Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Semasa Lihat artikel

Biadab! Campak Botol Arak, Pecah Berderai Di Kawasan Surau

Oleh: Myra Rozi|21-5-2019 01:10 PM Komen: 24
Jemaah yang mahu menunaikan solat Tarawih dikejutkan dengan tindakan pihak tidak bertanggungjawab membaling lapan botol arah di perkarangan di Surau Al-Makmur Projek Perumahan Sri Pantai, Kuala Lumpur.

Harian Metro melaporkam, dalam kejadian pukul 8.30 malam itu, botol-botol arak kosong tersebut dicampak daripada tingkat atas sebelum pecah berderai di sekitar surau.


Seorang penduduk, Mohamed, 52, berkata, Ketika azan Isyak berkumandang kedengaran beberapa kali bunyi kuat seperti kaca yang jatuh di tepi surau terbabit.

Susulan itu, beberapa penduduk keluar bagi melihat apa yang berlaku dan didapati terdapat botol arak yang pecah di sekitar surau yang terletak di blok 100.

Malah, ada antara botol terbabit didapati mengenai motosikal penduduk sehingga menyebabkan kerosakan.

Mujurlah, botol berkenaan tidak mengenai penduduk yang menggunakan laluan tepi surau itu. 

Gambar Hiasan
Bagaimanapun setakat ini tak dapat dipastikan dari tingkat berapa botol-botol itu dicampak.

"Tiada saksi yang melihat dan sukar untuk dikenal pasti kerana blok terbabit juga mempunyai 21 tingkat.

Kejadian bukan pertama kali berlaku kerana sebelum ini pernah berlaku beberapa kes campak barang termasuk sampah dari tingkat atas.

Tapi kali ini agak melampau apabila mereka sanggup buang botol arak dekat surau sewaktu imam melaungkan azan.

Kami tidak pasti sama ada pihak terbabit melakukannya secara sengaja atau sebaliknya, tapi harap dia dapat balasan setimpal dengan apa yang dilakukan. 

Laporan polis sudah dibuat di Balai Polis Pantai, Brickfields.

Saya juga sedang bertemu Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur untuk menyalurkan maklumat berhubung kes ini.

Kita menyerahkan kepada pihak berkuasa agar dapat melakukan siasatan dan berharap individu yang melakukan perkara terbabit dapat ditangkap serta dikenakan tindakan undang-undang." -CARI

Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
2
Terkejut
1
Sedih
1
Lawak
1
Bosan
1
Komen: 24
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote Redskins 22-5-2019 10:55 AM
Jenis kaper2 lahanat yg takde civic minded


Jenis pemalas dan buang sampah merata.

Lain-lain Komen

Quote AbukRokok 21-5-2019 01:50 PM
kne tunggu kena kepala orang lagi kot
ketuk pahat
Quote nononcrux 21-5-2019 02:03 PM
berdoa mohon yg buat dajal dapat musiba.. Amin YRA
Quote Mina2215 21-5-2019 02:13 PM
Nak minum arak tu dediam je la. Orang nak berterawih pulak diganggu.
Quote Simunggu 21-5-2019 02:21 PM
langsung tak ada toleransi kaum...
Quote Buritan 21-5-2019 02:22 PM
Simunggu replied at 21-5-2019 02:21 PM
langsung tak ada toleransi kaum...

Nak toleransi cmn dah mabuk.. lupe adab ape dah..
Quote Simunggu 21-5-2019 02:31 PM
Buritan replied at 21-5-2019 02:22 PM
Nak toleransi cmn dah mabuk.. lupe adab ape dah..

tak...mabuk perkara ke dua...perkara semasa dia sedar adalah tiada toleransi
Quote Pink_Purple 21-5-2019 02:46 PM
bahaya botol kaca,

kalau timpa kepala...
Quote ajinomotonosuga 21-5-2019 03:39 PM
Bkn isu botol arak yg penting...buang ikut tingkap tu...tak malu ke? Tadak denda??

Besok oang tengek kt tingkap berakkkk..buleh?

