Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Lebai Sembah Berhala Dah Dicekup

Oleh: Myra Rozi|11-6-2019 12:45 PM Komen: 41
Rakaman video yang menyaksikan seorang lelaki berpakaian seperti lebai dan menyembah berhala Datuk Kong sebelum ini tular di media sosial.

Harian Metro melaporkan, lelaki berusia 43 tahun itu sudah pun ditahan oleh sepasukan anggota polis di Bagan Serai.

Difahamkan dia bukan beragama Islam tetapi berpakaian seperti muslim dalam klip video yang dipercayai dirakam di Bagan Selatan, Tanjung Piandang, Parit Buntar.


Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Omar Bakhtiar Yaacob berkata,

Lelaki itu ditahan bagi membantu siasatan berhubung klip video yang tular baru-baru ini.

Tiada sebarang rampasan dibuat kerana pakaian yang dipakai oleh lelaki berkenaan seperti dalam rakaman video yang tular sudah dibuang oleh individu yang tidak dikenali."

Foto: Facebook
Kes disiasat mengikut Seksyen 298A Kanun Keseksaan dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia 1998. -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
0
Marah
0
Terkejut
0
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 41
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote cik_nit 12-6-2019 01:30 PM
Sensitif sangat orang kita ni.. Lagi2 lah benda2 yang melibatkan agama..

Kopiah tu kan islam punya..
Pelikat tu pun..



Lain-lain Komen

Quote Asdan 11-6-2019 12:52 PM

apa kesalahan dia ?
Quote Zeatyisaac 11-6-2019 12:59 PM
Entah.... Minta nombor ekor kot. Kurafat mungkin.
Quote pakderis 11-6-2019 01:03 PM
alahai pakcikkkkkk.....moga dapat mendapat hidayah
Quote Asdan 11-6-2019 01:07 PM

kupiah pakaian rasmi sembahyang agama yahudi
https://en.wikipedia.org/wiki/Kippah#Jewish_law

tshirt & kain pakaian umum

dia bukan islam, apa kesalahan dia ?
Quote chicozinn 11-6-2019 01:17 PM
tngok muka tau cina cuma cina jenis g kebun xpun jnis keje buruh
Quote pokaibanktokyo 11-6-2019 01:17 PM
Asdan replied at 11-6-2019 04:52 AM
apa kesalahan dia ?

Menyamar sebagai melayu la.
Quote pokaibanktokyo 11-6-2019 01:18 PM
Dasar cina kaum pemalas miskin hina ada hati nak  menyamar melayu
Quote keds 11-6-2019 01:18 PM
ala binatang sumpah sumpah ke ni?
Quote Asdan 11-6-2019 01:21 PM

apa pakaian melayu yg dia pakai ?
Quote rayriff 11-6-2019 01:45 PM
kalau niat nak provoke memang jahat la. tapi kalau saja2 pakai kopiah tak tau la.
Quote sambaldurian 11-6-2019 01:55 PM
I dont think dia nk provoke, sekadar pki bj tu sbb nk mintak no ekor kt dewa melayu. Biar lg adat kot.
Quote minguk 11-6-2019 02:05 PM
msti berpakaian seperti muslim sebab nak mintak sedekah ni
Quote nolya 11-6-2019 02:09 PM

Dia tak salah bila sudah sohih dia bukan orang Islam.  Yg salahnya dia berpakaian seperti seorang Islam yg kemudian menimbulkan fitnah terhadap Islam dn muslimin.  Itu yg tak boleh. U tak boleh fikir ke?
Quote Asdan 11-6-2019 02:19 PM
nolya replied at 11-6-2019 02:09 PM
Dia tak salah bila sudah sohih dia bukan orang Islam.  Yg salahnya dia berpakaian seperti seorang  ...

apa yg seperti islam ?
kupiah ?
tshirt ?
kain ?
Quote nolya 11-6-2019 02:25 PM
Asdan replied at 11-6-2019 02:19 PM
apa yg seperti islam ?
kupiah ?
tshirt ?

semuanya

Quote Malaysia.Doom 11-6-2019 03:08 PM
nolya replied at 11-6-2019 02:25 PM
semuanya

Samping tu Hindu kannn
Quote nolya 11-6-2019 03:21 PM
Asdan replied at 11-6-2019 02:29 PM
ada dalil quran & hadis ke ? tunjuk kalau ada

Tak perlu nak menghujat sangatlah. Keislamn seseorang itupun belum sempurna kalau tak sempurna rukun Islam dn rukun imannya, dn segala hukum  syarak,  hukum akal dn hukum adat yg tak terpisahkn. Lgi susah nak fahamkn?
Quote nolya 11-6-2019 03:22 PM
Malaysia.Doom replied at 11-6-2019 03:08 PM
Samping tu Hindu kannn

Entah...bari kali ni mendengarnya.
Quote kelana36 11-6-2019 03:37 PM
Kopiah tu, walau beli di mekah pun, still made in China..  

Elok la dihentikan perbuatan macam tu..  orang melayu ni ada banyak perkara perkara atau benda yang hak cipta terpelihara  yang bangsa lain tak boleh buat atau guna..  boleh jadi kes provokasi.

Lihat semua komen(41)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.289893s Gzip On
To Top