Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

"Haiwan Makan Tuan" - Penjinak Harimau Akhirnya Mati Kerana Harimau

Oleh: Nia M|9-7-2019 11:23 AM Komen: 11
Sehebat mana pun seorang jurulatih haiwan, ada masanya haiwan tetap mengganas dan akhirnya memakan tuannya. Ini bukan pertama kali kita mendengar kes haiwan liar menyerang jurulatihnya sendiri. Apakan daya, sudah lumrah seekor karnivor.

Terkini, seorang penjinak harimau yang tersohor, Ettore Weber, 61 tahun, terkorban apabila diserang empat ekor harimau ketika sedang berlatih bagi pertunjukan sarkas di Itali.

Kredit foto: carian Google


Kejadian berlaku di Circo Orfei, salah sebuah sarkas yang terkenal di Itali. Pada waktu itu, Weber sedang melatih haiwan-haiwan itu apabila tiba-tiba seekor daripada mereka menerkam ke arah Weber, diikuti oleh tiga ekor harimau lain yang menyerbu ke arahnya.


Kredit foto: carian Google


Oleh yang demikian, Weber meninggal dunia di tempat kejadian. Harimau-harimau itu turut berlegar-legar dan bermain sekitar badan Weber selama setengah jam. Berikutan itu, pihak medik tidak dapat berbuat apa-apa untuk mengeluarkan Weber dari sangkar itu. 


Kredit foto: Nzherald

Weber disahkan mengalami kecederaan teruk pada tulang belakangnya. Kesemua harimau yang terlibat dengan pertunjukan sarkas itu dikurung oleh pihak polis. 

Kejadian ini menimbulkan protes dalam kalangan kesatuan kebajikan haiwan yang mendesak agar penggunaan haiwan di dalam pertunjukan sarkas diharamkan. Haiwan liar seharusnya dibiarkan tinggal di habitat asalnya untuk memenuhi keperluan asasnya. - CARI 

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 11
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote NoraAnne 13-7-2019 03:16 AM
Mungkin harimau tu mmg dendam dengan pelatih tu. Mungkin harimai didera, pernah disiksa dipukul dalam proses latihan kan sebab tu ia memberontak. Last2 haiwan jugak yg dicop jahat.

Lain-lain Komen

Quote tagas 9-7-2019 11:35 AM
tak bg mkn kenyang2 dulu ke seblum berlatih
Quote buapakperut 9-7-2019 11:40 AM
haiwan tak bunuh suka2, ada la tu sebabnya.
Quote Artemesiaa 9-7-2019 11:42 AM
Haiwan liar tetap ada sifat haiwan liar tak kira berapa lama pun dah dilatih.  Sebab tu ada baiknya berhenti dari melakukan pertunjukan haiwan liar macam ni.  Elok ia dilepas ke hutan atau letak dalam zoo je.
Quote CiliPadiSedap 9-7-2019 12:08 PM
Harimau mato tingglkan belang, manusia mati kena makan harimau
Quote LadyCarefree 9-7-2019 12:23 PM
Boikot la semua sarkis ntah ape aper je
Quote RatuDunia94 9-7-2019 12:26 PM
Manusia yg ada AKAL FIKIRAN pon boleh bunuh sesama manusia.. apatah lg BINATANG.
Quote ainashiqa 9-7-2019 12:45 PM
Dah namanya haiwan liar.. Bukan untuk dilatih kt sarkas..
Quote saviour_09 9-7-2019 01:10 PM
selama ni bila rimau tu buat silap, korang libas2 kan
dah mendapat la

bukan habitat dia di situ &  bukan utk hiburkan orang

to live by the rimau & to die by the rimau

gitu
Quote d_anne04 9-7-2019 01:15 PM
ada wujud lagi rupanya sarkis ni...ingatkan dah pupus
Quote Mfzg89 9-7-2019 02:44 PM
sejinak2 kucing pn bila marah dia cakor, ni kan pula rimau...
Quote NoraAnne 13-7-2019 03:16 AM
Mungkin harimau tu mmg dendam dengan pelatih tu. Mungkin harimai didera, pernah disiksa dipukul dalam proses latihan kan sebab tu ia memberontak. Last2 haiwan jugak yg dicop jahat.

Lihat semua komen(11)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.555134s Gzip On
To Top