Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Ramadan Syawal Lihat artikel

Baju Labuh Nak Juga Naik Motor, Nasib Baik Belum Sampai Ajal

8-6-2019 10:02 AM Komen: 52
Sinonim dengan Hari Raya, semua orang berlumba-lumba ingin kelihatan cantik dan bergaya dengan pakaian baru. Namun, malang tidak berbau apabila seorang gadis nyaris maut pada hari pertama lebaran.

Memetik mStar Online, baju raya dipakai Siti Nur Amira pada hari pertama lebaran koyak rabak akibat tersangkut pada rantai motor dinaikinya.


Foto Kredit: mStar

Menurut gadis berusia 16 tahun itu, dia sebenarnya ingin beraya ke rumah rakannya. Bagaimanapun, dia tidak menyangka baju raya labuh itu boleh tersangkut pada rantai motosikal yang ditunggangnya.

"Saya bawa motor perlahan je, ada seorang kawan di belakang. dia suruh berhenti sebab kain saya sangkut.

"Kain saya dah angkat sebenarnya tapi ia terbang sebab berangin naik motor.

"Mujur saya sempat brake dan hampir jatuh. Bila tengok kain raya saya terpaksa digunting, rosak terus kain itu" katanya kepada mStar Online.


Menurut Mira, baju itu dibeli sebelum Ramadan dan berharga sekitar RM300. 

"Mak tidak marah cuma ayah yang meleting sedikit kerana saya tidak mendengar nasihat," katanya yang bersyukur kerana baju sahaja yang rosak tanpa mengalami sebarang kecederaan.  

Semoga kejadian seperti ini menjadi pengajaran kepada semua wanita di luar sana. Jangan kerana fesyen, nyawa anda melayang. - CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
5
Marah
1
Terkejut
6
Sedih
0
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 52
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote batmana 15-6-2019 12:24 PM
anak  manja ni, tak reti hidup susah

tak pikir paknya susah payah beli motor, dia pi banjer rm300  beli  baju

Lain-lain Komen

Quote miznora 8-6-2019 10:06 AM
ngapela gambo atas tu.. ko selimutkan moto skali ke?? kot iye pon takmo nampak bontot bila naik moto. fikirla keselamatan dulu
Quote otai_g 8-6-2019 10:32 AM
Nasib baiklah baju jenis kain mudah koyak. Kalo jenis kain kuat mmg x tau lah apa nasib.
Quote LadyCarefree 8-6-2019 10:33 AM
miznora: ngapela gambo atas tu.. ko selimutkan moto skali ke?? kot iye pon takmo nampak bontot bila naik moto. fikirla keselamatan dulu



Eh biaq pi. Kureng skit spesis bangang nanty
Quote LadyCarefree 8-6-2019 10:34 AM
Nasib ko dik baju jenis kain mudah koyak. Klau tak mampos cepat ko. Bg alasan bangang.
Quote yuki812 8-6-2019 10:39 AM
mahal tu baju 300..
akak yg gaji ribu riban pon mampo beli baju 50 je..janji selesa..pastu naik moto takde sangkut2.
Quote belilies 8-6-2019 10:46 AM
Esok lusa nak buat bini takyahlah mintak hantaran tetinggi eak. Baju 300 pun tapandai jaga.
Quote KIM.K 8-6-2019 11:25 AM
Mahalnya baju..Leeyana Rahman ke dik
Aku umo sekarang ni baru beli baju 300
Kim umo 16yo baju raya kain orang siam juai
Quote airmineral 8-6-2019 11:28 AM
Raya kt kampung/kawasan panas/kena duduk dapur/jalan raya nek moto/kena duduk bersila atas lantai ni dik ko xyah la nak perasan pakai baju lawa2 kepuk2 rambu ramba.. Pakai baklju kurung cotton je senang, mudah, selamat, murah, tahan lasak, selesa, cantik dan kalau jahanam pom xsakit hati.
Quote vee_zara 8-6-2019 11:47 AM
Kalau nak beli baju raya make sure baju raya tu sesuai dgn cara hidup kita.. tgok kat ig org pakai jenis rambu ramba korang pun nak pakai gak. Padahal org tu pergi ke sana sini naik kereta. Bukan naik moto g beraya. Org pakai jenis tangan yg lebar gedabak tu mmg tak basuh pinggan lps makan. Ada bibik yg tolong cucikan. Korg yg dok kampung makan jenis kena cuci pinggan sendiri toksah la berangan nak pakai baju gitu..
Quote gelongbilal 8-6-2019 11:58 AM
Mahalnya baju......akak yg dah keje bertahun ni pun pakai kurung cotton rm50 je. Janji selesa.
Quote krustykrab 8-6-2019 12:15 PM
yuki812 replied at 8-6-2019 10:39 AM
mahal tu baju 300..
akak yg gaji ribu riban pon mampo beli baju 50 je..janji selesa..pastu naik mot ...

Org yg x keje/x prnh keje mmg x reti appreciate nilai duit sbb nk duit mintakje kat org ...yg keje penat2 mmg rasa x berbaloi no habiakn duit utk benda2 x berfaedah
Quote VespaSilbe 8-6-2019 01:16 PM
Tudung labuh hat parachute tu pun kalau tetiba angin tolak boleh tutup muka gak.. rengsa tgk ninja bawak moto siap bawak anak kat belakang.. ngan jubah besarnya
Quote matchstick 8-6-2019 01:37 PM
Lain kali beli kereta dulu dek baru boleh beli baju raya mahal2 buat melaram. Kalo ko naik kereta best baju raya murah pun org ingt mahal
Quote CiliPadiSedap 8-6-2019 02:01 PM
Rm 300 mahalnya? siap pakej bra pantis dan kain dalam jenama sista dodolgemuk ke?
Quote shernazz 8-6-2019 02:53 PM
Sejenis x nak dengar cakap
Naseb x mati dek
Quote shernazz 8-6-2019 02:55 PM
vee_zara replied at 8-6-2019 11:47 AM
Kalau nak beli baju raya make sure baju raya tu sesuai dgn cara hidup kita.. tgok kat ig org pakai j ...

Saya setuju dengan anda...
Baju rambu ramba ni nak ke open.house ke xpe la..
Kalau beraya umah sedara mara rakan taulan...sure.akan rasa.nak tolong bawak pinggan ke dapur bagai...
Quote missDollie 8-6-2019 03:41 PM
Iols balik beraya di kampung nenek suami ramai budak2 pegi beraya naik moto..dengan tak pakai helmetnya..baju memang meriah..rambu ramba..bawak pulak moto laju..memang tak sesuai bawak moto pakai baju cenggitu..dah tu tudung elok dah pakai, kain terselak sampai nampak betis pulak..budak2 sekrang duit banyak boleh beli baju mahal2..terpengaruh fashion2 kat ig..
Quote prettyuglybabe 8-6-2019 08:25 PM
mujur baju mahal memang senang koyak..
manja kemahen kainnya..
kalau cotton murah memang dah berguling la jawapnya atas jalan..
tahun depan beli baju lagi mahal ye dek..
untuk keselamatan diri..
Quote insulin 8-6-2019 08:27 PM
Takpe la dik. Badan tak cedera parah sana-sini pun dah kira OK dah.

Lihat semua komen(52)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.083604s Gzip On
To Top