Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Ibu Tunggal Nyaris Maut Dibelit Ular Sawa Sepanjang 6 Meter!

Oleh: top5complete|29-5-2019 10:41 AM Komen: 25
Seorang ibu tunggal nyaris mati kerana dibelit ular sawa batik sepanjang 6 meter! Kejadian yang berlaku di Baling Kedah itu menyaksikan ular sawa seberat 30KG membelit mangsa ketika di dapur.

Foto: Utusan

Semasa kejadian itu, anak-anak mangsa yang berada di dangau depan bergegas ke dapur apabila dengar ibu mereka menjerit dengan kuat. Mereka telah cuba tarik ekor ular tu untuk lepaskan ibu mereka, tapi gagal. 

Akhirnya, mangsa terlepas daripada belitan itu selepas jiran-jiran datang membantu dengan menetak haiwan itu menggunakan parang.

Mangsa telah dibawa ke Hospital Kulim untuk rawatan lanjut. Kata Pegawai Angkatan Pertahanan Awam Baling, kawasan rumah mangsa yang berdekatan dengan paya antara faktor ular sawa itu masuk ke dalam rumah. 

Foto: Harian Metro

Tidak kiralah di mana anda berada, kita mesti sentiasa berhati-hati dan jaga diri. Diharapkan mangsa cepat sembuh dan dapat sambut Aidilfitri yang bakal menjelma tak lama lagi dengan sihat. -CARI


Apa Reaksi Anda...

Bagus
2
Marah
1
Terkejut
0
Sedih
2
Lawak
0
Bosan
0
Komen: 25
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Linahlynn 16-6-2019 10:21 PM
Alamak bahayanya

Lain-lain Komen

Quote tunkoo 29-5-2019 10:43 AM
biar betik 6 meter. panjang tu dan memang boleh telan manusia. scary...
Quote Zazashar 29-5-2019 11:05 AM
Allahu..scary
Quote puding_caramel 29-5-2019 12:59 PM
mesti trauma kakak tu.
Quote Foxey 29-5-2019 05:50 PM
Ngeri baca. I don't like snakes.
Quote vee_zara 30-5-2019 02:52 AM
Lagi ngeri bg anak2 yg nampak ibunya kena belit. Mesti trauma
Quote isteri_ayil 30-5-2019 11:21 AM
dah lah senyap je masuk dapur umah org.. tau2 membelit... cepat sgt ke sang ular ni bertindak... sampai mangsa tak sempat nak lari...
Quote ramaramu 30-5-2019 11:31 AM
ya Allah kesiannya. mujur cepat diselamatkan
Quote cik_nit 1-6-2019 12:26 PM
Nasib baik anak2 dengar...
Uishh... X dapat bayangkan mcmana acik ni tggu bantuan sampai...Antara hidup dengan mati tu..
Quote batmana 1-6-2019 04:24 PM
ular besar gini, bole panjat tingkap rumah, jadi korg yg ada lubang tingkap tu, psgla jaring besi ke plastik ka, biar dia tk masuk senyap2..

Quote sitikun 1-6-2019 05:13 PM
tapi tetap jugak kalau jumpa keling dgn ular, katok keling dulu

Quote Maideen. 1-6-2019 07:59 PM
Edited by Maideen. at 1-6-2019 08:01 PM

Salam 10 hari terakhir Ramdon semua,

Bila membaca kisah ular ini Maideen rasa terpanggil untuk berkongsi dengan forumners semua tentang pesanan di kalangan orang orang Melayu di negra ini. Di harap dalam kita beramal ibadah didalam bulan Ramdon yang mulia ini sesambil mencari keredhoan Allah kita tidak lupa pe4sanan di kalangan orang Melayu ia itu:

" Dan jika berjumpa oleh mu ular dan orang India, maka pukul lah oleh mu orang India itu dahulu (yakni dengan kayu). Kemudian (yakni apabila orang India itu sudah  cedera), barulah kamu memukol ular itu, Dan jangan lah kamu khawathir  kerana begitu adalah lebih afdol (yakni baik) untuk mu!"


Wallahualam.

Maideen~It's a way of life..........

Quote sitikun 1-6-2019 08:29 PM
maideen bahlol anak animal babi kena main kaw kaw dgn pristine1

bahahaha

bahlol punya babi hitam kau

Quote sitikun 1-6-2019 08:30 PM
Maideen. replied at 1-6-2019 07:59 PM
Salam 10 hari terakhir Ramdon semua,

Bila membaca kisah ular ini Maideen rasa terpanggil untuk be ...

maideen bahlol anak animal babi kena main kaw kaw dgn pristine1

bahahaha

bahlol punya babi hitam kau
Quote Maideen. 1-6-2019 09:24 PM
Orang kata ular sawa memang kuat membelit.....

Wallahualam.
Quote sitikun 1-6-2019 09:34 PM
Maideen. replied at 1-6-2019 09:24 PM
Orang kata ular sawa memang kuat membelit.....

Wallahualam.

belit kau sapa takut

bahahaha

belit punya belit, ujung2 kena bodoh dgn prstine1

bod dow kay maideen tolol anak animal


Quote Maideen. 1-6-2019 09:37 PM
Apa apa pon kita bersyukor ibu tunggal itu selamat....

Terima kasih abam bomba.....
Quote sitikun 1-6-2019 09:40 PM
Maideen. replied at 1-6-2019 09:37 PM
Apa apa pon kita bersyukor ibu tunggal itu selamat....

Terima kasih abam bomba.....{: ...

maideen tolol al bahlol terpaksa letak icon banyak2 semata2 nak happy diri sendiri lepas kaw kaw kena pelangkong dgn pristinr1 jam 4 pagi

boddow kau pariah


Quote Maideen. 1-6-2019 10:12 PM
Jika tidak kerana kecekapan abam bomba, tak tahu lah apa yang terjadi......
Quote sitikun 1-6-2019 10:18 PM
Maideen. replied at 1-6-2019 10:12 PM
Jika tidak kerana kecekapan abam bomba, tak tahu lah apa yang terjadi......

maideen bahlol al tolol kena main dgn pristine1 kul 4 pagi
betul2 boddow punya maideen

bongok punya pariah


Lihat semua komen(25)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.290209s Gzip On
To Top