Tapi pd aku kat mesia mnde cam tu tak mustahil walo Koooolummpo

Omputeh minum arakkk satu lori botol pun susah nk pangai gitu...DUTY OF CARE to others

Oang mesia tak di ajo duty of care oleh mak pak depa kut..misal klo oang kasik pe pe sambut guna tgn kanannnn...ckp terimakasih!!!

Gagal duty of care yg wajib ada dlm diri n subur..maka negligence..kecuaian..kelalaian..

I think mesia di duduki oleh ramai sub human kut
Quote dess402 21-5-2019 04:00 PM
sebab otu dlm Islam yg paling penting semangat toleransi .   bukan toleransi yg hanya kena kat kita  ..  tapi toleransi dlm menghormati kejiranan setempat  .   Islam tak mengajar kita terpekik terlolong apatah bila menggunakan mic .  lebih2 lagi diwaktu suboh bukan setakat azan malah silap2 termasok kuliah subohnya bergegar2 jantung seolah2 macam orang bergado  .  
Quote mjla 21-5-2019 04:03 PM
Saje cari pasal. Kena lepuk nti ngadu ngan Moorty. Keling kena tindas
Quote AmandaRollins 21-5-2019 04:08 PM
Semoga pelaku tu mampos keracunan arak...hormat sikit agama org lain..
Quote Beribear 21-5-2019 04:15 PM
Ala tempat yg sama campak kerusi dari atas tu.. cuma nya yg campak kerusi tu blok 102 yg campak botol arak ni blok 100. Kat situ Kelly ngan ni memang  berlambak. Kawasan tu mcm dah jadi tempat dorg dah. Menyampah lalu situ. Dah la sempit kawasan tu. Parking dah siap pon merata lagi park kereta tepi jln. And penduduk situ mmg tahap mentaliti pro low class paling bawah punya. Ada ke patut laluan dah sempit lg nak buka gerai2 tepi divider. Sekali dgus kereta pon park tepi selamba je.
Quote dess402 21-5-2019 04:23 PM
Beribear replied at 21-5-2019 04:15 PM
Ala tempat yg sama campak kerusi dari atas tu.. cuma nya yg campak kerusi tu blok 102 yg campak boto ...


err  ..  yg bukak kedai tepi2 jalan tu kelling ke melayu  ??

Quote dess402 21-5-2019 05:36 PM
maaf cakap ya   ..  bila agama ini dah tak diikut syariatnya ,  ia dah kelihatan sepetti hidup dlm hutan .  tak kelihatan dimana keindahannya dan kewarasan dlm keindahannya  .  ia berubah menjadi sesuatu yg menjelekkan .  ini yg dikatakan nabi saw agama ini sampai masanya akan hilang ruh nya .  
Quote Beribear 21-5-2019 11:04 PM
dess402 replied at 21-5-2019 04:23 PM
err  ..  yg bukak kedai tepi2 jalan tu kelling ke melayu  ??

Melayu dgn kelly ng sama2 berlumba bukak gerai kat situ. Medan selera dah buat pon sendu je. Dah berapa lama dah medan ada. Tp taknak meniaga situ. Nak gak buat perangai low class
Quote kerabuBiru 21-5-2019 11:20 PM
Macam bole agak kaum itam yg buat benda2 mcm ni sbb kalu nk kata sepet biasa tak buat benda2 kurang ajar mcm ni
Quote kerabuBiru 21-5-2019 11:23 PM
Beribear replied at 21-5-2019 11:04 PM
Melayu dgn kelly ng sama2 berlumba bukak gerai kat situ. Medan selera dah buat pon sendu je. Dah b ...

Repot jer majlis bandaran biar angkut brg2 tu semua
Quote Mary_jane 21-5-2019 11:52 PM
Rumah ibadat ni nak kena pasang cctv dah. Derma tabung bulan2 tu cukup kot.
Quote CiliPadiSedap 21-5-2019 11:52 PM
Orang xbiasq minum arak mmg cmtu , cuba tengok orang putih minum satu jug steady je . Cuba tengok jackie chan minum satu tempayan boleh kungfu drunk

Lihat semua komen(24)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.292289s Gzip On
To Top