, dalam 100 individu yang ditemuinya, hampir semua sudah lama meninggalkan solat.


 
"Ada beberapa orang saja solat satu atau dua waktu. Sedihnya, paling sedih bila ada yang solat selepas mak ayah dah meninggal. Apapun, mereka baik-baik dan suka mendengar nasihat. Rindu nak tanya soalan-soalan agama. 

"Ya Allah bantulah dan berkatilah hidup anak-anak ini semua. Selamatkanlah mereka dari dunia ini arak, maksiat, dadah, tak solat," katanya.

Semoga Ebit dilindungi Allah dan semua urusannya dipermudahkan. - CARI



Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
2
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 9
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote CikB 11-7-2019 08:03 PM
semoga diberkati usaha ustaz utk berdakwah kpd golongan ini

Lain-lain Komen

Quote Beautifulliar. 11-7-2019 11:00 AM
Yg pondan baju pink belang2 halus tu nape sesuatu sgt. Cara pandang ebit lew pn mcm bernafsu sgt n senyum2 simpul. Yg pondan lain xgitu plk. Klo iman xkuat ni, xleh berdakwah tempat gini mati la nakk kne goda ngan pondan. Tu time peluk mesti semerbak perfume
Quote be-keng 11-7-2019 11:26 AM
Ebit contoh ust yg perbuatannya clear cermin matlamat dakwah. Ikhlas buat kerja. Yang ceramah pong pang pong pang belum tentu buat, setakat cakap saja
Quote Zalimohd 11-7-2019 11:28 AM
Ya allah beri lah kekuatan dan keazaman utk ustaz ebitlew
Quote manjalara_01 11-7-2019 12:36 PM
suke cara Ust Ebit berdakwah...approach dgn lembut & ikhlas....

kadang2 terlintas difikiran manja..masa tonton ceramah2 agamakan..x kisah lat kat youtube ke tv ke...semua cantik2 je elok2 je..buat kat masjid, studio....org yg hadir pun...ofcourse la yg cintakan Islam..yg baik2..

tp ape pulak nasib golongan..yg..kurang bernasib baik, yg slalu kena kecam keji, hina, org x pandang & x peduli..x hormat.....pd manja they all la yg sgt2 lebih lg la perlukan support..& perhatian..
Quote pokaibanktokyo 11-7-2019 12:44 PM

Elleh. Setakat pergi tunjuk alim kat tempat pondan, pelacur, maknyah boleh la. Kalau betul betul bagus pergi lecture tempat judi, tempat gangster semua. Ada berani ?
Quote figurae 11-7-2019 01:10 PM
sekurang-kurangnya dia lakukan sesuatu.. walaunpun nampak ackward cara dia ni tapi ai pom belum mampu buat begitu
Quote pokaibanktokyo 11-7-2019 01:31 PM
Kalau rasa diri dah bagus sangat pergi la bersyarah kat tempat penjenayah ganas yang menyusahkan manusia lain. Sekadar berlagak alim kat tempat pelacur yang takde kacau sesiapa pun....ptuihh
Quote am2020 11-7-2019 04:13 PM
gi tazkirah najib n rosmah ngan pas sesat penungang agama tu...barulah hebat..
Quote CikB 11-7-2019 08:03 PM
semoga diberkati usaha ustaz utk berdakwah kpd golongan ini

Lihat semua komen(9)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.143980s Gzip On
To Top