Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Ramadan Syawal Lihat artikel

Geram Tuan Rumah Tak Buka Pintu, Budak-budak Datang Beraya Conteng Rumah Orang

Oleh: LilRose|11-6-2019 04:32 PM Komen: 52
Melentur buluh biarlah dari rebungnya. Namun, tidak adil rasanya meletak semua kesalahan di atas bahu ibu bapa sekiranya anak yang sudah dididik dengan baik membuat perangai di luar apabila jauh dari pengawasan ibu bapa.



Pun begitu, sesiapa yang melihat rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di luar rumah pengguna Twitter ini pasti akan turut berasa geram dengan tindakan beberapa kanak-kanak yang datang ke rumahnya untuk beraya.

Menurut Zeiqa Razali, dia sekeluarga terkejut mendapati pagar dan lantai rumahnya diconteng! Walaupun kehadiran kanak-kanak itu dirakam CCTV, namun mereka gagal menentukan siapa yang melakukannya.

Difahamkan, ketika kejadian mereka tiada di rumah kerana pergi beraya.



Malah, bukan rumah mereka saja menjadi mangsa. Rumah jiran sebelah juga diconteng kanak-kanak nakal itu dan mereka bernasib baik CCTV mereka dapat merakam pelakunya.



Kecewa dengan insiden itu, Zeiqa meminta ibu bapa untuk mendidik anak supaya menjaga adab apabila berada di rumah orang terutama yang melibatkan harta benda.






Rata-rata pengguna tidak terkecuali berasa geram dan meluat dengan tindakan budak-budak itu. Tapi sayang, bukan anak sendiri nak 'ditangan-tangankan'.


Kredit foto: Twitter

Aduhai, sakitnya hati apabila orang buat onar di rumah kita. Ingat buat rumah pakai bulu hidung ke, dik? - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
4
Terkejut
0
Sedih
2
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 52
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote renko 17-6-2019 11:19 AM
ni baru betul anak2 babi
sakai semacam
spesis dtg umah kobah2 kuih raya xmkn pun
pastu dpt duit berambus tgl sampah dpn pintu
anak sial

Lain-lain Komen

Quote RatuDunia94 11-6-2019 04:59 PM
Anak2 pprt..
Quote multinicky 11-6-2019 05:09 PM
waaaa dikkk, glemer ko dek viral trs..
Quote EvieWanKenobi 11-6-2019 05:19 PM
apa yang dia conteng kat situ?
Quote pokaibanktokyo 11-6-2019 05:20 PM
Monyet tul . Silap hari kena tangkap baru dia tau
Quote ainashiqa 11-6-2019 06:10 PM
Selamba je budak2 ni conteng.igt rumah sendiri ke
Quote dubuk 11-6-2019 06:13 PM
hoi anak siapa tu                     
Quote LostStar 11-6-2019 06:21 PM
baju hijau tu lepas conteng jalan ala2 diva...oh gosh!
Quote matryoshka 11-6-2019 06:41 PM
Ambik pedoman dr crite p.ramlee kot yg 40 penyamun ke apa yg pangkah pintu rumah org yg nk dirompak tu.... tp yg ni diorg tanda rumah mne yg nk kene repeat utk collect duit raya {:thief
Quote CiliPadiSedap 11-6-2019 06:43 PM
Mohon bela anjing bukit ampang supaya penceroboh takut
Quote Jorja 11-6-2019 06:44 PM
Muka sik malu
Quote potpetpotpet 11-6-2019 08:38 PM
Budak baju hijau tu mesti ketuanya {:smile
Quote belilies 11-6-2019 08:48 PM
Mohon cari sampai ke lobang cacing ya bebudak neh. Biadap sungguh. Malu iols sbg org swk tengok pangai deyols sekor sekor! Kalu iols dapat memang iols piat piat telinga deyols sampai tak hengat dunia!
Quote Pink_Purple 11-6-2019 09:24 PM
kecik2 lagi dah perangai mcm tu
Quote jazaa100 11-6-2019 09:34 PM
Budak kecik mcm tu blh mak pak biarkn pergi rumah org.....

Anak aku memang tak de pemgalaman kutip duit raya..  
Quote gummiebear 11-6-2019 09:35 PM
Ya ampun biadap betul budak2 nih. Mintak2 mak bapak dorang tengok vid tu pastu mohon ajar sikit anak tu ya
Quote crazybeach 11-6-2019 09:45 PM
amboii dekk muka tak malu sungguh entah rumah sapa2 korang terjah lepas tu buat rosak property orang. ko hengat ko cute cam jigglypuff sesuka hati nak menconteng sana sini?
Quote tagas 11-6-2019 09:59 PM
anak2 marhaen
Quote MakareyumSuciey 11-6-2019 10:08 PM
Ni la dia bakal2 pemimpin negara nnt....rosak Malaysia
Quote Orix 11-6-2019 11:28 PM
Lain kali bela lah anjing

Lihat semua komen(52)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.089883s Gzip On
To Top