Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
CARI Infonet Portal Ramadan Syawal Lihat artikel

"Barulah 1 Malaysia" - Netizen Terharu Lihat Kawan Bukan Muslim Bantu Sediakan Sahur

Oleh: Myeonir|15-5-2019 12:48 PM Komen: 26
Malaysia memang terkenal sebagai sebuah negara yang berbilang kaum dan bangsa. Tanah air kita juga dikenali ramai kerana keharmonian masyarakat sejagat walaupun berbeza latar belakang.

Hal ini dapat dibuktikan apabila satu tweet telah tular pada minggu lepas apabila rakan-rakan berlainan bangsa bukan sahaja menghormati rakan Muslim mereka semasa berpuasa, bahkan turut membantu menyediakan sahur untuknya.


Kredit foto: Twitter
Difahamkan, sekumpulan rakan ini sedang bercuti di Pattaya, Thailand apabila rakan-rakan India dan Cina menyediakan juadah sahur itu. Sebelum itu, mereka telah sama-sama membeli barangan dapur sebagai persiapan sebelum bersahur.


Kredit foto: Twitter
Mereka semua ini telah berkenalan sejak dari tahun 2015 lagi apabila mereka sama-sama belajar di Malaysian Flying Academy.

Punyalah baik sehinggakan rakan-rakan bukan Muslim ini siap minta kebenaran apabila ingin minum air.

Kredit foto: Twitter
Tweet ini telah menjadi tular dan rata-rata netizen cemburu melihat hubungan persahabatan yang akrab ini tanpa mengira bangsa.

Bagusnya mereka ini! -CARI



Apa Reaksi Anda...

Bagus
1
Marah
2
Terkejut
2
Sedih
3
Lawak
4
Bosan
2
Komen: 26
Komen

Anda Mungkin Meminati

Komen Terbaru

Quote famri7 18-5-2019 02:08 PM
Mampu kah kawan2 islam sediakan makana untuk sambutan gongxifachai dan nk letak dkt altar??

Its always one sided kan sis

Lain-lain Komen

Quote Kurex 15-5-2019 12:56 PM
Tu pun boleh tular ke?
Hayooooo
Quote ninjago 15-5-2019 12:59 PM
untung ada kawan2 prihatin and baik..
Quote CharlesDera 15-5-2019 12:59 PM
tunggu pondan2 lgbt mai masuk mengutuk.....dasaq pembenci agama pondan2 lgbt bowdow penagih kepuasan shahwat duboq ni...wakakakakkakakakakakakaka
Quote Skuau 15-5-2019 01:06 PM
apabila...perkara biasa bg ore lain yg biasa buat...meme la 'luar biasa' bg depa yg x pernah atau jarang buat.....kelakar bg aku ore yg tularkan dan anggap benda ni 'luar biasa'.bg aku yg dh biasa hidup dlm masyarakat majmuk...benda ni...'BIASA JER PON...'
Quote HannahMontana 15-5-2019 01:33 PM
AIr tangan kafeer   melainkan dia ahli keluarga maka aku baham juga makanan itu

Apa saja celaka-celaka tu buat ianya xkan mengubah kenyataan bahawa DAP dan seluruh PH akan musnah bagaikan debu berterbangan di PRU 15 AKAN DATANG . InsyaALLAH.
Quote putericahaya999 15-5-2019 01:38 PM
Sahur megi la esok
Quote mizruncing 15-5-2019 01:40 PM
bagus nya kawan2 dia. respect
Quote nazzse 15-5-2019 01:54 PM
Bagi org bandar benda mcmni pelik kot.. Kat kg dah biasa, ada yg non muslim  puasa sekali, tiap2 tahun plak tu
Quote slavehunter 15-5-2019 01:55 PM
Kalau student MFA ni memang rata rata anak posh family....mereka ni dah bercampur sesama dari sekolah lagi. Nanti nak kerja Airlines lagi la banyak ethnic nak kena bercampur gaul lagi.
Quote Simunggu 15-5-2019 03:58 PM
wah baik sungguh....
Quote dewimalam78 15-5-2019 04:39 PM
Edited by dewimalam78 at 15-5-2019 04:40 PM

Anak ai dr sekolah rendah lagi kwan dgn multi racial india chinese.
Masuk sekolah menegah agama semua melayu, abis. Bab buli, ejek mengejek, ckp merapu mencarut semua hado. Pening kepala anak ai. Nsb baik xtra kelas coding byk chinese dan indian. Senang jg buat kwan.
Quote Jorja 15-5-2019 08:53 PM
Bagusla tak berpuak puak
Quote diss69 15-5-2019 09:09 PM
Contoh yg baik ditunjukkan....
Quote dino 15-5-2019 09:11 PM
tanpa spesis dap rasis mcm pulauturtle  msia aman2 sajork
Quote ikanmasin 15-5-2019 09:22 PM
baguslah nak mengelakkan zmn skrg ni sikit2  sikap rasis kan..
bila benda2 baik mcm ni at least org ramai akan berfikiran
+ve bukan semua bangsa berperangai mcm tu..kdg2 tu
bukan bangsa tp individu tu penyebabnye..tp diperbesarkan
itu yg jd kecoh semalaysia..
Quote jerukkedondong 15-5-2019 09:51 PM
Bakal2 pilot lah ni yeee....
Quote Bedah.Cun 16-5-2019 12:17 AM
Kazen2 ai kawin jer dgn jantan cina kat endau rompin tue. Masuk agama cina jer tapi melayu. Haper yg peliknya
Quote Buritan 16-5-2019 04:22 AM
Kurex replied at 15-5-2019 12:56 PM
Tu pun boleh tular ke?
Hayooooo

Wajibbb..hahaha..
Quote tumpanglalu74 16-5-2019 05:23 AM
Korang dah bangun sahur ke..

Lihat semua komen(26)

Untuk komen,
sila login atau daftar sebagai ahli CARI sekarang!

Register  Login or Facebook Login

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.112297s Gzip On
To Top