Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Fokus@CARI Lihat artikel

"Helang, Pipit Tak Sama Laju Tinggi, Terlanggar Mati Jatuh Ke Tanah Jua" - TMJ Disindir?

Oleh: Mat|10-6-2019 10:23 AM Komen: 15
Beberapa hari lepas, timbul isu berkenaan Tunku Mahkota Johor (TMJ) mengeluarkan kenyataan yang menimbulkan kekecewaan dan kemarahan rakyat Malaysia. 

Isu itu tular sehingga menyebabkan pepatah helang dan pipit itu digunakan oleh netizen di semua sosial media.

Turut tidak terlepas, wartawan TV3, Safwan Sawi turut memberi sindiran dalam penyampaian beritanya. 

"Helang pipit tak sama laju tinggi, terlanggar mati jatuh ke tanah jua," ungkapan Safwan ini menjadi bahan bualan netizen yang kagum dengan cara penyampaian beritanya.



Buat yang tidak mengenali Safwan, beliau merupakan pemenang Anugerah Wartawan Muda A Samad Ismail Kategori TV. Beliau turut diberi julukan "The next Karam Singh Walia" kerana penyampaiannya yang bersahaja dan penuh jenaka.


Sumber Gambar: Instagram @safwansawi


Dengan adanya pembaca berita seperti Safwan, ini mampu untuk menarik minat rakyat Malaysia untuk menonton berita di kaca televisyen. Syabas buat Safwan! - CARI



Apa Reaksi Anda...

Bagus
7
Marah
1
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
3
Bosan
1
Komen: 15
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote haryatie 13-6-2019 08:12 AM
agak2 nya pnas hati tk org tu

Lain-lain Komen

Quote Kurex 10-6-2019 10:27 AM
Aku bangga dengan sastera.. Aku bangga masuk kelas sastera
Quote EncikRhoma 10-6-2019 12:27 PM
yang tahun lepas nyanyi lagu raya kat TBS dia la kan?
Quote gummiebear 10-6-2019 12:33 PM
Iols suka cara heols sampaikan berita

Hello Safwan I'm a new fan!
Quote mujer_in_espejo 10-6-2019 01:54 PM
Edited by mujer_in_espejo at 10-6-2019 01:58 PM

Tekezut bila dia nak sampaikan laporan trafik sabah sarawak...(sejak bila ada?) tapi....
"Untuk laporan trafik Sabah Sarawak dan Labuan...eh, terlupa.. lebuhraya belum siap lagi di sana"
sempat lagi menyindir...  
Quote airmineral 10-6-2019 02:18 PM
Nice. Aku terhibur
Realiti memang perit
Quote haliamerah 10-6-2019 03:06 PM
wow..menang anugerah...tahniah....aku nyampah tgok die ulang alik mase slot dlm BUTV3 thn lepas,,,aku xley tgok die ni...hahahaha alergy...tp die mmg kreatif....
anyway tahniah bro....
Quote tagas 10-6-2019 03:38 PM
rilex jer dia nganjing
Quote kroit92 10-6-2019 05:01 PM
bak kata bebudak zaman sekarang
preaaaccchhhh

CbjBu6bW0AArrw6.jpg
Quote BoongaKertas 10-6-2019 05:28 PM
gummiebear replied at 10-6-2019 04:33 AM
Iols suka cara heols sampaikan berita

Hello Safwan  I'm a new fan!

menarik kan? xdelah dull sgt berita tu. hahaha! ala2 karam singh walia dah cara unik dia
Quote gummiebear 10-6-2019 06:53 PM
BoongaKertas replied at 10-6-2019 05:28 PM
menarik kan? xdelah dull sgt berita tu. hahaha! ala2 karam singh walia dah cara unik dia

Haha kann.. iols terhiburrr
Quote giyomi 10-6-2019 06:59 PM
baguslar ada yg  berani, tak der ker yg terasa hati dgn sindiran ni.
Quote tipuware 10-6-2019 09:10 PM
Apa jadi dgn karam singh walia?
Quote kucingitam 11-6-2019 10:14 AM
tipuware replied at 10-6-2019 09:10 PM
Apa jadi dgn karam singh walia?

karam sudah...

Quote merrissa 12-6-2019 10:00 AM
kahkahkah...tak malu betul manusia nak banding diri dengan helang dan pipit

atleast wpon pipit terbng rendah, dia boleh terbang, manusia nak terbang pon x boleh...harapkan kapal terbang jer....

tapi bagus pon wartawan ni sindir....
Quote haryatie 13-6-2019 08:12 AM
agak2 nya pnas hati tk org tu

Lihat semua komen(15)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.373598s Gzip On
To Top